چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
تیتر20 بررسی کرد
در شرایطی که نرخ ارز،تورم و تقلب مانع از دسترسی آسان،سریع و با اطمینان بسیاری از دارندگان محصولات ایران خودرو برای تهیه قطعات مورد نیاز شده است،می توان ایساکو کارت را خدمتی طلایی در شرایط نامناسب اقتصادی به شمار آورد.
کد خبر: ۵۹۴۰۶
ایساکو کارت، خدمتی طلایی در شرایط نامناسب اقتصادی
تیتر20 - خودروسازان طی سال های اخیر از جهات مختلف در حال دست و پنجه نرم کردن با مسائل پیش آمده از تحریم قرار داشته و دارند. یعنی از یک سو آنها باید همچنان پاسخ مناسبی به تقاضای انباشته سال های اخیر بپردازند و از سوی دیگر باید اثرات افزایش نرخ ارز و تورم بر تولید و قیمت تمام شده را مدیریت و کنترل کنند.

با این حال به رغم تمام تلاش ها،قیمت خودرو در این سال های به شدت افزایش پیدا کرده است.این گرانی به منزله این است که نرخ خدمات،قطعات و سایر امور مربوط به این امر نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.

 این گرانی بازار قطعات و لوازم یدکی را برای سودجویان و متقلبان بسیار جذاب کرد(البته همچنان نیز جذاب است).به همین دلیل طی سال های اخیر بازار شاهد فراوانی قطعاتی شده است که در ظاهر هیچ گونه تفاوتی با قطعه اصلی نداشته و ندارند.

ولی در بحث کیفیت مشخص است که به هیچ عنوان توان پاسخگویی به نیاز مصرف کننده را ندارند.در عین حال به دلیل عدم کیفیت مناسب،لطمات بسیاری بر خودروها وارد می کنند.
با این حال به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی استفاده از این نوع قطعات،قیمت آنها است.

یعنی در شرایطی نامناسب اقتصادی بسیاری از افراد ترجیح می دهند که مدیریت هزینه کنند.
اما در این مورد مدیریت هزینه باعث آسیب ها و مشکلات فراوانی شده و می شود.ضمن اینکه مشکلات به وجود آمده در پی خود باعث بروز اعتراض های زیادی شده و می شود.

نکته جالب و قابل توجه این است که بار اصلی این اعتراضات متوجه شرکت مادر می شود.
در واقع مصرف کنندگان این نوع قطعات بدون توجه به اقدام خود،ایساکو را به عنوان مسئول اصلی تهیه قطعات مقصر می دانند.

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو(ایساکو) نیز هر چند می داند که در این میان نقشی ندارد.اما با درک شرایط کشور و مصرف کنندگان محصولات ایران خودرو، در راستای رسالت ارائه خدمات پس از فروش مناسب و با کیفیت برنامه های خاص و زیادی را برای خود تعریف کرده است.

یکی ازاین برنامه ها،ایساکو کارت است.در واقع این شرکت برای برطرف کردن مشکل بخش عمده ای از دارندگان محصولات ایران خودرو،شرایطی فراهم کرده است که آنها بتوانند با استفاده از این کارت به صورت منعطف، علاوه بر تهیه و خرید قطعه با استفاده از اعتبار این کارت نسبت به پرداخت هزینه ها اقدام کنند.

به بیان دیگر ایساکو،مسیری را پیش پای مشتریان آبی پوشان جاده مخصوص گشوده است که آنها می توانند در آن با خیال راحت آنچه که می خواهند را به دست بیاورند.

در واقع ایساکو کارت فرصتی را ایجاد کرده است که از یک سو مصرف کننده می داند که می تواند قطعه مورد نیاز را با کیفیت اصلی و شرایط اقساطی تهیه کند.

یعنی از نظر کیفیت و قیمت هیچ تفاوتی میان خرید نقدی و قسطی وجود ندارد.در این شرایط مصرف کننده ای که به دلیل شرایط اقتصادی جنس ارزان وغیر اصل را انتخاب می کرد،یک راه بسیار ساده و مطمئن برای خرید قطعه دارد؛ایساکو کارت.

مشتریان با این کارت می توانند به هر کدام از نمایندگی های مجاز مراجعه کرده و قطعه مورد نیاز را تهیه کنند.

نکته قابل توجه این است که بابت این خرید قسطی کارمزدی اخذ نمی شود.به بیان دیگر خرید قسطی برای دارندگان ایساکو کارت همانند یک خرید نقدی انجام می شود.

این خرید علاوه بر اطمینان از کیفیت و اصالت،موجب کاهش فشار روی مصرف کننده نیز خواهد شد.

همچنین ایساکو کارت نه تنها برای مصرف کنندگان عادی مزیت ایجاد کرده است،بلکه یک امکان ویژه را برای دارندگان خودروهای مبتنی بر خدمات عمومی نیز ایجاد کرده است.

 به نحوی که دارندگان خودروهای عمومی ایران خودرو،مانند تاکسی ها که ضریب مصرف بالاتری دارند،با ایساکو کارت می توانند بدون صرف هزینه های گزاف،نیاز خود را برطرف کنند.

به بیان ساده در این وضعیت هم ناوگان حمل و نقل عمومی شهری به دلیل خرابی خودرو با کمبود مواجه نمی شود،هم دارندگان تاکسی در این شرایط اقتصادی با بحران مواجه نمی شوند.

یعنی با امکانی که ایساکو کارت به آنها می دهد،نه تنها آنها با خواب خودرو و کاهش درآمد برای گذران زندگی مواجه نمی شوند،بلکه با اطمینان خاطر از پشتیبانی این کارت به سرعت در پی رفع عیوب خودرو برمی آیند و از افزایش تخریب ها جلوگیری می کنند.

در واقع ایساکو کارت،راهی را برای دارندگان محصولات ایران خودرو گشوده است که هم راه متقلبان را می بندد و هم از افزایش فشار برای خرید قطعات می کاهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز