جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کدام روش تبلیغات (آنلاین یا آفلاین) مناسب شما و کسب‌وکارتان است؟ در این مقاله به معرفی هر دو روش بازاریابی می‌پردازیم تا راحت‌تر متوجه شوید که باید روی کدام روش بازاریابی تمرکز کنید.
کد خبر: ۵۹۴۸۲

تیتر۲۰-  مهم نیست که در حال حاضر استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی برندتان تا چه اندازه خوب است، همیشه راهی برای بهبود وجود دارد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید بازاریابی و برندینگ کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید، تصمیم‌گیری در مورد تمرکز بیشتر بر روی بازاریابی آنلاین یا آفلاین است. برای این منظور ابتدا به این فکر کنید که چه نوع تبلیغاتی را باید امتحان کنید و چه کسانی سود خواهند برد. در مرحله بعد، یک برنامه اجرایی ایجاد کنید که هر مرحله از استراتژی شما را مشخص می‌کند. در نهایت، باید داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی کارآمد است و چه چیزی جواب نداده است.

اما کدام روش تبلیغات (آنلاین یا آفلاین) مناسب شما و کسب‌وکارتان است؟ در این مقاله به معرفی هر دو روش بازاریابی می‌پردازیم تا راحت‌تر متوجه شوید که باید روی کدام روش بازاریابی تمرکز کنید.

تبلیغات آفلاین چیست؟

تبلیغات آفلاین که گاهی اوقات به عنوان «تبلیغات سنتی» از آن یاد می‌شود، به کانال‌های دنیای واقعی برای رساندن پیام‌های بازاریابی به مخاطبان هدف متکی است. این کانال‌ها شامل موارد زیر هستند:

تلویزیون

چاپ (مجله یا روزنامه)

رادیو

بیلبوردها

بروشور

ایمیل مستقیم

مزایای بازاریابی آفلاین

بازاریابی آفلاین دارای مزایای خاص خود است. اگرچه برخی از روش‌ها ممکن است کمی قدیمی به نظر برسند، اما همچنان می‌توانند از جهات مختلف مفید باشند.

۱. برای مشتری ملموس‌ترند

برخی از مشتریان و مخاطبان، طرفدار بازاریابی آفلاین هستند. این دسته از افراد عاشق این هستند که به آن‌ها کارت ویزیت، سررسید، تقویم یا کالاهای مارک‌دار بدهید. بنابراین شما می‌توانید با کمک این ابزار برندتان را به آنها معرفی نمایید.

۲. ایجاد روابط در هنگام شبکه‌سازی

شبکه‌سازی یک راه عالی برای معرفی برند شما در زندگی واقعی است. همچنین این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا با افراد رودررو صحبت کنید، بنابراین می‌توانید مستقیماً به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دهید و جنبه انسانی‌تری به تجارت خود ببخشید.

۳. هنگامی که مخاطبان توجه می‌کنند، به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید

افرادی که در حال تماشای تلویزیون یا خواندن روزنامه هستند، معمولاً کاملاً روی کار در حال انجام تمرکز دارند. از طرف دیگر، کسانی که در رسانه‌های اجتماعی پیمایش می‌کنند یا در حال مرور آنلاین هستند، آنقدر که باید متمرکز نیستند.

استفاده از یک آگهی تلویزیونی یا روزنامه این شانس را به شما می‌دهد که توسط افرادی که متمرکز هستند موردتوجه قرار بگیرید، این کاری است که بازاریابی آفلاین به بهترین نحو انجام می‌دهد.

۴. می‌تواند به خوبی در کنار بازاریابی آنلاین کار کند

با وجود مزایای زیاد بازاریابی آفلاین دلیلی وجود ندارد که فقط به این روش بازاریابی پایبند باشید. با ادغام این دو روش باهم می‌توانید از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید. اگر کمپین‌ها و استراتژی‌های بازاریابی برند خود را با دقت برنامه ریزی کنید، تلاش‌های دیجیتالی شما می‌تواند از روش‌های آفلاین شما حمایت کند و بالعکس.

تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات آنلاین همه کانال‌های دیجیتالی و اینترنتی را دربرمی‌گیرد و به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا با پیام‌های خود به مخاطبان گسترده‌ای دست یابند. این کانال‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

وب‌سایت‌ها

رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات موبایل

بازاریابی موتورهای جستجو

بهینه‌سازی موتور جستجو

پست الکترونیک

و...

مؤلفه کلیدی تبلیغات آنلاین این است که از فناوری و به‌ویژه اینترنت به‌عنوان وسیله‌ای برای ایجاد و ارائه تبلیغ استفاده می‌کند.

پلتفرم‌های آنلاین راه جدیدی را برای تبلیغات باز کرده‌اند، به ویژه برای مخاطبانی که در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف فعال هستند. به‌عنوان مثال هنگامی که کاربر در حال تماشای یک ویدئو، انجام یک بازی در گوشی هوشمند خود یا جستجوی چیزی در گوگل هست، می‌توانید یک تبلیغ آنلاین را به او نمایش دهید.

مزایای بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین این روزها بر استراتژی‌های تبلیغاتی اکثر شرکت‌ها تسلط دارد و مزایای زیر را ارائه می‌دهد.

۱. اندازه گیری آسان

تبلیغات آنلاین قابلیت بالایی را برای اندازه‌گیری از طریق ابزارهای تحلیلی ارائه می‌کند که می‌تواند همه‌چیز را به شما بگوید، از تعداد افرادی که آگهی ایمیل شما را باز می‌کنند تا تعداد افرادی که بر اساس پیشنهادی که در آن ایمیل وجود دارد، چیزی را خریداری می‌کنند.

با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند گوگل آنالیتیکس یا یک ابزار رسانه اجتماعی مانند Hootsuite می‌توانید عملکرد تبلیغات آنلاین خود را ردیابی و ارزیابی کنید.

با اندازه‌گیری عملکرد تبلیغات، می‌توانید استراتژی خود را به‌گونه‌ای اصلاح کنید که برای کمپین‌های آینده، فقط از روش‌هایی که نتیجه می‌دهند استفاده کنید.

۲. تجربه یک بازاریابی هدفمند

دومین مزیت تبلیغات آنلاین افزایش دقت محدوده هدف‌گذاری است. یعنی بتوانید مشتریان خاصی را انتخاب کنید که می‌خواهید با پیام خود به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

هنگام ایجاد یک تبلیغ آنلاین، می‌توانید دقیقاً انتخاب کنید که چه کسی آن را ببیند، به زبان ساده‌تر تبلیغات آنلاین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که فقط به مخاطبان خاص خود دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب، پولتان را برای نمایش تبلیغات به افرادی که علاقه‌ای به آن ندارند هدر نخواهید داد.

۳. مقرون‌به‌صرفه بودن

تبلیغات آنلاین بسیار ارزان‌تر از کانال‌های تبلیغاتی سنتی است. به‌عنوان مثال در روش تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، که تبلیغات شما را در صدر نتایج موتور جستجو قرار می‌دهند، تنها زمانی از شما هزینه دریافت می‌شود که مخاطب بر روی تبلیغ کلیک کند.

بنابراین، برندهای جدید که بودجه کمتری دارند با بازاریابی آنلاین راحت‌تر می‌توانند به مخاطبان هدف خود دست یابند به‌خصوص با استفاده از روش‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی، که می‌توانند کاملاً رایگان باشند.

قیمت اس ام اس ( melipayamak.com/blog/posts/sms-pricing /) بسیار مقرون به صرفه است، بنابراین از پنل‌های پیامک برای بازاریابی خود می‌توانید استفاده کنید.

۴. از دسترسی بیشتر بهره ببرید

تبلیغات آنلاین می‌تواند به تعداد قابل توجهی از افراد دسترسی پیدا کند. اگر تبلیغی ایجاد کنید که کاربران به خوبی به آن واکنش نشان دهند و با آن درگیر شوند، می‌تواند حتی فراتر از آن چیزی که فکر می‌کنید گسترش یابد.

۵. امکان ایجاد روابط با مشتریان

با کمک بازاریابی آنلاین یا بازاریابی با موبایل می‌توانید راحت‌تر و بهتر با مخاطبان هدف و مشتریانتان در ارتباط باشید به‌عنوان مثال با بازاریابی پیامکی می‌توانید برای مخاطبان هدفتان پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و آن‌ها را در جریان رویدادها، جشنواره‌ها، تخفیف‌ها، کالاها و خدمات موجود و جدیدتان قرار دهید.

شما می‌توانید برای داشتن یک بازاریابی پیامکی موفق از پنل پیامکی ملی پیامک استفاده کنید. سامانه پیامکی ملی پیامک از رابط کاربری آسان و پشتیبانی قوی برخوردار است.

علاوه بر این ویژگی‌ها، سامانه ملی پیامک بیش از ۶۰ امکان پیامکی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای اجرای استراتژی بازاریابی پیامکی‌تان از آن بهره مند شوید. برای دیدن امکانات پنل اس ام اس ملی پیامک، اینجا کلیک کنید.

از جمله امکانات ملی پیامک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان ارسال پیامک به شهر، استان، منطقه و کد پستی

امکان ارسال پیامک به ایرانسلی‌ها

لغو خودکار عضویت دفترچه تلفن (عدد یا کاراکتری را تعریف کنید تا با دریافت آن مخاطب را از دفترچه تلفن حذف کنید)

بررسی هوشمند پیامک‌ها

ارسال کارت ویزیت

ارسال متناظر

و…

برای آگاهی کامل از دیگر امکانات پنل اس ام اس ملی پیامک می‌توانید به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ داخلی ۱ تماس بگی/مهر

ارسال نظرات
موضوعات روز