جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
سخنگوی سازمان ساتبا از احداث 3000 مگاوات نیروگاه بادی در صورت صدور مجوز از سوی شورای عالی اقتصاد خبر داد و گفت: نصب 15 هزار پنل خورشیدی در 12 استان کشور به توافق رسیده است.
کد خبر: ۵۹۵۷۹

تیتر۲۰- "جعفر محمدنژاد سیگارودی" با اشاره به برنامه‌های دولت برای تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: احداث 10 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در دوره چهار ساله از جمله برنامه‌های دولت است و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای تحقق این مهم از سال گذشته آغاز شده است.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران در این باره افزود: سازمان ساتبا با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در کشور ضمن برنامه‌ریزی، تقسیم‌بندی‌های لازم را صورت داد که مقرر شد تولید 7000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر به بخش خورشیدی و 3000 مگاوات از طریق انرژی بادی و سایر منابع مانند انرژی زیست‌توده و غیره در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای تامین 7000 مگاوات انرژی خورشیدی، در اواخر سال گذشته سازمان  ساتبا پیشنهادی را از طریق وزارت نیرو به شورای اقتصاد ارائه و ارسال کرد؛ در ابتدای سال‌جاری در جلسه شورای اقتصاد، مجوز احداث 4000 مگاوات نیروگاه خورشیدی در سال‌های 1401 و 1402 صادر شد و انتظار می‌رود مجوز تامین 3000 مگاوات انرژی خورشیدی برای سال‌های آینده اخذ شود.

به گفته محمدنژاد سیگارودی، مدل قرارداد خرید تضمینی از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید لحاظ شده است، براین اساس از محل سوخت صرفه‌جویی شده در کشور این مجوز صادر می‌شود که به واسطه منابع حاصل از آن، نیروگاه‌ها احداث شوند؛ در این راستا سازمان ساتبا فراخوانی را برای شرکت‌های متقاضی احداث نیروگاه و فروش برق تضمینی اعلام کرد.

سخنگوی سازمان ساتبا با اشاره به شناسایی ساختگاه‌های احداث نیروگاه خورشیدی اظهار کرد: تلاش شد در این ساختگاه‌ها محدودیتی برای ایجاد نیروگاه وجود نداشته باشد و در عین حال در این بخش شبکه سراسری برق کشور فعال باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث 1500 مگاوات برق در ساختگاه‌های تعیین شده، تصریح کرد: این ساختگاه‌ها به برندگان مناقصه تحویل داده شد و در ادامه قرارداد خرید برق تضمینی به مدت 6 سال با نرخ ارزی 6.5 تا 6.9 سنت دلار به ازای هر کیلووات ساعت منعقد شد.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران یادآور شد: بخش دوم مناقصه در روزهای گذشته انجام شد که این بخش مشمول ساختگاه‌های کوچک‌تر و معادل یک تا 20 مگاوات می‌شود.

3000 مگاوات نیروگاه بادی احداث می‌شود

 2200 تومان به ازای هر کیلووات ساعت به همین بخش تعلق گرفته است.

محمدنژاد سیگارودی اضافه کرد: همچنین فراخوانی را برای شرکت‌هایی که از توانایی مالی و فنی برخوردارند به منظور نصب سامانه‌ برای خانوارها اعلام کرده‌ایم و بر این اساس این شرکت‌ها باید طی 20 سال خدمات پس از فروش را به این دسته از متقاضیان ارائه دهند.

نصب 15 هزار پنل خورشیدی در 12 استان کشور

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران عنوان کرد: با نصب و راه‌اندازی این سامانه‌ها، برای خانوارها درآمدی معادل یک میلیون و 650 هزار تومان به صورت ماهانه حاصل می‌شود.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی 1000 سامانه در استان‌های مختلف کشور، ادامه داد: در تلاشیم این سامانه‌ها در 12 استان متقاضی به صورت متمرکز راه‌اندازی شود و بر این اساس برای نصب 15 هزار سامانه توافق شده است./ایلنا

ارسال نظرات
موضوعات روز