يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
تیتر20 بررسی کرد؛
آبی پوشان جاده مخصوص از بهمن سال گذشته مسیر درستی برای افزایش کیفیت در نظر گرفته اند و حالا می توان پس اجرای طرح تحول کیفی که ایساکو با تارا آغازکرد،طرح تشویقی هایما را گام دیگر ایساکو در افزایش کیفیت در نظر گرفت.
کد خبر: ۵۹۸۳۹
طرح تشویقی برای هایما؛ گام دیگر ایساکو در افزایش کیفیت
تیتر20 -  بهمن ماه سال 1400 ایران خودرو اعلام کرد که 279 طرح کوتاه،میان و بلند مدت را برای افزایش کیفیت محصولات خود در نظر گرفته شده است.در آن هنگام برخی منتقدان معتقد بودند که این گونه اخبار بیشتر برای بازگرداندن آرامش روانی اعلام می شود و به نوعی سنگ بزرگ محسوب می شود.

به خصوص اینکه جامعه هنوز در شوک تصادف زنجیره ای بهبهان – رامهرمز قرار داشت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی به یک مطالبه بسیار جدی بدل شده بود.

یعنی درست زمانی که مردم و مسئولین به شدت نسبت به وضعیت کیفی تولید داخل ناراضی بودند.اما بر خلاف تصور ایران خودرو با شناسایی گلوگاه ها ومشکلاتی که منجر به افت کیفیت خودروهای تولید داخل می شود،مسیری را طراحی و آغاز کردند که نتیجه آن امروز نه تنها در گزارش های کیفی مشهود است؛بلکه با در نظر گرفتن طرح های تشویقی نشان داده اند که تا چه نسبت به افزایش کیفیت محصولات اعتماد دارند.

در این  طرح های کیفیتی ایساکو نیز به عنوان ارائه دهنده خدمات پس از فروش ایران خودرو مانند همیشه وظیفه سنگینی را عهده دار شد.وظایفی که طیف های گوناگونی را در بر می گرفت. 

این شرکت از یک سو باید کیفیت خدمات و قطعات را افزایش می داد و از سوی دیگر باید با برنامه ها و طرح ها،باعث ایجاد افزایش اعتماد واطمینان بیشتر دارندگان محصلات ایران خودرو می شد.

در کنار این مسائل ایساکو با افزایش توان فنی و بهینه کردن قطعات مصرفی در محصولات آبی پوشان حرکت جدیدی را نیز آغاز کرد و آن را می توان به نوعی بیمه قوای محرکه دانست.

بیمه ای که در ایران همچنان نظیر ندارد و اولین گام نیز در طرح تحول کیفی با "طرح تشویقی تارا" در تابستان سال جاری برداشته شد.این گام به نحوی محکم و پر استقبال بود که پس از آن ایران خودرو در گزارشی اعلام کرد:" از بهمن ماه سال گذشته، برنامه و پروژه های متعددی در راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی تعریف و اجرا شده است. بر همین اساس، از تیرماه سال جاری با گارانتی قوای محرکه خودروی تارا، این طرح به مرحله اجرا درآمد و قرار است به ترتیب سایر محصولات این خودروساز مشمول این گارانتی شود.

ایران خودرو با مجموع اقداماتی مانند تولید خودرو به صورت کامل و عبور مستقیم از ابتدای خردادماه توانسته است کیفیت محصولات تولیدی را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.

 هم چنین اقداماتی مانند تولید و توسعه هفت محصول جدید تا پایان سال، گارانتی قوای محرکه خودروی هایما پس از خروج خودروی تارا از مرحله آزمایشی گارانتی شش ماهه و نیز کاهش مدت زمان ایده تا طراحی و تولید انبوه محصولات به ۱۸ ماه از جمله اقداماتی است که ایران خودرو از بهمن ماه سال گذشته پایه ریزی کرده و در جهت تحقق آنها گام بر می دارد."

در این میان با توجه به آغاز طرح تشویقی برای دارندگان هایما مشخص می شود که ایساکو نه تنها وعده های کیفی خود را محقق کرده است بلکه به وعده های خود در این زمینه نیز عمل کرده است.

یعنی نه تنها از طرح تحول کیفی تارا جواب مبثت گرفته است بلکه در شرایط تحریمی با تکیه بر متخصصان داخلی توانسته است قوای محرکه هایما را ارتقاء بخشیده و به محک بگذارد.
این محک در شرایط رقابتی امروز حرف های ناگفته بسیاری دارد.چرا که اگر اطمینان از کیفیت این محصول وجود نداشت آنها هیچ گاه این شرایط را ایجاد نمی کردند.هر چند که بازار امروز کشور به شدت نیازمند عرضه و تزریق هر چه بیشتر خودرو است.

اما در عین حال نباید فراموش کرد که خودرو بدون کیفیت به سرعت پس زده خواهد شد و سهم آن را رقبا در اندک زمانی خواهند گرفت.بنابراین ارائه طرح تشویقی به هایما از یک جهت نشان می دهد که ارتقاء کیفی در محصولات ایران خودرو افزایش یافته و ادامه دارد و از سوی دیگر باید شاهد اجرای طرح های جدید برای سایر محصولات این خودرو ساز نیز باشیم.

در همین زمینه ایساکو اعلام کرده است که با توجه به اجرای طرح تضمین کیفیت موتور و قوای محرکه محصولات گروه هایما از ابتدای دی‌ماه امسال بسته‌های تشویقی به دارندگان این خودرو‌ها تعلق خواهد گرفته است.

 در این طرح با توجه به اطمینانی که در خصوص کیفیت محصولات مذکور ایجاد شده است، پیش‌بینی شده که این خودرو‌ها دست‌کم در 6 ماهه اول گارانتی خود نیازی به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش برای ایراد‌های موتور و گیربکس نخواهند داشت، اما اگر به دلیل ایراد فنی در این بازه به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند، بیش‌تر از دو روز در نمایندگی‌ها متوقف نمی‌شوند.

 تمام اقدامات حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در شرکت ایساکو بر مبنای افزایش رضایت مشتریان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و این طرح نیز در همین راستا به اجرا درآمده است.

ضمن اینکه بر اساس طرح طرح +PDS از ابتدای دی‌ماه سال جاری محصولات گروه هایما و سورن پلاس، پیش از تحویل به مشتریان از خدمات «کنترل ویژه قبل از تحویل» بهره‌مند خواهند شد. در این اقدام، کارشناس نمایندگی با فهرست بازبینی (چک‌لیستی) که در اختیار دارد، صحت و سلامت موارد فنی و ظاهری خودرو را بررسی می‌کند. پس از آن نیز مشتری خودروی خود را بر اساس این لیست تحویل می‌گیرد.

در واقع با اجرای طرح +PDS خریداران محصولات ایران‌خودرو با اطمینان بیش‌تری از کیفیت محصولات برای خرید آن اقدام خواهند کرد.

در این شرایط به نظر می رسد که ایساکو به عنوان تنها شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو از همین حالا و با توجه به طرح هایی که اجرا کرده است،نه تنها سطح رقابت کیفی در میان تولید کنندگان داخلی را افزایش داده است بلکه به خوبی برای رقابت با خودروهای وارداتی نیز آماده است.به خصوص اینکه خدمات پس از فروش یکی از اصلی ترین ابزارهای خودروهای وارداتی به شمار می آید.

 ضمن اینکه با اجرای طرح تشویقی به دارندگان هایما نه تنها نشانه ای حرکت به سمت بلوغ بیشتر در آبی پوشان محسوب می شود،بلکه میزان رضایت و احترام به مشتری نیز افزایش پیدا می کند.یعنی مشتری پیش از تحویل می داند که خودرو غیر از چک و تست های سختگیرانه در کارخانه در نمایندگی های مجاز نیز چک می شوند.

بنابراین از یک سو با اطمینان خاطر از محصول استفاده می کند و از سوی دیگر می داند که اگر محصول با نقصی مواجه شد در کمترین زمان مشکل برطرف خواهد شد.به بیان ساده در حال حاضر ایساکو در کنار شرکت مادر آغازگر راهی در کیفیت شده است که در صورت عادی شدن شرایط اقتصادی و همچنین روابط بین الملل می تواند راهی به آن سوی آب ها نیز باز کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز