سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
تیتر20 بررسی کرد؛
بانک سینا توانسته در نه ماهه ابتدایی سال جاری از اهداف تعیین شده پیشی بگیرد و ۱۰۲ درصد سود را محقق سازد. این موفقیت بدون تدوین و اجرای برنامه راهبردی موفقی که تحول در خدمات را هدف‌گذاری کرده باشد، به دست نمی‌آید.
کد خبر: ۵۹۹۰۴
تحقق رشد 102 درصدی سود در بانک سینا محصول چه اقداماتی است؟
تیتر20 - وضعیت عملکرد این بانک در حوزه سود (زیان) در آذر ماه ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل حاکی از رشد هشت درصدی بوده به طوری که از رقم پنج هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال به رقم پنج هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال رسیده و تحقق ۱۰۲ درصدی اهداف تعیین شده آذرماه را نشان می‌دهد.

 همچنین گزارش عملکرد بانک سینا منتهی به پایان آذرماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد درآمدهای این بانک طی بازه زمانی مذکور مبلغ ۶۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

تحقق چنین کارنامه قابل دفاعی با مرور عملکرد بانک سینا در سال مالی گذشته معنای بیشتری پیدا می‌کند؛ مروری بر کارنامه عملکرد بانک سینا گویای آن است که ارزش تسهیلات پرداختی توسط این بانک در سال 1400 حدود 49 درصد رشد داشته است. در این سال حدود 387 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این رقم در سال قبل از آن 259 هزار میلیارد ریال بوده است.

همچنین بانک سینا در پایان اسفندماه سال 1400 شاهد رشد 42 درصدی منابع بوده است و به‌این‌ترتیب منابع بانک در پایان سال 1400 به بیش از 467 هزار میلیارد ریال رسید. علاوه بر این با انجام اقداماتی نظیر اصلاح ترکیب منابع، گام‌های مؤثری در جهت کاهش قیمت تمام‌شده پول برداشته شده که در نتیجه آن قیمت تمام‌شده پول از ۱۶.۸۹ درصد در پایان سال 99 به ۱۶.۴۸ درصد در پایان اسفندماه سال 1400 کاهش یافته است.

عوامل مؤثر در موفقیت بانک سینا
چنین کارنامه موفقی بدون تردید محصول اجرای برنامه‌های متنوعی است که از جمله این برنامه‌ها را می‌توان در سفارشی‌سازی خدمات برای مشتریان دانست. غلامرضا فتحعلی، سرپرست بانک سینا در این باره می‌گوید « ارائه خدمات متنوع و متناسب با درخواست و انتظارات مشتریان در راستای مشتری‌مداری از مهمترین رویکردهای بانک سینا است و در همین راستا نیز شعب ملزم شده‌اند در راستای مشتری‌مداری به گونه‌ای عمل کنند تا مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین خدمات را دریافت کنند».

آنگونه که مدیران بانک سینا گفته‌اند مدل تحول کسب‌وکار بانک سینا در دست تدوین است؛ مدلی که در آن حرکت به سمت بانکداری جدید و مدرن با ارائه خدمات متنوع، همراه با تغییر فرایندها و تقویت ساختارها یک ضرورت و از رویکردهای مدیریتی بانک تعیین شده است».از مهم‌ترین محورهای این برنامه، وجود رویه‌های متنوع در ارائه خدمات است که باید بر اساس نیاز مشتریان تولید و ارائه شود.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از اقدامات موفق بانک سینا در سال مالی گذشته بوده است؛ عملکرد این بانک نشان می‌دهد تا پایان سال 1400 با اعطای پنج هزار و 448 میلیارد ریال تسهیلات و بیش از 3 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها، اقدامات مؤثری برای حمایت از تولید و اشتغال‌آفرینی این شرکت‌ها توسط بانک سینا برداشته شده است.

تحول سه محوری
این موفقیت‌ها در شرایطی به دست آمده که تنها چند ماهی از حضور مدیرعامل و تیم راهبری جدید در بانک سینا می‌گذرد. یکی از یکی از پربسامدترین نکاتی که در سخنان و برنامه‌های تیم جدید به چشم می‌خورد، ترسیم خطوط جدید کسب‌وکار در این بانک است؛ غلامرضا فتحعلی در تشریح خطوط کلی راهبرد جدید کسب‌وکار این بانک می‌گوید «از جمله خطوط کسب‌وکار جدید این بانک، تأکید بر توسعه بانکداری خرد است تا با ارائه خدمت به صنوف، کسبه و مشاغل خرد سهم بازار بانک افزایش یابد. راه‌اندازی بانکداری اختصاصی نیز از دیگر برنامه‌های ما است و با وجود ظرفیت و پتانسیل شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، با راه‌اندازی این بخش، تعامل و همکاری بیشتری با این شرکت‌ها برقرار خواهد شد».

تأکید بر تقویت بانکداری تجاری برای همکاری با شرکت‌های کوچک و متوسط و توجه هم‌زمان بر بانکداری اجتماعی دیگر محورهای این برنامه راهبردی است که مدیران بانک سینا امیدوارند با اجرای آن‌ها به قاطبه مردم و قشر کمتر برخوردار جامعه خدمات بانکی مطلوب‌تری ارائه کنند.
به گفته سرپرست بانک سینا، بررسی‌های انجام‌گرفته در این بانک منجر به شناسایی یک هزار و 319 مسئله شده است و برنامه راهبردی کسب‌وکار به دنبال رفع این مسائل است
.
اجرای برنامه راهبردی بانک سینا در سه حوزه  کار، پیکار و ابتکار محوربندی شده است؛ در حوزه کار به قابلیت‌ها و سلایق مشتری در چهار بخش بانکداری خرد، بانکداری تجاری، بانکداری اختصاصی و بانکداری اجتماعی توجه می‌شود و در حوزه پیکار نیز نگاه‌ها به سمت بازار، رقبا و صنعت پیش خواهد رفت. در حوزه ابتکار نیز نسبت به چابک‌سازی بانک از طریق تغییر و بازنگری در ساختارها، فرایندها و سیستم‌ها اقدام خواهیم کرد.


ارسال نظرات
موضوعات روز