شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
کم کردن صف در فست فودها یک نقطه قوت برای صاحبان این مشاغل و ترفندی برای رضایت بیشتر مشتریان است.
کد خبر: ۶۰۰۱۹
کم کردن صف در فست فودها
تیتر20 - یکی از پیامدهای زندگی پرمشغله و ماشینی امروز، افزایش سطح استرس در افراد است.  از این رو، دلیلی که افراد پر مشغله را علاقمند به  غذا‌های فست فودی کرده، سرعت آماده شدن و همیشه در دسترس بودن آنهاست.

 فردی که پر مشغله است و حس گرسنگی دارد ماندن در صف‌های طولانی فست فود به احتمال زیاد او را از  خرید پشیمان می‌کند و ممکن است عصبانی شود. این حس عصبانیت و انتظار که فرد گرسنه دارد، قطعا با دیدن یک صف طولانی او را از انجام سفارش پشیمان می‌کند. صف بندی صندوق‌ها و دلیوری غذا  یکی از مشکلاتی است که اغلب در فست فودی‌ها رخ می‌دهد.

 فست فود همانطور که از نامش پیداست یعنی غذای سریع ، پس ماندن در صف کاملا بی معنی است. در این مطلب همراه  ما باشید،  تا با معرفی ابزارهای نوین  به شما بگوییم چگونه می‌توانید به صف‌های طولانی در فست فود پایان دهید؟

وقتی گرسنگی ما را عصبانی می‌کند!
«ریما پاتل متخصص تغذیه در Dietitian Fit می‌گوید: وقتی خیلی گرسنه می‌شویم و مدتی است که به درستی غذا نمی‌خوریم، سطح قند (گلوکز) در خون ما کاهش می‌یابد. اگر بسیار کم شود، این می تواند منجر به ترشح هورمون‌های آدرنالین و کورتیزول شود. این هورمون‌ها به افزایش قند خون ما کمک می کنند. اما همچنین می‌توانند ما را کمی تحریک پذیرتر از حد معمول کنند. به همین دلیل است که احساس «عصبانیت» را تجربه می‌کنیم.

با صف‌های طولانی مشتریان خود را از دست می‌دهید
اگر نتوانید مشتریان خود را راضی کنید، آن‌ها می توانند به راحتی به رستوران دیگری بروند. به همین دلیل زمان انتظار بسیار مهم است. مردم همچنین تمایل به خرید بیشتر از کیوسک های سفارش غذای تعاملی سلف سرویس دارند، زیرا دسترسی آسان به کل منو را برای آن‌ها فراهم می کند و همچنین می توانند برای انتخاب هر موردی زمان بگذارند. بنابراین، هنگامی که مردم از کیوسک سفارش غذا سفارش می دهند، مقداری اقلام کوچک را نیز به همراه سفارش اولیه غذایی خود انتخاب می کنند. که فروش را افزایش می دهد و به کسب درآمد کمک می کند.

طبق مقاله ISOPEN ACCESS محقق Ivo Andika Hasugian این واقعیت نشان می دهد که هرچه صف طولانی‌تر باشد خدمات دهی کمتری صورت می‌گیرد و هرچه صف کوتاه‌تر باشد مشتریان سریعتر خدمات دریافت می‌کنند بر اساس این مقاله که دو صف را شبیه سازی کرده است و مورد بررسی قرار داده است: تعداد مشتریان خدمات دهی شده در پیشخوان اول129 مشتری 28درصد رضایت و برای پیشخوان دوم و 44 نفر در صف، 59 درصد رضایت بالاتر بوده است یعنی هرچقدر که میزان صف کوتاه‌تر باشد مدت زمان کمتری نیز صرف خدمات می‌شود و هرچه صف طولانی‌تر باشد خدمات دهی ضعیف‌تر و با بازدهی بسیار ضعیف خدمات دهنده‌ها همراه است.

راه حل برا ی فست فودی که باید برای حفظ و بقای کار خود بهترین  و سریعترین خدمات را به مشتریان خود بدهد، کوتاه کردن صف‌های طولانی و سریع راه انداختن مشتریان است و یا به عبارتی کلا حذف صف است تا معنی فست FAST را به درستی ادا کند.

اولین مرحله حذف صف سفارش‌گیری است که با کیوسک هوشمند این مرحله به کم کردن صف بسیا ر کمک می‌کند.
کم کردن صف در فست فودها از استراتژی های فست فودهای مدرن است.

چند مزیت این کیوسک را بررسی می‌کنیم:
اپراتور به هر دلیلی ممکن است غیبت کند یا دچار کندی شود ولی اگر به جای اپراتور از کیوسک هوشمند استفاده شود دیگر امکان نبود اپراتور وجود ندارد
مشتری براحتی منو و محتویات غذای سفارشی را به‌همراه قیمت می‌بیند و انتخاب می‌کند
پس از انجام سفارش سریع پرداخت می‌کند و مشغول چانه زنی نمی‌شود

این کیوسک با امکان قرارگیری به صورت دیواری، رومیزی و ایستاده می‌تواند به عنوان کیوسک سفارش گیر، پرداخت، پذیرش در مکان‌های مختلف فست فودی نقش آفرینی کند و تجربه کاربری لذت بخشی را برای مخاطبین از طریق تسریع در روند انجام کار به ارمغان آورد.

دومین مرحله پرداخت است
یا با استفاده از کیوسک چک اوت خود پرداخت یا استفاده از دستگاه چاپ فاکتور و خودپرداز سریع می‌توان این کار را انجام داد.

چرا کیوسک های سفارش غذا با سلف سرویس تعاملی اینقدر موفق هستند؟
از آنجایی که سفارشات از طریق یک سیستم خودکار انجام می شود، بنابراین احتمال خطا بسیار کم است. مشتری به راحتی می تواند زمان کافی برای انتخاب و تجدید نظر سفارش خود داشته باشد و پس از ثبت سفارش مستقیماً منوی انتخابی مشتری برای کارکنان آشپزخانه ارسال می شود. از این رو شلوغی سنتی گرفتن دستور اشتباه یا نادرست از بین می رود. و همچنین تجربه شیرین سفارش و خوشحالی مشتری را بیشتر میکند و به کسب و کارها کمک می کند مشتریان وفادار ی بیشتری داشته باشند و شهرت تجاری خوبی کسب کنند.
کیوسک‌های رستوران قطعات سخت‌افزاری با نرم‌افزار نصب‌شده هستند که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند با ضربه زدن روی آیتم‌های منو روی صفحه به جای صحبت کردن با شخصی که پشت پیشخوان صحبت می‌کنند، غذا و نوشیدنی سفارش دهند و این موضوع برای بسیار ی از مشتریان جذابیت بسیار بالایی دارد.

ویژگی های ضروری یک کیوسک سفارش غذای موفق چیست؟
بسیاری از کسب و کارها این سوال را دارند؟! در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی وجود دارد که بر عملکرد و درآمد حاصل از کیوسک سفارش غذای تعاملی سلف سرویس تأثیر می گذارد. کیوسک سفارش غذا در اصل یک کیوسک سلف سرویس تعاملی است.

 معمولا کیوسک های سفارش غذا بزرگتر از اکثر هستند و دارای صفحه نمایش و صفحه لمسی با کیفیت عالی هستند. کیوسک های سفارش غذا به راحتی قابل شخصی سازی هستند و با پلتفرم های اندروید و ویندوز سازگاری دارند. نمایشگر و کیفیت لمس آن بسیار مهم است زیرا کلمسیر سفارش مشتری در کیوسک برنامه ریزی شده است. 

چاپگر رسید معمولاً یک چاپگر حرارتی است که برای چاپ سفارشات و رسید استفاده می شود. سفارش همچنین به کارکنان آشپزخانه منتقل می شود و برای دسترسی از پیشخوان نیز در دسترس قرار می گیرد. سفارش به طور کامل با POS / پیشخوان کارکنان یکپارچه شده است. روش‌های پرداخت مختلفی وجود دارد، اما معمولاً POS فقط از کارت‌های اعتباری و نقدی پشتیبانی می‌کند. کیوسک سفارش غذای سلف سرویس تعاملی دارای یک جزء نرم افزاری بسیار قدرتمند است که رابط های مختلف را به همراه چندین ادغام با راه حل های سازمانی و ابزارهای تجاری دیگر فراهم می کند. این نرم افزار می تواند به صورت آنلاین، ابری یا مراکز داده محلی میزبانی شود. ماژول گزارش، آمار استفاده از سیستم و سایر اطلاعات لازم را جمع آوری می کند که در قالب گزارش های قابل دانلود در دسترس است و صاحب کسب و کار اطلاعات مشتری را دارند و میتوانند به آنها پیام بدهند.

چرافست فود مک دونالد از کیوسک استفاده می کند؟
طبق گفته مسئولین فست فود مک دونالد: مشتریان به سادگی آنچه را که می خواهند از منوی روی صفحه انتخاب می کنند، سپس با کارت پرداخت می کنند، شماره سفارش چاپ شده را دریافت می کنند و غذای خود را از پیشخوان جمع آوری می کنند. معرفی کیوسک ها همگی بخشی از احیای برند مک دونالد برای افزایش کارایی، افزایش فروش و کنترل بیشتر به مشتریان بود در واقع با این کیوسک های هوشمند فست فود مک دونالد جان تازه ایی به کسب و کار خود بخشید.

ارسال نظرات
موضوعات روز