چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
تیتر20 بررسی می کند؛
بهبود دسترسی شهروندان به خدمات پس از فروش ایساکو عاملی برای رشد آمارهای آن در بخش فروش و سهم بازار است.
کد خبر: ۶۰۲۰۷
راز رکوردشکنی ایساکو
تیتر20 - شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو توانست در ۹ ماهه امسال با گذر از رکورد عرضه قطعات یدکی، برنامه فروش ۱۰۱ درصدی خود را طی سال جاری محقق کند. ایساکو همچنین تا پایان آذر امسال به رشد ۴۷ درصدی در تعداد قطعات فروش رفته نسبت به دوره مشابه سال گذشته دست یافته است.

این رکورد شکنی اما دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه ایساکو توانسته از مسیر تبلیغات و اطلاع رسانی، مشتریان را نسبت به استفاده از خدمات پس از فروش خود در دوره های گارانتی و وارانتی ترغیب کند.

 به دلایل  مختلف، بخشی از مشتریان خودروسازی ایران ترجیح می دهند خدمات پس از فروش خودرو را خارج از نمایندگی های رسمی دریافت کنند. این موضوع می‌تواند شامل کمبود قطعات، کیفیت تعمیرات و قطعات مورد استفاده و همچنین مسئله هزینه در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان باشد.

 بنابراین اگر شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش به ویژه ایساکو که بزرگترین شبکه مربوطه را در کشور دارد، این نقاط ضعف را تا حد امکان پوشش دهند، مشتریان در دوره های گارانتی و وارانتی اولویت نخست خود را استفاده از خدمات رسمی شرکت ها قرار خواهند داد.

 این موضوع سبب می شود شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند، اتفاقی که به نظر می رسد برای ایساکو رخ داده است. همانطور که مدیرعامل این شرکت نیز اشاره کرده، بهبود دسترسی شهروندان به خدمات پس از فروش این شرکت عاملی برای رشد آمارهای آن در بخش فروش و سهم بازار است.

 ایساکو توانسته در ۹ ماه امسال به واسطه توسعه شبکه خود چه از جنبه کمی و چه از حیث کیفی، مشتریان بیشتری را جذب کند. همچنین ارتقای خدمات آنلاین در ایساکو را نیز می توان یکی دیگر از دلایلی دانست که به بهوبد فروش این شرکت کمک کرده است.  آمارها می گویند این شرکت در ۹ ماه امسال به یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشتری ایران‌خودرو خدمات ارائه داده است که معادل کل خدمات سال گذشته است.

اما طبق آنچه مدیرعامل ایساکو اخیرا عنوان کرده، مشتریان این شرکت بیش از گذشته به اهمیت مراجعه به نمایندگی‌های مجاز آگاهی پیدا کرده اند. طبعاً این موضوع سبب شده مراجعات مشتریان در دوره گارانتی به نمایندگی های ایساکو افزایش پیدا کند.

 در واقع به نظر می رسد مشتریان ایساکو طی ۹ ماه امسال و در مقایسه با گذشته اطمینان بیشتری نسبت به کمیت و کیفیت خدمات در نمایندگی های این شرکت پیدا کرده اند.

 بنا به گفته مسوولان ایساکو، مشتریان بیشتری نسبت به وجود ابزار مخصوص در نمایندگی‌ها، کارشناسان و استادکاران مجرب و آموزش دیده، رعایت استانداردهای تعمیراتی، استفاده از قطعات باکیفیت و استاندارد، تضمین قطعات و خدمات ارایه شده و در نهایت نظارت دقیق بر شبکه خدمات پس از فروش توسط نهادهای مرتبط در داخل و خارج مجموعه، اطمینان پیدا کرده اند. این مسائل سبب شده ایساکو در مقایسه با گذشته خدماتی باکیفیت تر و حتی متمایز ارائه بدهد، البته طبق ادعای مسوولان این شرکت.

مسئله مهم دیگر اما توجه ویژه ایساکو نسبت به اطلاع رسانی بابت خطرات استفاده از قطعات تقلبی است. این شرکت طی این سال ها همواره سعی کرده شهروندان را به عناوین مختلف از خطر تقلبی آگاه سازد، اتفاقی که علاوه بر فرهنگ سازی بابت استفاده از قطعات اصل، به بهبود فروش این شرکت نیز کمک کرده است. 

طبعا هرچه آگاهی شهروندان نسبت به خطرات قطعات تقلبی بالاتر برود، تمایل آنها به بهره بردن از قطعات اصل نیز بیشتر خواهد شد. هرچند تامین قطعات غیر اصل، هزینه کمتری را در بر دارد و این موضوع انگیزه استفاده از قطعات موردنظر به شمار می‌رود. با این حال ایساکو از سال ها قبل سعی کرده این موضوع  را جا بیندازد که ضرر استفاده از چنین قطعاتی بیش از سود آنهاست و خطرات جانی و مالی به دنبال دارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز