پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
تیتر20 بررسی می کند؛
در شرایطی که بازار خودرو هر روز با نوسان قیمت و کاهش و افزایش عرضه مواجه است،کرمان موتور توانسته است علاوه بر ارزنده نگه داشتن محصولات خود، با تزریق مداوم و مرتب مانع از شکل گیری سفته بازی شود.به بیان دیگر کرمان موتور این روزها بازی گری حرفه ای دربازار خودرو به شمار می آید.
کد خبر: ۶۰۳۲۰
نقش ممتاز آبی پوشان کرمانی در صنعت خودروسازی / کرمان موتور بازی گری حرفه ای در بازار خودرو
تیتر20 - کرمان موتور از جمله خودروسازانی است که طی سال های اخیر نه تنها در مواقع و مقاطع حساس حضور پر رنگی داشته است بلکه با توجه به قدمت و سابقه ای که دارد ،این روزها به یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب مصرف کنندگان در بازار بدل شده است.

این مهم البته به یکباره و با توجه به نیازها و خلاءهای این سال های به وجود نیامده است.بلکه کرمان موتور طی سالیان فعالیت خود با انتخاب محصول و شرکای به نام،توانسته است نام خود را به عنوان یکی از بازیگران مطرح و تاثیر گذار ثبت کند.

ضمن اینکه این تولید کننده کرمانی طی سال های اخیر به خصوص در دوران ممنوعیت ها و تحریم ها، با توجه به شناخت بازار و همچنین استفاده از تجربه همکاری با یکی از غول های کره ای ،به سرعت محصولاتی را به بازار عرضه کرده است که با آنها، نه تنها مانع از بیشتر شدن شکاف عرضه شده است بلکه رقابت را نیز سخت تر کرده است.

به عنوان مثال کرمان موتور با تی 8 توانسته است سهم خوبی از بازار پیکاپ های کشور به خود اختصاص دهد.این در حالی است که بازار پیکاپ هم اکنون یکی از داغ ترین بازارهای خودرو به شمار می رود.به نحوی که بسیاری از شرکت ها در سبد محصولات خود یک پیکاپ گنجانده اند و یا اینکه حتی برخی شرکت های تازه وارد،اولین محصول خود برای ورود به بازار را پیکاپ انتخاب کرده اند.

در این شرایط کرمان موتور با عرضه T8 توانست سهم خوبی از بازار کسب کند.در عین حال نظر علاقمندان به محصولات خود را نیز جلب کرده است.در واقع سبد محصولات این شرکت به گونه ای است که نه تنها طیف های مختلف اقتصادی توان انتخاب و خرید دارند،بلکه توانسته است نظر سلایق گوناگون را نیز متوجه خود کند.

ضمن اینکه در وضعیت نوسانی بازار کرمان موتور با تزریق به موقع و افزایش تولید باعث شده است که علاوه بر حضور در کلاس های مختلف،از سفته بازی پیرامون محصولاتش تا حدود زیادی جلوگیری کند.

به بیان دیگر در سبد محصولات این شرکت هم خودروهای جدید و به روز وجود دارد و هم با توجه به حجم تقاضای واقعی و مصرفی محصولاتی که در اختیار دارد،کار را به گونه ای پیش ببرد که اختلاف بسیار فاحش و معناداری بین قیمت کارخانه و بازار به وجود نیاید.

به عنوان مثال سدان j7 را می توان مثال زد.این خودرو در حال حاضر به نوعی پرچمدار سدان های لوکس به شمار می آید.اما آبی پوشان جاده مخصوص توانسته است با مدیریت عرضه و محصول از افزایش بی حد و اندازه قیمت آن در بازار جلوگیری کنند.

در این شرایط کرمان موتور به رغم اینکه صنعت خودروسازی کشور همچنان در شرایط تحریم قرار دارد،سبد محصولات خود را تکمیل کند.به نحوی که این شرکت در کلاس های مختلف حضوری فعال دارد.یعنی در حال حاضر در کلاس کراس اوور،سدان،پیکاپ و سایر کلاس های قیمتی محصولات درخوری مانند جک اس 5 توربو،جک جی 4 و جک اس 3 را عرضه کند.

در واقع این شرکت از یک سو می داند که در کجای بازار قرار گرفته است و از سوی دیگر می داند که مشتریانش به دنبال چه خودروهایی هستند.با این حال عرضه و تولید محصولات جدید نیز همواره در راس برنامه های این شرکت قرار دارد.

در عین حال یکی از اصلی ترین نکاتی که می توان در محصولات این شرکت سراغ گرفت،کیفیت آنها است.بر اساس گزارش های کیفی یکی از شرکت های بخش خصوصی که میزان رضایت مشتری بالایی کسب کرده است،آبی پوشان کرمانی هستند.

به نظر می رسد این شرکت علاوه بر آموختن در همکاری با شرکت های بزرگ و مطرح جهان، خود نیز به بلوغ و درکی بالا از بازار رسیده است.یعنی این شرکت می داند که اگر می خواهد هم چنان در بالای جدول حضور داشته باشد،باید از تمام زوایا به موضوع نگاه کند و توسعه همه جانبه را پیش بگیرد.

به نظرمی رسد که در این مسیر توانسته است خوب عمل کند.در واقع نوع استقبال از کرمان موتور در نمایشگاه هایی که طی سال جاری برگزار شده است موید این نکته است.

چرا که طی سال های اخیر بازیگران جدید به صنعت خودروسازی کشور وارد شده اند که برخی از آنها زیرشاخه شرکت های قدیمی و بزرگ به شمار می آیند.اما آنچنان که باید و شاید نتوانسته اند با سرعتی مناسب حرکت کنند.

در این میان کرمان موتور از یک سو با پذیرش مشکلاتی که پیشتر در برخی محصولاتش وجود داشت و برطرف کردن آنها نشان داده است که همواره درصدد جلب رضایت مشتریان است. همین مساله باعث شده است که محصولات این شرکت جزء برترین ها از نظر کیفی بوده و کمترین شکایت ها را داشته باشند.

در واقع کرمان موتور را می توان یکی از تاثیرگذارترین شرکت های بخش خصوصی دانست که بر اساس مکانیزم تعریف شده برای این بخش در صنعت خودروسازی کشور حرکت می کند.درک شرایط و نیاز بازار،فهم عرضه محصول با کیفیت و قیمت مناسب،توزیع محصولات در کلاس های مختلف و ارائه خدمات مناسب،نشان دهنده فهم این شرکت از خصوصی بودن و رقابت است.

رقابتی که در حال حاضر محصولات این شرکت را به یکی از ارزنده ترین برندهای بازار بدل کرده است به نحوی که با اعلام شرایط فروش،برای خرید محصولاتش صف تشکیل می شود.معنی دیگر این صف یعنی اعتماد و اطمینان و نیاز بازار به محصولات کرمان موتور.

ارسال نظرات
موضوعات روز