چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
درگفت و گوی تیتر20 با مدیران ارشد هلدینگ هلو عنوان شد:
ابوالفضل ميعاديان: امروزه مشتري دیگر نمی خواهد صرفا يك نرم‌افزار حسابداري داشته باشد، نیاز دارد فرايند تسويه حسابش، سفارش‌گيري و يكسري از كارهايي كه به سخت‌افزار و نرم‌افزار ربط دارد به صورت فرآیندی انجام شود. نوع سليقه ونیاز مشتري اين است كه پکیج کامل داشته باشد، ما هم مي‌خواهيم از طریق پکیج یکپارچه و اختصاصی هر صنف به دغدغه‌هاي اصناف پاسخ دهیم.
کد خبر: ۶۰۷۳۸
هلدینگ فناوری هلو
تیتر20 - امروز با پیشرفت علم حسابداری نرم افزارهای خاص این زمینه برای واحدهای تجاری در صنوف مختلف طراحی و عرضه شده است، در اینباره هلدینگ هلو معروفترین مجموعه ای است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی نرم افزارهای جامع حسابداری صنوف مختلف ورود کرده و سالهاست که در این زمینه به فعالیت مشغول است.

حال در این زمینه ابوالفضل ميعاديان، قائم مقام مدير عامل هلدینگ فناوری هلو در گفتگو با «تیتر 20» با اشاره به اینکه هلو 27 سال پيش به‌عنوان يكي از اولين شركت‌هاي فعال در حوزه IT كار خود را آغاز كرده است، گفت: در آن برهه سه جوان خوش فكر تصميم گرفتند تا يك استارتاپ راه‌اندازي كنند در حالیکه آن زمان ما واژه استارتاپ را قاعدتا نمي‌شناختيم؛ آن‌ها در واقع مي‌خواستند يك كسب‌وكارجدیدی براي خود راه بیندازند. يكي از آن سه نفر آقاي دكتر شكوري بودند که اکنون مالک و ليدر اصلي سازمان هستند.

وی افزود: ايشان پيشنهاد مي‌دهد كه ما بياييم و يك نرم‌افزار براي اصناف طراحی كنيم، حسابداری اصناف را کامپیوتری كنيم. با این ذهنیت که همه اصناف نمي‌توانند بروند و براي خود حسابدار استخدام كنند، ما باید نرم‌افزاري بسازيم كه بتواند كار حسابداري را به راحتی و به صورت کامل براي آن‌ها انجام دهد. اين ايده اوليه‌اي بود كه نسخه هلو را ايجاد کرد. به مرور زمان "هلو" تقويت شد، يكسري ويژگي‌ها به آن اضافه شد و رفته رفته هلوي امروزي شکل گرفت.
هلدینگ فناوری هلو
تفاوت هلو با سایر نرم افزارها
ميعاديان با اشاره به تفاوت بین هلو و سایر نرم‌افزارها، اظهار داشت: ما در اولين تفكيك به دو ذائقه رسيديم، يكي اين‌كه يكسري از كارها كارتابل‌محور يا فرايند محور است. يعني اين‌كه مثلا بخش انبارشرکت  يك مسئول دارد، بخش فروش يك مسئول دارد، بخش حسابداري و مالي يك مسئول دارد و هر كدام بايد یک متخصص به آن رسيدگي كند. بنابراين يكسري از نرم‌افزارهاي حسابداري  بر این اساس تهیه و به بازارآمد. 

ولي هلو سراغ این مسیر نرفت چون قرار بود  SMEها را هدف قرار دهد، با این استدلال که معمولا کسب و کارهای متوسط تعداد نفراتشان کمتر از 500 نفر است که این کسب و کارها قاعدتا در فرآیندهای خود تفكيك خاصي ندارند. بنابراين فرآيند انبارداري و فروش و بقيه قسمت‌ها همه بايد به صورت يكپارچه و با يك كارتابل انجام شود تا سادگی کار با نرم افزار حفظ شود. در واقع این پکیج شامل فرآیندهای مرتبط با انتخاب محصول، خرید محصول، حساب و کتاب آنها، پرداخت، اتصال به فروشگاه های اینترنتی، گزارش دهی آنلاین، اتصال و کنترل سخت افزارها و دیوایس های مختلف می شود.

در حال حاضر" هلو " باهدف ارائه محصولات به کسب و کارهای فرآیند محور ، تيم اسپاد را به مالکیت خود در آورد و به زودی از محصول اختصاصی سازمانی خود رونمایی خواهیم کرد.

قائم مقام مدير عامل هلدینگ هلو درباره اینکه از چه زمانی احساس نياز ‌كرديد تا تغييرات را در درون خود ايجاد كنيد، گفت: دلیل تغییرات ما، تغییر سطح نياز و شناخت مشتري، همزمان با آمدن پلتفرم‌هاي جديد بود. ما تا قبل از آن با مشتریانی كار مي‌كرديم كه بيشتر نيازشان صرفا روی لپ‌تاپ يا PC بود و به صورت لوكال بايد كارها را انجام مي‌داد.

بنابراين ما در همان راستا مدام نيازها را بهبود می بخشیدیم. اما مطابق با پیش بینی هایمان دو موج خيلي سريع وارد صنعت شد: نخست، موج اينترنت بود و مشتري نيازهاي اينترنتي پيدا كرد و دوم، موج اپليكيشن‌هاي موبايل بود كه خيلي از پلتفرم‌ها بايد روي موبايل بالا مي‌آمدند و قاعدتا مشتريان ما هم نياز داشتند. اين حجم از تغييرات باعث ‌شد كه ما هم رويكرد و ساختارمان را متناسب با نیازها تغییر دهیم.
هلدینگ فناوری هلو
گام‌های توسعه‌ای شرکت هلو 
ميعاديان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هلو گام‌های توسعه‌ای خود را بر می‌دارد، خاطرنشان کرد: يك موقعي بود كه مشتري علاقه‌اش به خريد يك محصول بود، ولي الان مشتري علاقه‌اش به خريد يك پکیج یکپارچه است. مشتري ما فقط نمي‌خواهد صرفا يك نرم‌افزار حسابداري داشته باشد، دوست دارد فرايند تسويه حسابش، سفارش‌گيري و يكسري از كارهايي كه نیاز است به صورت گالري محصول، اتصال به فروشگاه‌هاي اينترنتي و خيلي از قسمت‌هايي كه به سخت‌افزار و نرم‌افزار ربط دارد، همه كارهايش به صورت فرآیندی انجام شود.

امروز، سليقه مشتري و نياز مشتري اين است كه پکیج یکپارچه داشته باشد، ما هم کل دغدغه‌هاي هر صنف را می بینیم، نه اين‌كه صرفا بگوييم يك نرم‌افزار تخصصي برای فلان صنف را داريم.

قائم مقام هلو با اشاره به تنوع محصولات و برنامه‌های توسعه‌ای هلدینگ هلو، افزود: ما در حال حاضر براي بيش از 150 صنف، نرم‌افزار تخصصي اصناف ارائه کرده ایم گویی که هر صنف می تواند هلوی تخصصی خود را خریداری کند و در حال طراحی و ارائه پکیج یکپارچه برای هرکدام از این اصناف هستیم تا بتوانیم تمام نیازهای فرآیندی، نرم افزاری و سخت افزاری خود را از گروه محصولات هلو دریافت کنیم. 

از سویی ما به صورت مداوم سعي مي‌كنيم كه به اصناف جديدتر ورود پیدا کنیم، چون مشتري‌اش را داريم و مي‌دانيم كه مثلا چه تعداد از مشتريان ما براي چه صنفی هستند كه نرم‌افزار تخصصي ندارند، لذا نرم‌افزار تخصصي‌شان را تهیه می کنیم. در این رابطه ما اکنون حدود 100 هزار مشتري تخصصي صنف داریم.

او خاطرنشان کرد که در حال حاضر 73 درصد از مشتریان ما از نرم افزارهای تخصصی صنف خود در حال استفاده هستند.
هلدینگ فناوری هلو
تعداد مشتریان هلو در آستانه یک میلیونی شدن
حمیدرضا صدیقیان، مدير عامل هلدینگ فناوری اطلاعات هلو که یکی از بنیان گذاران اصلی شکل گیری هلو بوده و از ابتدای شروع به فعالیت هلدینگ هلو از سیاست گذاران اصلی محسوب می شود، ضمن اشاره به گستردگی خدمات و تعدد مشتریان نرم افزار هلو تصریح کرد: در حال حاضر هلو تقريبا نزديك به يك ميليون مشتری دارد و مي‌خواهيم در آینده نزدیک يك ميليونی شدنمان را جشن بگيريم. ما در مورد اين‌كه الان چه داريم، 150 نرم‌افزار تخصصي براي 150 صنف داريم و در برخی از اصناف مانند صنف قنادان، پخش، پوشاک، رستوران و... نیز پکیج یکپارچه صنف را ارائه کرده ایم. در مورد هلو براي شركت‌هايي هم كه نياز به نرم‌افزار حسابداري دارند، خود هلو پاسخگو است، به شرط اين‌كه آن شركت بیش از انتظار فرايندي و كارتابلي نباشد و تعداد نفراتش نیز کمتر از 500 نفر باشد؛ در غیر این صورت بهتر است از محصول اسپاد ما استفاده کند.

صدیقیان در ادامه به نرم افزار جامع هلو اشاره کرد و اظهار داشت: این نرم افزار کاملا متفاوت است، چند بخش مثل انبارداري تخصصي‌، به صورت تفكيكي دارد و به تبع سازمان‌ها و شركت‌های بزرگ مشتریان آن هستند. این درحالیست که اسپاد نیز همين الان در سبد محصولات ما وجود دارد و به زودي رونمايي فرايند خريدش توسط هلو هم انجام مي‌شود.

در قدم بعدي و آنچه كه ما در دست آماده‌سازي داریم، پکیج یکپارچه اصناف است كه مي‌خواهيم ارائه دهيم. علاوه بر اين‌كه ما نيازهاي نرم‌افزاري‌ مشتریان را پاسخ می دهیم مي‌خواهيم به صورت پکیج یکپارچه كل فرآيندهاي اصلي اصناف را تحت پوشش قرار دهيم. 

نرم افزار جامع حسابداری برای صنف سوپرمارکت‌داران
مدير عامل هلدینگ فناوری اطلاعات هلو با اشاره به اینکه نرم افزار هلو برای سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها به صورت تخصصی ارائه و معرفی شده است، گفت: ما براي سوپرماركت‌ها به صورت تخصصي یک نرم افزار را طراحی کرده ایم، به طور مثال تنوع محصول در سوپرماركت با يك رستوران‌ خيلي فرق دارد ، شايد يك رستوران‌ كلا 20 مدل غذا داشته باشد و اين‌ها را به‌عنوان يك محصول وارد كند، ولي يك سوپرماركت هزاران محصول دارد كه اگر شما اطلاعات اين محصولات را با همان شيوه وارد کنید، حتما به يكسري مشكلات برمي‌خورید. 

نوع خريد و فروش سرعت در فاكتور زدن، مديريت انبار كه در دل آن محصولات يخچالی هم دیده شده است، ضرورت تفكيك آن ها را با یکديگر نشان میدهد، ذات کسب و کار سوپر مارکتی را مثل همه آن 150 صنفي كه گفتم، متفاوت دیده ایم و به زودی پکیج یکپارچه سوپرمارکت را نیز ارائه خواهیم کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز