دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
عضو کمیسیون برنامه و بوجه مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پتروشیمی از جمله صنایع مهمی است که بیشترین ارز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند، اما با توسعه پایین دست این صنعت میزان ارزآوری آن افزایش می‌یابد و این امر با کمک ساخت داخل، دست یافتنی است.
کد خبر: ۶۰۷۷۶

تیتر۲۰- مجتبی رضاخواه با اشاره به چهارمین رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که هفته گذشته با هدف استفاده از توانمندی‌های داخلی در این صنعت، در کیش برگزار شد، گفت: برآورد شده که بیش از ۲۰۰ تفاهم‌نامه، موافقت‌نامه و قرارداد با شرکت‌های ایرانی و دانش بنیان، به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در این نمایشگاه به امضا رسیده که این ظرفیت بازار کار قابل‌ملاحظه‌ای را برای ساخت داخل فراهم می‌کند.

وی افزود: ضمن آنکه در صنعت پتروشیمی صنایع بالادستی توسعه یافته و به این بخش توجه ویژه‌ای شده است؛ اما صنایع پایین دستی بخش که تولیدات آن اتفاقاً ارزش افزوده بیشتری برای کشور دارد مورد غفلت قرار گرفته و پیشرفت تکنولوژی در صنایع پایین دستی پتروشیمی کمتر از توسعه بخش بالادستی است.

به گفته رضاخواه، در بخش بالادستی صنایع پتروشیمی وابستگی در حال کاهش است و این موضوع باید در صنایع پایین دستی نیز دیده شود و کاهش وابستگی این صنایع نیز مورد توجه متولیان بخش قرار گیرد.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: پتروشیمی خلیج فارس با همکاری با شرکت‌های دانش بنیان داخلی سازی در بخش پایین دستی پتروشیمی را آغاز کرده و زمینه را برای حضور شرکت‌های داخلی فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: این برنامه، به تامین نیاز کشور، افزایش ارزآوری و آماده کردن زیرساخت‌ها برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم آورده و پتروشیمی خلیج فارس با توسعه صنایع پایین دستی نقش مهمی در جلوگیری از خام فروشی محصولات نفت و پتروشیمی ایفا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: توسعه صنایع پایین دست که پتروشیمی خلیج فارس در دستور کار قرار داده، علاوه بر ارز آوری، اشتغالزایی را در کشور افزایش می‌دهد./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز