يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲
تبلیغات هوشمند و پوستر دیجیتال را بشناسید
آشنایی و مقایسه بنرهای چاپی با بنرهای هوشمند
تیتر20 - در عصر حاضر، برای دیده شدن و نشان دادن کالا و خدمات به مشتریان، ضروری است که اطلاعات محصول یا شرکت، شکیل، زیبا، کامل و در زمان مناسب، در معرض دید عموم قرار بگیرد. با استفاده از بنر می‌توان این اطلاعات را چه در محل کسب و کار و چه در سطح شهر به نمایش گذاشت. در گذشته، استفاده از بنرهای چاپی و پلات‌ها بسیار کاربرد داشت. اما با روی کار آمدن بنرهای هوشمند، دیگر نیازی نیست که تبلیغات و آگهی‌ها را چاپ کنیم و منابع را از بین ببریم، بلکه تنها با یکبار نصب تابلو برای همیشه می‌توان از این بنرها بارها و بارها استفاده کرد. بنرهای هوشمند یا پوسترهای دیجیتال در مقایسه با بنرهای چاپی مزایای بی‌شماری دارد که در این مطلب به آن می‌پردازیم. همراه ما باشید:

«بنر» چیست؟
بنر می‌تواند یک پرچم یا پارچه  و یا تابلوی دیجیتال دارای نماد، آرم، شعار و حاوی هر پیامی باشد. این  بنرهای تبلیغاتی شامل متون و تصاویری هستند، که به‌صورت یکپارچه در کنار هم قرار گرفته، تا پیام تبلیغاتی سازمان را به مشتریان هدف برساند. بسته به نحوه استفاده از آن، بنر یک تصویر گرافیکی است که نام یا هویت یک مکان، شرکت و یا … را اعلام می‌کند، یا یک تصویر تبلیغاتی است. 

پوستر دیجیتال چیست؟

راهکار جدیدی که امروزه با تلفیق این دو مفهوم استفاده می شود تابلو یا پوستر دیجیتال یا بنر هوشمنداست. به این دستگاه رایانما نیز گفته می شود. صفحه نمایش دیجیتال یا پوستر دیجیتالی نوعی نمایشگر الکتریکی است که به وسیله  آن می توان تبلیغات مربوط به هر کسب و کار و فعالیتی را به صورت تصویری و در قالب عکس، فیلم و یا صفحات اینترنتی برای مخاطبان و مشتریان به نمایش گذاشت.

محتواهای که می توان از طریق بنر هوشمند به نمایش گذاشت عبارتند از:
محتوای زنده (کانال های زنده  تلویزیونی، رادیویی و یا دوربین ها)انواع فیلم‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی کوتاه و بلندمحتواهای آموزشی (برای مثال در مراکز درمانی و آموزشی)عکس محتوای نوشتاریRSS های خبری نمایش انواع صفحات اینترنتی و هر محتوای دیگری که قابلیت ارائه از این طریق را دارد

محتواهای که می توان از طریق بنر چاپی به نمایش گذاشت: 
محتواهای ساکت مانند تصاویر، عکس نوشته‌ها و نوشته‌ها را می‌توان با بنر چاپی در معرض نمایش قرار داد.

دغدغه‌های پیش روی بنرهای چاپی چیست؟
کیفیت چاپ:
کیفیت چاپ بنر به عوامل متعددی نظیر نوع و تکنولوژی دستگاه بنر استفاده، جنس بنر ، نوع جوهرهای استفاده شده، سرعت چاپ (سریع، متوسط و کند) و سرویس شدن به‌موقع دستگاه و … بستگی دارد. ولی در بنر های هوشمند فقط طرح انجام شده در کامپیوتر و در برنامه‌های گرافیکی تعیین کیفیت می‌شوند و می‌توان بالاترین کیفیت را در طراحی آن‌ها در نظر گرفت.

رنگ بنر چاپ شده:
اغلب دستگاه‌های پلاتر بخصوص قدیمی‌تر ها ۴ رنگ هستند. یعنی ۴ رنگ اصلی دارند و رنگ‌های تصویر شما را با ترکیب این ۴رنگ تولید می‌کنند. در بنر های هوشمند تمامی رنگ‌های صفحه نمایش را بدون هیچ محدودیتی می‌توان استفاده کرد.

نوع کاغذ یا پارچه :
در انتخاب کاغذ در چاپ پلات از تفاوت قیمت‌ها تا حدودی می‌توانید نیاز خود را مشخص کنید. در صورتی که در بنرهای هوشمند باز هم این گزینه موثر در قیمت وجود ندارد.

نصب بنر:
در هربار نصب بنر یا پلات چاپ شده نیاز به نیروی کارگر نصاب و متخصص و تجهیزات و همچنین چسب یا پیچ و مهره یا تجهیزات دیگر برای نصب است که این مورد نیز بر قیمت نهایی کار تاثیر می‌گذارد. در صورتی که در بنر های هوشمند فقط یکبار تابلو هوشمند نصب می‌شود.در این مقایسه بین بنرهای چاپی با بنرهای کیوسک هوشمند در کاهش هزینه‌ها و کاهش خطر نصب تابلو ها در بین کارگران باز هم کیوسک‌های هوشمند یا همان پوستر دیجیتال برتری دارند.

انتخاب فضا و مکان مناسب برای نصب پوستر دیجیتال
برای موفقیتی که قرار است به وسیله  پوسترهای دیجیتال به دست بیاید، انتخاب فضا و مکان درست سرنوشت‌ساز است. تنها ایده خلاقانه تبلیغاتی برای جلب مخاطب هدف کافی نیست. بلکه باید به تناسب محتوای مورد نظر برای انتخاب مکان برنامه‌ریزی داشت و هوشمندانه عمل کرد. آگاه بودن از این موضوع در هدایت برداشت مناسب توسط مخاطب مناسب نقشی سازنده و موثر دارد. برای مثال، اگر به اختصار هدف شما معرفی و تبلیغ محصول بهداشتی جدیدی به وسیله پوسترهای دیجیتال باشد، چه مکانی برای آن پوستر مناسب‌تر است؟
اگر منطقی فکر کنیم نصب این پوسترها در داروخانه‌ها یا بخش آرایشی-بهداشتی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای با مخاطبان بهتر و بیشتر سخن خواهد گفت. زیرا افراد هنگام نیاز به کالاهای بهداشتی به این مکان ها مراجعه می کنند. پس عنصر نیاز که مهم ترین عامل خرید است به خودی خود وجود دارد. بنابراین تنها وظیفه ی پوستر دیجیتال، ارائه  راه حل پاسخ به این نیاز در قالبی جذاب و قانع کننده خواهد بود.

پس با توجه به موارد ذکر شده مزایای تبلیغات بنری  هوشمند و مدرن به صورت فهرست وار شامل موارد زیر است:

هزینه بسیار کمتر نسبت به بنرهای فیزیکی
انعطاف بیشتر در طراحی جلوه‌های گرافیکی(پوسترهای دیجیتال می توانند به اشکال و اندازه های گوناگونی اجرا شوند که این امر فرصت خلاقیت های بیشتری را برای ایده‌پردازی تبلیغاتی می دهد)
هدر رفت منابع کاغذ و پارچه و رنگ‌های به دست آمده از فرایندهای نفتی وجود ندارد و این فناوری دوستدار محیط زیست است
اثرگذاری هوشمندانه بر ناخودآگاه مخاطب (رهگذران هر پیام یا تصویر نمایش داده شده روی پوستر دیجیتال را به طور روزانه و بارها می بینند)
قابلیت بروز رسانی تنها با آپلود عکس و محتوا به تعداد بینهایت
جذابیت بیشتر و استفاده از رنگ‌های بیشتر بدون هزینه
نصب یکباره تابلو پوستر دیجیتال
استفاده از پوسترهای دیجیتال یک روش موثر برای شناساندن هرچه بیشتر برند در طول زمان است
د پوستر دیجیتال از طریق wifi یا کابل شبکه (Ethernet) به اینترنت وصل می‌شود و از این طریق بروزرسانی تبلیغ‌ را در زمان دلخواه شما انجام می‌دهد

مزایای بنرهای هوشمند و خرید انواع پوستر دیجیتال :
در مقایسه هزینه بنرهای چاپی یا پلات‌های چاپی که نیاز هر کسب و کاری برای نشان داده شدن است، پوستر های دیجیتال یا همان بنرهای هوشمند و مدرنی قرار دارند که تنها با یکبار هزینه و بدون در گیر شدن با نوع کاغذ، پارچه ، رنگ، چاپ و حتی بدون درگیری نصب می‌توان موثرتر تبلیغ و آگاهی رسانی کرد و با داشتن بنرهای هوشمند هزینه‌های چاپ بنر را در جاهای دیگر سرمایه گذاری کرد. در این پوسترهای تبلیغاتی به هر مناسبت و تخفیفی براحتی می‌توان محتوای تبلیغ را عوض کرد.

اگر با خواندن این مطلب تصمیمتان برای استفاده از این تکنولوژی قطعی شده، پیشنهاد می کنیم به مقاله‌ راهنمای خرید پوستر دیجیتال» بایامگ» مراجعه کنید تا با نکاتی که قبل خرید باید به آن توجه کنید، آشنا شوید.

ارسال نظرات
موضوعات روز