پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
تیتر20 بررسی می کند:
شرکت فولاد هرمزگان در راستای افزایش بهره وری و سهم خود در صنعت فولاد کشور، به تدوین استراتژی 3 ساله پرداخته است که می تواند توسعه پایدار و افزایش بهره وری را به همراه داشته و سهم این مجموعه از زیرمجموعه های هلدینگ فولاد مبارکه در صادرات را افزایش دهد.
کد خبر: ۶۱۰۹۱
نقشه سه ساله پیشرفت پیش روی فولاد هرمزگان
تیتر 20- فولاد هرمزگان شاید یکی از بهترین سال های خود را امسال شاهد بود. شاید اصلی ترین دلیل برای بیان این حرف رکورد زنی های پی در پی آن هم در شرایط بحرانی در بحث تامین انرژی بود. 

درواقع فولاد هرمزگان با برنامه ریزی و مدیریت بحران توانست در شرایطی که ممکن بود تولید تحت تاثیر مشکلات قرار بگیرد، رکورد زنی های خود را ادامه دار کند. 

این نگاه کارشناسی و تخصصی زمینه ساز تدوین استراتژی 3 ساله برای فولاد هرمزگان شد. فولاد هرمزگان طبق برنامه هرساله در روزهای پایانی سال بازنگری در استراتژی های خود را در دستور کار قرار می دهد. 

نکته مهم آن است که این برنامه ریزی با حضور نماینده فولاد مبارکه به عنوان شرکت مادر برگزار می شود زیرا سیاست اصلی آن است که شرکت های زیر مجموعه فولاد مبارکه هم راستا با سیاست های شرکت گام برداشته و توسعه را در دستور کار خود قرار دهند.
 
اما این موضوع چه اهمیتی برای مجموعه ای همچون فولاد هرمزگان دارد؟ در اختیار داشتن نقشه راه می تواند با شناسایی چالش ها و گلو گاه ها مسیر توسعه را کوتاه تر کرده و یک مجموعه تولیدی همچون فولاد هرمزگان را برای مواجه با بحران ها آماده کند. 

از سویی دیگر در این استراتژی 3  ساله، مشخص می شود فولاد هرمزگان قرار است 1404 در کجای صنعت فولاد کشور قرار بگیرد.نکته مهم آن است که این استراتژی سه ساله هم زمان با چشم انداز 1404 صنعت فولاد و دستیابی به 55 میلیون تن فولاد محقق می شود و می تواند جایگاه فولاد هرمزگان در این چشم انداز را ارتقا دهد. از سویی دیگر این استراتژی می تواند فولاد هرمزگان را برای مواجه با بحران گاز آماده کند.

 زیرا وزیر صمت نیز درباره تامین گاز اعلام کرده است سال آینده می تواند شرایط سخت تر باشد. به همین دلیل فولاد هرمزگان در این استراتژی باید به سمت افزایش بهره وری، صرفه جویی در انرژی و ارتقای تکنولوژی برود.

البته در همین یک سال اخیر فولاد هرمزگان با سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و همکاری با شرکت های دانش بنیان توانست با برنامه ریزی مشخص میزان بهره وری را افزایش دهد. 

بدون شک فولاد هرمزگان در این استراتژی به توسعه پایدار دست پیدا خواهد کرد که افزایش تولید، فروش، صرفه جویی در انرژی و حفظ محیط زیست را به همراه خواهد داشت. 

با توجه به برنامه سال جاری فولاد هرمزگان و نگاهی به توانمندی های این مجموعه ، این استراتژی می تواند فولاد هرمزگان را در مسیری قرار دهد که جایگاه آن در تولید، فروش و صادرات ارتقا پیدا کند. بی تردید تمرکز بر صادرات با توجه به موقعیت جغرافیایی این شرکت می تواند میزان سوددهی «هرمز» را افزایش دهد. 

اما موضوع دیگری که باید در این استراتژی به آن پرداخته شود، بحث افزایش تنوع محصولات است. فولاد هرمزگان برای افزایش قدرت رقابتی خود و همچنین افزایش ارزش افزوده باید به سمت تنوع سبد محصولاتی خود برود که بخشی از آن می تواند تولید فولاد های خاص باشد. این اتفاق می تواند سهم این مجموعه در بازارهای صادراتی را افزایش دهد. 

درواقع نکته مهم در تدوین این استراتژی 3  ساله آن است که در کنار توسعه پایدار، سهامداران به سوددهی بیشتر دست پیدا کرده تا مجموعه فولاد هرمزگان بتواند سهم بیشتری از صنعت فولاد را از آن خود کند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز