پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
فدراسیون فوتبال وعده داده که به زودی سرمربی جدید تیم ملی را معرفی کند.
کد خبر: ۶۱۰۹۷

تیتر۲۰- ۴۸ساعت تا زمان اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی باقی مانده و اخبار مختلفی در خصوص توافق با گزینه نهایی به گوش می‌رسد. با توجه به مصاحبه‌های اخیر مهدی تاج به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال چند گزینه داخلی و خارجی برای تیم ملی مدنظر دارد اما شانس سرمربیان خارجی برای تصاحب نیمکت مربیگری ایران بیشتر است. البته در این بین چند عضو هیات رئیسه همچنان حامی انتخاب سرمربی ایرانی هستند و هنوز چیزی قطعی نشده است.

رقابت ۶ و ۸ سابق استقلال برای تیم ملی

چند هفته قبل اسامی متعددی از سوی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی مطرح شده که حضور چند مربی تعجب همگان را به دنبال داشت. در همان زمان مشخص بود که بسیاری از مربیانی که در فهرست بودند شانسی برای حضور در تیم ملی ندارند. امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام تنها مربیان داخلی هستند که بحث حضورشان به صورت جدی در هیات رئیسه مطرح شده و همچنان مورد نظر فدراسیون فوتبال هستند و اگر سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی باشد یکی از این دو نفر انتخاب خواهند شد.

از میان قلعه‌نویی و نکونام اما به نظر می‌رسد که دومی بخت بیشتری برای حضور در تیم ملی دارد. قلعه‌نویی در چند هفته اخیر با گل‌گهر نتایج چندان خوبی نگرفته و تیمش در بازی بزرگ هفته گذشته مقابل استقلال هم نمایش خوبی نداشت و در وقت‌های اضافه برد را با باخت عوض کرد. از طرفی گویا بازیکنان تیم ملی هم به واسطه حضور نکونام در تیم رابطه بهتری با او دارند و اگر قرار به انتخاب یک ایرانی باشد، سرمربی سابق فولاد از شانس بالاتری برخوردار است. البته قلعه‌نویی هم در هیات رئیسه حامی دارد ولی عملکرد اخیر گل‌گهر شانس او را کاهش داده است.

دو گزینه اسپانیایی و ایتالیایی روی میز تاج

در چند ماه اخیر نام چند گزینه خارجی هم برای هدایت تیم ملی ایران شنیده شده است. در میان این اسامی بحث درباره گزینه‌هایی مثل آندرا استراماچونی، هروه رنار و برانکو ایوانکوویچ چندان جدی دنبال نشد اما نام فلیکس سانچز و وینچنزو مونتلا هم‌چنان مطرح است.

وینچنزو مونتلا، مهاجم سابق باشگاه رم که سابقه هدایت تیم‌های فیورنتینا، سمپدوریا، میلان و سویا را در کارنامه دارد از یک سال و نیم پیش تصمیم گرفته راهی فوتبال ترکیه شود و سرمربی تیم آدانا دمیراسپور را بر عهده بگیرد. او در سوپرلیگ ترکیه با این تیم نه‌چندان مطرح نتایج درخشانی کسب کرده و پس از گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش که سه غول فوتبال ترکیه هستند در رده چهارم قرار دارد. مانع اصلی برای حضور مونتلا در فوتبال ایران این است که او تا پایان فصل با آدانا قرارداد دارد و مسئولان این تیم بعید است در این مقطع به سرمربی موفق خود اجازه جدایی بدهد.

فلیکس سانچز اسپانیایی که با قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ موفق به کسب عنوان قهرمانی شد دیگر گزینه جدی فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود که مذاکرات خوبی هم با او انجام شده است. سانچز که پس از جام جهانی از قطر جدا شد مانعی هم برای حضور در تیم ملی ندارد. نکته مهم در خصوص این سرمربی اسپانیایی سابقه او در تیم‌های پایه فوتبال قطر و هم‌چنین آکادمی بارسلونا است که شانسش را برای حضور روی نیمکت ایران افزایش می‌دهد. چرا که مدیران فدراسیون فوتبال تمایل دارند او روی تیم‌های پایه هم نظارت داشته باشد.

در این بین نام مربیان خارجی حاضر در لیگ برتر ایران مثل پاکو خمز و ژوزه مورایس هم مطرح شده ولی بعید است دو باشگاه تراکتور و سپاهان حتی در صورت علاقه جدی فدراسیون راضی به از دست دادن مربیان خود شوند.

در نهایت باید دید آیا فدراسیون فوتبال روز ۲۰ اسفند به وعده خود عمل خواهد کرد و سرمربی جدید تیم ملی مشخص می‌شود یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز