جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
تیتر20 گزارش می دهد:
سایپا، خودروساز بزرگ ایران که در سال های نخست تحریم (پس از نقض برجام از سوی آمریکا) شرایط سختی را تجربه کرد با کوهی از تعهدات معوق، افت سنگین تولید و چالش از دست دادن محصولات مونتاپی اش مواجه بود، حالا شرایط بسیار بهتری را در عرصه تولید و فروش به خود می بیند.
کد خبر: ۶۱۲۲۲
کارنامه مقبول سایپا در تولید و فروش با وجود حذف سه خودرو پر تیراژ
تیتر20 - طبق آنچه مسوولان این شرکت اعلام کرده اند، سایپا با وجود حذف تقریبی سه خودرو پر تیراژ خود شامل تیبا معمولی تیبا2 و مدل پایه ساینا و همچنین در خلاء پراید توانسته  تولید خود را طی سال جاری بالا ببرد. آمارها می گویند، سایپایی ها رکورد تولید خود را در ده سال اخیر طی امسال شکسته اند.

بنابر این گزارش گروه خودروسازی سایپا با تولید453 هزار و  ۴۳۷ دستگاه خودرو محصولات داخلی، در تاریخ ۱۱ اسفند، رکورد ده ساله اخیر خود را شکست.

روزهای خوب تولید البته تنها مختص خود شرکت سایپا به تنهایی نیست و برخی زیرمجموعه های این گروه خودروسازی نیز توانسته اند رکوردهای هفتگی، ماهانه و روزانه را طی امسال ثبت کنند. بر این اساس، سایپایی ها در در سه سایت بن رو، پارس خودرو و سایپادیزل نیز که اولی وانت، دومی سبدی از محصولات سواری به ویژه کوئیک و سومی نیز خودروهای تجاری را تولید می کند، تیراژ خود را از رکورد سال های اخیر عبور داده اند. 

اما علاوه بر رشد تولید در سایپا، این خودروساز توانسته فروش خود را نیز طی حدودا 11 ماه امسال افزایش بدهد. طبق اعلام مسوولان سایپا، فروش خودروهای این شرکت رشد دو برابری را تجربه کرده و این اتفاق در حالی رخ داده که افزایش قیمتی طی 15 ماه گذشته نصیب نارنجی های جاده مخصوص نشده است.

آخرین باری که سایپا مجوز افزایش قیمت محصولاتش را گرفت، اواسط آذر سال گذشته بود و پس از آن تا به امروز، مجوز جدیدی در این بخش صادر نشده است. اهمیت افزایش قیمت کارخانه ای خودروها و ارتباط آن با تیراژ، به موضوع جذب نقدینگی برای تامین هر چه بیشتر و سریع تر قطعات مربوط می شود.

به عبارت بهتر، وقتی خودروها با قیمتی مناسب و توام با سود عادله از سوی سایپا فروخته شوند، نقدینگی بیشتری نصیب این شرکت می شود و قطعات نیز در حجم بالاتر و سریع تر تامین خواهند شد و این موضوع به رشد تولید کمک بزرگی می کند.

اما یکی از عوامل مهم رشد فروش در سایپا به موضوع پایان تولید خودروهای ناقص برمی گردد. سایپا مانند دیگر خودروساز بزرگ کشور مدت ها درگیر تولید محصولات با کسری قطعه بود و این خودروها هرچند در آمار تولید لحاظ می شدند، اما امکان تجاری سازی و فروش نداشتند. 

سایپایی ها اما تحت پروژه ای که از زمستان سال گذشته تعریف کردند، به تدریج ضمن تکمیل و تجاری سازی محصولات دارای کسری قطعه و تجاری سازی و فروش آنها، به تولید ناقص نیز پایان دادند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز