شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
تیتر20 بررسی کرد؛
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزون بر اینکه در شاخص‌های مالی همچون رشد منابع، پرداخت وام، مطالبات معوق و… عملکردی قابل توجه داشته باشد، طرح‌ها و خدمات نوآورانه‌ای از جمله پلت‌فورم کیوبانک ارائه کرده که به بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان منتج می‌شود.
کد خبر: ۶۱۲۲۳
قرض الحسنه مهر ایران؛ بانکی با مفهوم سنتی اما با روی گشاده نسبت به فناوری های نوین
تیتر20 - اولین بار سال 2015 بود که نئوبانک NEO BANK وارد ادبیات اقتصادی دنیا شد. یکسال بعد هم بانک استارلینگ انگلیس، به عنوان اولین نئوبانک دنیا متولد شد و در مدت کوتاهی تعداد این بانک‌های نسل جدید آنقدر زیاد شد که امروز بالغ بر 280 NEOبانک در دنیا کار می‌کنند. نئوبانک‌ها از حدود دوسال پیش راه‌شان را به ایران هم باز کردند و در حال حاضر چندتایی نئوبانک ایرانی مشغول سرویس دادن به مشتریانشان هستند.

اما نئوبانک چیست؟
NEO BANK در واقع و در مفهوم دقیق خود، نوعی بانک دیجیتالی است که هیچ شعبه فیزیکی ندارد و تمام خدمات بانکی را به صورت 24ساعته و آنلاین به مشتریانش ارائه می‌دهد. بزرگ‌ترین ویژگی نئوبانک این است که تمام خدمات و سرویس‌های بانکی را در یک اپلیکیشن و برنامه داخل گوشی موبایل خودتان دارید. 

مزیت‌های نئوبانک‌ در دسترس بودن سرویس‌های بانکی برای مردمی است که دنیای دیجیتال حالا بخش مهمی از زندگی آنها را پر کرده و ترجیح می‌دهند هر کاری را غیرحضوری و آنلاین انجام بدهند. پس ساده‌ترین جواب برای توضیح NEOبانک همین است: بانک‌های دیجیتالی که هیچ شعبه فیزیکی‌ای ندارند و تنها در بستر اینترنت و سایت و اپلیکیشن، در دسترس مشتریانشان هستند و خدمات 24ساعته ارائه می‌دهند.

انتظار چه خدمات و سرویس هایی را می توان از نئوبانک ها داشت؟
هر سرویسی که در بانک سنتی ارائه می‌شود، نئوبانک‌ها هم می توانند و حتی باید به مشتریانشان بدهند. از برداشت و انتقال پول با مبلغ بالا و کارمزدی پایین‌تر از بانکداری سنتی، تا افتتاح انواع حساب پس انداز و جاری به شکل آنلاین. نئوبانک‌ امکان دریافت کارت را هم دارد و تغییر رمز و سرویس‌های دیگر بانکی مانند دادن وام و تسهیلات را هم برای مشتریان در بستر دیجیتال فراهم می‌کند. ویژگی‌ نئوبانک‌ در این است که تمام این خدمات را باید در هر ساعت از شبانه‌روز که کاربر مایل به دریافتش باشد، به او ارائه بدهند؛ حتی اگر این درخواست، گرفتن تسهیلات باشد. اما واقعیت این است که نئوبانک‌های ایرانی هنوز فاصله زیادی با مفهوم واقعی NEOبانک و بانک‌های چالشگر دنیا دارند. مهمترین دلیل هم به خدمات آنها برمی‌گردد که هنوز کامل نیست و نمی‌توان ادعا کرد با داشتن یک نئوبانک در گوشی موبایل، از بانکداری سنتی بی‌نیاز شده‌اید.
حال باید دید با مدل های کسب و کاری در بانک های ایرانی، تحقق و توسعه نئوبانک واقعی اساسا چقدر میسر خواهد بود؟

بانک قرض الحسنه مهر ایران؛ بانکی با مفهوم سنتی اما با روی گشاده نسبت به فناوری های نوین
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزون بر اینکه موفق شده در شاخص‌های مالی همچون رشد منابع، پرداخت وام، مطالبات معوق و… عملکردی درخشان داشته باشد، طرح‌ها و خدمات نوآورانه‌ای ارائه کرده که به بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان منتج می‌شود.

 این بانک در طول یک سال گذشته پروژه‌هایی را آغاز کرده که ارائه خدمات بانکی و دریافت وام قرض‌الحسنه را برای اشخاص حقیقی و حقوقی آسان‌تر از گذشته می‌کند.

قرض‌الحسنه به‌عنوان شیوه مالی ارزان‌قیمت و یکی از اصلی‌ترین عقود مالی اسلامی، به‌نوعی نماد بانکداری اسلامی به شمار می‌رود و گسترش شمولیت و دربرگیری آن اهمیت بالایی دارد. بر همین اساس بانک قرض الحسنه مهر ایران، شعار و استراتژی خود را بر این مبنا پایه گذاری کرده که قرض الحسنه می تواند محور همه شئون زندگی مردم باشد. لذا با همین رویکرد ، به تازگی «کیو بانک» را به عنوان یکی از پروژه های نئوبانک خود معرفی کرده است.

ایجاد پلت فرم کسب و کار قرض الحسنه در کشور با کیوبانک 
پلت‌فورم کیوبانک که از طریق وب و اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، هم خدمات مالی و بانکی را ارائه می‌کند و هم فراتر از آن پیشنهاد‌هایی را در حوزه مالی به هر مشتری و با توجه به رفتار مالی و نیاز‌های وی ارائه خواهد کرد.

کیوبانک همچنین در حوزه بیمه، بازار سرمایه، گردشگری و… خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کند تا آن‌ها را از نصب اپلیکیشن‌های متعدد یا مراجعه به پلت‌فورم‌های مختلف برای دریافت خدمات مالی بی‌نیاز کند.

 همچنین از آنجایی که توثیق سهام و سفته الکترونیک یکی از مشکلات مشتریان شبکه بانکی برای دریافت وام، ارائه وثایق و تضامین است که کیوبانک، امکان توثیق سهام و سفته الکترونیکی را نیز در بستر غیرحضوری به مشتریان بانک مهر ایران ارائه کرده است.

سعید شمسی نژاد مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در حاشیه نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، با اشاره به اینکه این پلتفرم به تازگی در اختیار مشتریان این بانک قرار گرفته و برنامه های توسعه ای آن به سرعت در حال پیگیری و اجرا است، کیو بانک را به عنوان یکی از پروژه های نئوبانک معرفی کرد و گفت: «عمده ترین مزیت و تفاوت کیوبانک با سایر بسترها و سامانه های قبلی بانک در این است که تا پیش از این ، بیشتر خدمات در این بسترها مبتنی بر بانکداری الکترونیک بوده اما ارائه خدمت در کیوبانک مبتنی بر فرآیندهای دیجیتال و هوش مصنوعی است که از افتتاح حساب ، تسهیلات اعتبارسنجی و سامانه ضمان و توثیق ضمانت را در بر می گیرد».

وی با اشاره به اینکه کیوبانک زنجیره ارزش در اکوسیستم پرداخت و بانکداری خرد را تکمیل خواهد کرد، معتقد است: شرکای تجاری و ذینفعان نهایی به عنوان سه ضلع بانک، مردم به عنوان استفاده کنندگان نهایی و شرکت های ارائه دهنده خدمات مختلف از خدمات و مزایای این پلتفرم بهره خواهند برد و البته تفاوت اصلی کیوبانک با سایر نئوبانک ها در این است که اکوسیستم کامل پرداخت خرد را بر مبنای قرض الحسنه تکمیل خواهد کرد. و بر همین اساس مطمئنا مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران با کیوبانک یک فضای جذاب تر را تجربه خواهند کرد.


ارسال نظرات
موضوعات روز