يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
تیتر20 بررسی می کند؛
به نظر می رسد شرکت به پرداخت ملت با دو معضل از دست دادن نیروهای انسانی و عدم سرمایه-گذاری جدید بیش از پیش دست و پنجه نرم می کند حال باید دید با ورود مدیرعامل جدید به این شرکت استراتژی های مقابله با این چالش ها چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۶۱۶۰۹
تغییر سکان مدیریتی در انتظار استراتژی های جدید برای به پرداخت ملت/ برنامه تقی پور برای مقابله با چالش ها چیست؟
تیتر20 - چندی پیش تغییرات مدیریتی در شرکت به¬پرداخت ملت صورت گرفت که محمدمهدی تقی پور جایگزین شهریار خلیلی به عنوان مدیرعامل این شرکت شد.
 
این تحولات در حالی رخ می دهد که شرکت به پرداخت ملت با فراز و نشیب های متعددی در این سال ها روبه رو شده است که یکی از مهم ترین چالش های این شرکت که مشابه چالش سایر شرکت های پرداخت بوده، مربوط به کارتخوان های مالیاتی است. در واقع ظهور و پیدایش کارتخوان های مالیاتی شوک بزرگی به شبکه پرداخت وارد کرد که در این خصوص بیش از یک میلیون کارتخوان فاقد کد مالیاتی غیرفعال شد.

خلیلی در دوره مدیریتی خود با تمرکز بر این چالش سعی در فروش این کارتخوان ها که در دستور کار بانک ملت و شرکت به پرداخت نبوده را داشت اما آیا راهکار پیاده شده توانسته این چالش را از به پرداخت ملت دور کند؟ 

همچنین همزمان با دوره مدیریت گذشته اغلب پایانه ها به دلیل الزامات مربوط به اینمادی که شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یاری ابلاغ کرده بود، بسته شدند و با توجه به الزامات جدید، برخی از کسب‌وکارها از فعالیت انصراف دادند و تمایلی به ادامه همکاری با این مجموعه را نداشتند.

 با استناد بر این موضوع به نظر می رسد استراتژی مدیریتی در این دوران برای مواجه با این چالش در کمک به پرداخت یارها کارا نبوده و همین موضوع بسیاری از کسب وکارها را به عقب نشینی واداشته است.

در واقع pspها شرکت‌های زیرمجموعه بانک هستند و بر اساس سیاست‌های بانک پیش می‌روند، بر اساس این شاخص یک شرکت درحالی که رتبه بالای این رنکینگ است ، می‌تواند ضررده‌ترین شرکت هم باشد و این تهدیدی برای رقابت سالم است.

 از طرفی بانک‌ها در تولید زیان انباشته با یکدیگر رقابت دارند و از آنجایی که درآمد صنعت پرداخت در طولانی‌مدت پاسخگوی هزینه‌هایش نیست، بانک به‌عنوان ذی‌نفع اصلی هم دیگر علاقه‌ای به جبران هزینه‌ها ندارد. در این شرایط تغییرات مستمر مدیریتی و گسترش سریع شبکه کارتخوان‌ها با هدف قرارگیری در جایگاه مناسب‌تر رنکینگ صنعت رخ می دهد.

اگرچه چالش¬هایی مانند کارمزد بالا ، هزینه های گزاف کاغذ رسید، از دست دادن نیروهای انسانی و عدم سرمایه گذاری جدید به صورت فراگیر در این صنعت به وجود آمده است اما به نظر می رسد به پرداخت ملت با دو معضل از دست دادن نیروهای انسانی و عدم سرمایه گذاری جدید بیش از پیش دست و پنجه نرم می کند حال باید دید با ورود مدیرعامل جدید به این شرکت استراتژی های مقابله با این چالش ها چگونه خواهد بود؟

توسعه صنعت پرداخت به نقشه راه بلندمدتی نیاز دارد، اما می¬بینیم که دوران مدیریت‌ها کوتاه‌ است، در این شرایط خرید دستگاه کارتخوان دم‌ دست‌ترین و قابل حصول‌ترین راه‌ حل برای رسیدن به شاخص‌های تعیین‌شده است و دفاع از مستندات آن هم آسان‌تر است. این در حالیست که در گذشته از این راهکار برای رفع برخی از چالش های این شرکت استفاده شده است.

اما با توجه به کارنامه سوابق مدیرعامل منصوب شده و همچنین چالش های پیش روی این شرکت باید دید که تا چه میزان این چالش¬ها قابل رفع شدن است و آیا استراتژی های مدیرعامل جدید به سمت  استراتژی های گذشته پیش می رود؟







ارسال نظرات
موضوعات روز