شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
تیتر20 بررسی می کند:
شرکت پروژه محور تجلی با ورود به پروژه های نیمه تمام فولادی در تلاش است تا این زنجیره را از حلقه ابتدایی تا محصول نهایی مانند ورق گرم توسعه داده و توازن را در آن برقرار کند. نگاه پروژه محوری باعث شده تا تجلی به سراغ پروژه های مهم و سودده برود.
کد خبر: ۶۱۶۶۰
نقش آفرینی تجلی برای توسعه زنجیره فولاد
تیتر20 - شرکت تجلی از زیرمجموعه های شرکت سرمایه  گذاری توسعه معادن و فلزات با نگاهی پروژه محور کار خود را در بخش معدن و صنایع معدنی آغاز کرد تا پروژه های نیمه تمام را با سرعت بیشتری به مرحله بهره برداری برساند. در این بین سودده بودن پروژه ها از مهمترین دلایلی است که تجلی به آن توجه دارد تا بتواند منافع سهام داران خود را حفظ کند. 

از زمان راه اندازی این مجموعه تا به امروز، این مجموعه توانست در پروژه های مختلفی کار را با سرعت بالایی پیش ببرد. این پروژه ها تنها به حوزه فولاد محدود نمی شود بلکه زغالسنگ، مس، طلا و... نیز در دستور کار تجلی قرار دارد. 

اما در حوزه فولاد این مجموعه چند پروژه مهم در دستور کار دارد که بهره برداری از آنها می تواند در توسعه زنجیره ارزش فولاد اثر گذار باشد. 

درواقع تجلی با شناسایی پروژه های مهم و اثر گذار به سراغ آنها می رود و با تامین مالی در پیش برد آنها نقش آفرینی می کند. بدون شک یکی از مهمترین دلایل توقف یا کند شدن روند اجرایی این پروژه به ویژه با توجه به شرایط تحریمی، مربوط به تامین مالی است که تجلی با ورود در این زمینه با حمایت سهامداران ، کار اجرایی را سرعت می دهد.

پروژه 2.5 میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن فولاد خراسان یکی از پروژه های مهم در این مجموعه محسوب می شود. اجرای این پروژه در تامین مواد اولیه فولاد خراسان تاثیر زیادی دارد. 

این پروژه حدود 13 سال در انتظار بهره برداری است اما مشکلاتی همچون مدیریت و تامین مواد اولیه باعث تاخیر 13 ساله برای این پروژه شد که حالا با ورود تجلی کار سرعت گرفته است. 

پروژه های آهن اسفنجی، کلاف و فولاد سازی از دیگر پروژه هایی است که با حضور تجلی در مجتمع سرمد ابر کوه در حال اجرا است تا با هدف تکمیل زنجیره و ایجاد توازن در آن به بهره برداری برسد.

درواقع تکمیل زنجیره از بالادست یعنی توسعه اکتشافات تا محصول نهایی مانند ورق گرم از پروژه هایی است که تجلی در آن حضور دارد. این مجموعه با مطالعه و ارزیابی های اقتصادی در پروژه هایی ورود می کند که علاوه بر توسعه هر چه بیشتر زنجیره، سودآوری  درستی برای سهامدارانش به همراه داشته باشد.

 شاید همین نگاه در میان مدیران تجلی باعث شده تا این مجموعه در یک سال گذشته حضور پررنگی در بخش معدن ایفا کرده و به مانند یک کاتالیزور برای اجرای آنها وارد میدان شود.

حضور شرکت های پروژه محور مانند تجلی می تواند توسعه در دیگر زنجیره های معدنی را رقم بزند اما شاید نزدیک بودن به چشم انداز 1404 و همچنین ضرورت تامین مواد اولیه برای واحدهای فولادی ایجاد شده باعث شده تا میزان پروژه های این شرکت در حوزه فولاد بیش از سایر بخش ها باشد. سرمایه گذاری تجلی می تواند در سالهای پیش رو دستاورد مهمی برای صنعت فولاد کشور به همراه داشته باشد و قدرت این مجموعه را برای حضور در بخش معدن افزایش دهد.
ارسال نظرات
موضوعات روز