پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
تیتر20 گزارش می دهد:
هدف گذاری جدید فولاد هرمزگان نشان می دهد که این مجموعه به دنبال سهم خواهی بیشتر از بازارهای صادراتی است تا ارزآوری بیشتری به همراه داشته باشد. تولید محصولات خاص با ارزش افزوده بیشتر می تواند توان صادراتی فولاد هرمزگان را افزایش و جایگاه «هرمز» در بورس را اتقا دهد.
کد خبر: ۶۱۷۰۵
فولاد هرمزگان به سراغ محصولات خاص می رود
تیتر 20- فولاد هرمزگان در هدف گذاری و چشم اندازی که برای خود تدوین کرده است علاوه بر تولید کمی ارتقای کیفیت و تولید محصولات جدید را هم در دستور کار قرار داده تا بتواند ارزش افزوده بیشتری به همراه داشته باشد.  این موضوع یکی از مسیرهایی است که این مجموعه برای تبدیل شدن به قطب فولادی کشور طی می کند. 

در این بین اما محصول تختال فولاد هرمزگان با در اختیار داشتن کیفیتی در سطح استانداردهای جهانی، نقش مهمی در افزایش صادرات این مجموعه ایفا کرده است. حال این مجموعه در نظر دارد تا تختال خاص را تولید کند که علاوه بر توسعه سبد محصولاتش، منجر به افزایش فروش و سودآوری می شود زیرا امروز صنعت فولاد به سمت تولید محصولات خاص در حرکت است و فولاد هرمزگان به این موضوع توجه ویژه دارد.

فولاد هرمزگان در تلاش است با این هدف گذاری از توسعه در حال اجرای کشورهای همسایه عقب نمانده و حضور خود در بازارهای صادراتی را حفظ کند. 

این مجموعه با توجه به دسترسی به بنادر کشور می تواند هزینه های صادراتی خود را کاهش دهد، درنتیجه حرکت به سمت تولید محصولات خاص منجر به ارتقای جایگاه نماد «هرمز» دربورس می شود. 

البته برای تحقق این هدف گذاری باید به چالش تامین مواد اولیه و همچنین تامین زیرساخت های انرژی توجه ویژه داشت. هر چند در بخش تامین مواد اولیه فولاد هرمزگان برنامه های مختلفی را در دستور کار دارد اما تامین انرژی به ویژه گاز می تواند چالشی جدی برای پیش برد اهداف در نظر گرفته باشد. 

فولاد هرمزگان در سال های اخیر با توسعه واحد تحقیق و توسعه خود همچنین همکاری با شرکت های دانش بنیان، بسترهای لازم برای تولید محصولات خاص از جمله تختال خاص یا فولادهای آلیاژی را فراهم کرده است. این موضوع سهم بیشتری از بازار منطقه را در اختیار فولاد هرمزگان قرار می دهد که می تواند در ارزآوری برای کشور مهم باشد. اما در آن سوی ماجرا دولت نیز باید در بحث تامین انرژی به ویژه گاز، اقدامات لازم را فراهم کند. 

امروز فولاد هرمزگان توانایی ویژه ای در توسعه صنعت فولاد دارد و این توسعه می تواند به اشتغالزایی و افزایش صادرات کشور تبدیل شود. به همین دلیل ضروری است تا موانع موجود نیز از میان برداشته شود. 

از سویی دیگر توسعه سبد محصولات در این مجموعه می تواند در تامین نیاز صنایعی همچون صنایع دریایی موثر بوده و میزان وابستگی به واردات را کاهش دهد. 

فولاد هرمزگان امروز به این تفکر دست یافته است که در کنار رکوردزنی های پی در پی در خطوط تولید، باید به سمت محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر حرکت کند و در همین راستا توسعه هرچه بیشتر را در دستور کار قرار داده است، البته همانطور که تاکید شد، تامین برخی زیرساخت ها برای ادامه دار شدن تولید امری حیاتی است. 

چنین هدف گذاری ای می تواند بازار تختال داخلی را در انحصار فولاد هرمزگان در آورده و دیگر رقبا را از میدان به در کند. امروز این مجموعه پس از کارنامه ای که از سال 1401 به ثبت رساند با تثبیت قدرت خود آن هم در شرایطی که صنعت فولاد با چالش های زیادی مواجه است، مسیر جدیدی را در دستور کار قرار داده که منجر به توسعه بازارهای صادراتی صنعت فولاد کشور می شود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز