سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
«تیتر۲۰» بررسی می کند:
اولین نشست خبری مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در سال جاری فردا برگزار می شود تا برنامه های این مجموعه برای تحقق شعار سال یعنی «افزایش تولید، مهار تورم» مشخص شود. باید دید فولاد مبارکه چطور به سراغ حل چالش هایی می رود که در سال گذشته گریبان گیر صنعت فولاد بوده است.
کد خبر: ۶۱۷۶۷

تیتر۲۰ - محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان پنجم اردیبهشت ماه اولین نشست خبری سال خود را انجام می دهد که بی شک فرصتی است تا ابتدا این نقشه راه ۱۴۰۲ فولاد مبارکه را ارائه دهد.

برنامه های توسعه ای فولاد مبارکه و تامین سرمایه آن می تواند جز مهمترین موارد این نشست باشد که سهامداران هم منتظر جزییات آن هستند تا ببینند «فولاد» در سال پیش رو چه مسیری را پیش گرفته است.

اما در این میان چند موضوع می تواند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و بیشتر مورد پرسش و پاسخش قرار بگیرد.

سال گذشته بحران تامین انرژی( برق و گاز) صنعت فولاد را با چالش های بسیاری همراه کرد.

این در حالی است که در حوزه گاز سال جاری می تواند سال سخت تری نسبت به ۱۴۰۱ باشد. شاید مدیریت انرژی در فولاد مبارکه برای سال جاری از مهمترین پرسش هایی است که باید طیب نیا به آن پاسخ دهد.

از سویی دیگر این مجموعه برای سرمایه گذاری در طرح توسعه میادین گازی اعلام آمادگی کرده بود که باید دید تا چه اندازه به مرحله اجرا نزدیک شده و قرار است فولاد مبارکه چه میزان سرمایه گذاری در این زمینه داشته باشد.

به هر میزان‌فولاد مبارکه به دنبال توسعه سبد محصولات و افزایش تولید باشد باید برای تامین انرژی و زیرساخت های لازم برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

در غیر این صورت بحران انرژی و تامین مواد اولیه از اصلی ترین موضوعاتی است که می تواند سهامداران را نگران کند.

در بحث تامین مواد اولیه نیز باید دید فولاد مبارکه اصفهان چه برنامه ای را در پیش گرفته است.

اما بهره برداری از پروژه های مهمی مانند ورق گرم و همچنین وضعیت تامین ورق برای خودروسازان باید یکی از نکات اصلی برای این نشست خبری باشد.

خودروسازان در حال برنامه ریزی برای افزایش تولید هستند و فولاد مبارکه می تواند در تامین ورق مورد نیاز نقش مهمی را ایفا کند.

اما در بخش دیگر حرکت به سمت تولید فولاد سبز است که مورد توجه فولاد مبارکه بوده و باید دید در سال جدید چه برنامه ای در دستور کار است تا بتواند به فولاد سبز دست پیدا کند.

فراموش نکنیم صادرات به اروپا در سال های آینده به دلیل موضوع کربن صفر می تواند سخت تر شود.

پس از امروز باید برنامه ریزی ها برای این موضوع در دستور کار قرار داشته باشد.

و شاید نکته بسیار مهم مدیریت فولاد مبارکه در قیمت تمام شده برای سال جاری باشد که باید به تحقق شعار سال یعنی افزایش تولید و مهار تورم بینجامد.

باید دید فولاد مبارکه در سال جاری چطور به سراغ افزایش بهره وری رفته و درآمد خود را در فروش داخلی و خارجی افزایش می دهد.

همچنین در این حوزه بهتر است برنامه های فولاد مبارکه برای حضور در بازار عربستان پس از آغاز دوباره روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور مطرح شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز