شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
داوود قربانیان، مدیرعامل شهروند عنوان کرد:
در سال‌های اخیر، توسعه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی که اخبار تأیید نشده را پخش می‌کنند و نقش به‌سزایی در انتشار شایعات دارند، سبب شده است تا هرازگاهی، یک برند ملی به‌دلیل تسویه حساب شخصی، دستخوش توهین و تحقیر کاربران شود.
کد خبر: ۶۱۸۲۴
لطمات جبران ناپذیر تخریب برندهای ملی صنایع غذایی به اقتصاد کشور
تیتر20 - داوود قربانیان، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای «شهروند» ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: در اغلب مواقع، ورود افراد ناآگاه به ترور برندها، خواسته یا ناخواسته به یک صنعت و اقتصاد کشور آسیب می‌زند و تجربه تلخ این مسأله را در سالیان گذشته هم شاهد بودیم و اثرات منفی این مسأله در صادرات صنایع غذایی کشور به عینه مشهود بود. همچنین رویکرد مخاطبان و بازارهای مصرف نیز دستخوش تغییرات بسیاری می‌شد که این امر، لطمات جبران ناپذیری را برای برندها به‌دنبال داشت.

او معتقد است: برندهای صنایع غذایی، سرمایه‌های ملی کشور هستند و در عرصه بین‌المللی می‌توانند آیینه تمام نمای اقتدار کشور باشند و متأسفانه در سال‌های اخیر، توسعه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی که اخبار تأیید نشده را پخش می‌کنند و نقش به‌سزایی در انتشار شایعات دارند، سبب شده است تا هرازگاهی، یک برند ملی به‌دلیل تسویه حساب شخصی، دستخوش توهین و تحقیر کاربران شود.

قربانیان به اقتصاد سبز گفت:  این‌که اعلام می‌شود «تن ماهی پنبه دارد» و یا «گوشت چرخ‌کرده از الیاف درست شده» ممکن است برای یک صفحه اینستاگرامی، حجم بسیاری از مخاطب یا همان دنبال‌کننده را به‌همراه داشته باشد، اما این رویکرد، سبب می‌شود تا امنیت غذایی کشور مختل شود و تبعات جبران‌ناپذیری را برای بنگاه‌های اقتصادی به‌همراه داشته باشد. زدن اَنگ سیاسی به یک شرکت که سالیان سال با تمام عشق و علاقه در شادی و غم، کنار مردم بوده است، کار شایسته‌ای نیست و نخواهد بود و جهت‌گیری مردم عادی در مورد برندهای صنایع غذایی، چه در بعد اجتماعی و چه در بعد سیاسی، سبب اضمحلال سرمایه‌های ملی کشور می‌شود.

کارشناس صنعت خرده فروشی اظهار داشت: اگر انتقادی هست باید سازنده مطرح شود؛ نه این‌که با پنهان شدن پشت یک برند، از دولت مطالبه خواهی کنیم. به‌نظر بنده در این وادی، نقش رسانه‌ها بسیار پررنگ و مهم است؛ چرا که تفکیک شایعه از واقعیت و اطلاع آن به مردم، بسیار حیاتی بوده و برای یک برندکه در معرض تخریب قرار گرفته است نقش ناجی را خواهد داشت.

او افزود: در حوزه سیاست برند باید مراقب دو اصل باشیم؛ یک جرم‌انگاری و حملات غیرکارشناسی به برندها که باید نهادهای قانونگذار، اصناف، اتحادیه‌ها، وزارت صمت و سایر افراد مرتبط که با این حوزه در ارتباط هستند، ورود پیدا کنند و این هجمه به صنعت غذا را یک جرم بدانند و در قانون مجازات‌های کشوری نیز آن را جای دهند تا دیگر، افرادی به بهانه تسویه حساب‌های شخصی یا رقابت‌های ناعادلانه صنفی به خود اجازه دست‌درازی به آبرو و اعتبار یک برند را ندهند و سعی شود که آسیب‌هایی که در اثر توزیع شایعات و هجمه‌ها به آن برند وارد می‌شود را به اذهان عمومی برسانند.

قربانیان در پایان خاطر نشان کرد:  برندهای بزرگ، دغدغه‌های بزرگی نیز دارند. برندها، سرمایه‌های معنوی دارند که برای صاحبان آن‌ها از سرمایه‌های مادی، ارزشمند‌تر است. فداکاری صاحبان صنایع برای جذب مشتری و حضور صحیح و به‌موقع در بازار مصرف یک حساب بانکی ناشناخته است که وقتی یک برند ارزش‌گذاری می‌شود، تمامی این موارد در آن دخیل هستند.

ارسال نظرات
موضوعات روز