پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
تیتر20 بررسی می کند؛
بانکی ملی ایران برنامه‌های مهم و ضرورری خود در سالجاری را در راستای مولدسازی دارایی‌ها، تقویت توان تسهیلات دهی، کمک به رشد تولید و مهار تورم و همچنین ارایه خدمات باکیفیت به مشتریان تبیین کرده است. اولویت‌های این بانک درصورت تحقق به طور قطع به رشد تولید کشور و بهبود ترازنامه بانک کمک شایانی خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۱۷۳
اولویت‌های بانک ملی در سالجاری
تیتر20 - بانک ملی به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ دولتی، اولویت‌های جدیدی را در راستای اهداف و برنامه‌های سالجاری خود تبیین کرده؛ اولویت‌هایی که درصورت تحقق به طور قطع به رشد تولید کشور و بهبود ترازنامه بانک کمک شایانی خواهد کرد.

ذوب دارایی‌های منجمد
یکی از مهمترین اقداماتی که بانک ملی آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده، واگذاری و فروش اموال تملیکی است. 

اعضای هیات مدیره بانک ملی بر شتاب بخشی به واگذاری و فروش اموال تملیکی و مولدسازی دارایی‌ها در سالجاری تاکید کرده‌اند، اقدامی که می‌تواند دارایی‌های منجمد و رسوب شده بانک را ذوب و آن را تبدیل به دارایی‌های مولد سازد.

واگذاری اموال تملیکی نیاز بانک به منابع بانک مرکزی و در واقع خلق پول را کاهش می‌دهد و می‌تواند تبدیل به یک دارایی مولد در راستای افزایش توان تسهیلات دهی، رفع کسری‌ها، جلوگیری از تشدید ناترازی بانک و همچنین کنترل رشد نقدینگی و تورم در کوتاه‌مدت شود.

بنگاه‌داری بانک‌ها همواره مورد انتقاد اقتصاددانان بوده، زیرا بانک یک نهاد مالی است که باید نقش اساسی خود را تامین مالی بنگاه‌ها و پروژه‌های بزرگ ایفا کند و بنگاه‌داری.

واگذاری دارایی‌های تملیکی تاثیر قابل توجهی بر درآمدزایی بانک خواهد داشت و شتاب بانک ملی در تحقق این امر گامی مثبت خواهد بود که می‌تواند الگوی دیگر بانک‌ها شود.

توسعه شبکه ارزی به عنوان یک ابزار سودده
راه‌اندازی بیش از 30 شعبه صرافی بانک ملی از دیگر اولویت‌های بانک ملی در سالجاری است که در راستای توسعه بخش بین‌الملل و ارزی بانک، کسب سود بیشتر و همچنین کمک به شبکه ارزی کشور خواهد بود.

بررسی گزارش عملکرد بانک ملی نشان می‌دهد که درآمد این بانک در بخش ارزی (اعتبارات اسنادی گشایش یافته و سایر عملیات ارزی) طی 6ماهه نخست سال گذشته نسبت به دوره مشابه سال قبل 132 درصد افزایش داشته و به بیش از 550 میلیارد تومان رسیده است.

همچنین سود مبادلات و معاملات ارزی بانک ملی طی دوره مورد اشاره حدود 7 برابر افزایش یافته و به حدود هزار میلیارد تومان رسیده است.

بنابراین راه‌اندازی صرافی و توسعه شبکه ارزی می‌تواند به عنوان یک ابزار درآمدی، تاثیر قابل توجهی بر سوددهی بانک ملی داشته باشد که علاوه‌بر آن می‌تواند به سهولت دسترسی اشخاص به خدمات ارزی کشور نیز منجر شود.

تزریق سپرده‌های جدید به بانک ملی
جذب سپرده‌های جدید به طور قطع همواره اولویت همه بانک‌های کشور است، بانک از محل سپرده‌های خود تغذیه می‌کند و هرچقدر میزان سپرده‌ بیشتری در اختیار داشته باشد سهم بیشتری را از بازار کسب کرده و می‌تواند برنامه‌های خود را توسعه دهد و به سوددهی بالاتری دست یابد.

جذب سپرده‌های جدید که در اولویت‌های سالجاری بانک ملی قرار گرفته، نیازمند ارایه خدمات متمایز و جذاب به مشتریان است و اگر بانک ملی این موضوع را با اهمیت قلمداد کرده و آن را در لیست اولویت‌های امسال خود قرار داده، باید اقدامات لازم در این زمینه را نیز فراهم کند.

یک معطلی ساده در ارایه خدمات به مشتریان یا تداوم اختلال‌ها در برخی فرایندهای مجازی بانک می‌تواند تصویر منفی از بانک در ذهن مشتری بر جای بگذار و او را دلسرد کند.

بر اساس آخرین گزارش عملکرد منتشره از سوی بانک ملی، طی مدت 6ماهه نخست سال 1401 این بانک توانسته حدود 14 درصد سپرده‌های خود را افزایش دهد و آن را به سطح 724 همت برساند.

بانک ملی می‌تواند با به کارگیری روش‌های متمایز و ارایه خدمات ویژه به مشتریان در چارچوب قانون، میزان رشد سپرده‌های در اختیار خود را بیش از پیش افزایش دهد.

با داشتن سپرده‌های جدید، بانک می‌تواند به راحتی و با کمترین هزینه‌های ممکن از این منابع برای اعطای وام به مشتریان و همچنین پرداخت هزینه‌های عملیاتی استفاده کند.

از سوی دیگر جذب سپرده‌های جدید نشان دهنده قدرت و اعتبار بانک در بازار است. بانک‌هایی که توانایی جذب سپرده‌های بالا را دارند، به عنوان یک بانک پایدار و قابل اعتماد شناخته می‌شوند.

همچنین، جذب سپرده‌های جدید می‌تواند به بانک کمک کند تا بازار خود را گسترش داده و به صورت مستقل و موفق عمل کند، می‌تواند بانک را در مقابل ریسک‌های مالی و اقتصادی مقاومت کند.

توسعه سامانه‌های بانکی
طی سال‌های اخیر به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، وابستگی مشتریان بانکی به خدمات غیرحضوری و تراکنش‌های آنلاین به شدت افزایش یافته است. بسیاری از مشتریان بانکی در حال حاضر ترجیح می‌دهند از طریق سامانه‌های بانکی، تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند و به طور حتم توسعه سامانه‌های بانکی و هوشمندسازی خدمات گامی موثر در جهت رضایت مشتری و ارایه خدمات باکیفیت بانکی خواهد شد.

بانک ملی پیش از این نیز با ارایه سامانه‌های کاربردی همانند سامانه بام و سامانه فیروزه، استراتژی تسهیل و تسریع ارایه انواع خدمات بانکی به مشتریان را دنبال کرده که نتایج مطلوبی نیز به همراه داشته، بنابراین این بانک با کسب تجربه‌های پیشین و همچنین داشتن زیرساخت‌های مورد نیاز می‌تواند در این زمینه نیز عملکرد مطلوبی از خود برجای بگذارد.

ضرورت تراز نقدینگی و رعایت انضباط مالی، بودجه ریزی براساس تکالیف و وظایف، اجرای برنامه‌های متعدد در راستای مهار تورم و رشد تولید، راه‌اندازی سامانه جامع تسهیلات، تامین مالی واحدهای تولید، کسب سهم بازار، افزایش مطالبات و قیمت تمام شده پول، کسب سود در چارچوب قانون و نیز توسعه سامانه‌های بانک از دیگر اولویت‌های بانک ملی در سالجاری عنوان شده و باید منتظر ماند و دید گزارش عملکرد بانک ملی در سال 1402 نمایانگر تحقق موارد یاد شده خواهد بود یا خیر.

ارسال نظرات
موضوعات روز