جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تیتر20 بررسی کرد؛
بررسی جزء به ‌جزء کدهای فنی،ساختار و عملکرد گیربکس‌ها و در نهایت طراحی و فرمولاسیون براساس ویژگی‌های مورد نیاز آن‌ها، اقداماتی هستند که باید در تولید روغن گیربکس اتوماتیک بدون سهل‌انگاری انجام شود.
کد خبر: ۶۲۶۳۴
سهل انگاری یا سودجویی در بازار روغن گیربکس اتوماتیک
تیتر20 - امروزه همزمان با پیشرفت در صنعت خودرو و متداول شدن خودروهای اتومات، اقلام مصرفی و لوازم یدکی این خودروها نیز از اهمیت بسزایی برخورداراست، در این زمینه مطالعه و طراحی روغن‌های گیربکس اتوماتیک با پیچیدگی‌های فراوانی روبرو است، که باید در تولید آن دقت شود.

چرا جزئیات فنی درج نمی‌شود؟
بر این اساس، بررسی جزء به ‌جزء کدهای فنی،ساختار و عملکرد گیربکس‌ها و در نهایت طراحی و فرمولاسیون براساس ویژگی‌های مورد نیاز آن‌ها، اقداماتی هستند که باید در تولید روغن گیربکس اتوماتیک بدون سهل‌انگاری انجام شود. در این رابطه هیچ کد فنی بدون بررسی روی ظروف و جداول روغن‌های گیربکس نباید درج ‌شود.از سویی بررسی محصولات موجود در بازار نشان‌دهنده نبود دانش کافی در این حوزه و یا سودجویی برخی‌از به‌ظاهر تولید کنندگان، است.به‌عنوان‌مثال با وجود تنوع در گیربکس‌های DCT اما شاهد محصولاتی در بازار هستیم که تنها عبارت DCT روی آنها درج شده است، اما از کد فنی روی ظروف آنها خبری نیست!

این درحالیست که گیربکس‌های اتوماتیک یکی از مهم‌ترین اجزای خودروهای امروزی به شمار می‌روند که در کنار حذف نقش صددرصدی راننده، مزایای بسیاری از جمله کاهش استهلاک و تصادفات جاده‌ای را نیز به همراه آورده‌اند. جعبه‌دنده‌های اتوماتیک اما انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به DCT، CVT، AT و AMT اشاره کرد. همین عامل باعث شده تا ساختار گیربکس اتوماتیک نیز متناسب با نوع آن متفاوت باشد،قطعات اصلی تشکیل‌دهنده این گیربکس‌ها را می‌توان شفت‌ها، پمپ روغن، شیر برقی، مبدل گشتاور و فیلتر گیربکس عنوان کرد که نیاز به سرویس دوره‌ای دارند.

در همین رابطه با توجه به اینکه در بازار روغن‌های گیربکس اتوماتیک در حال حاضر 13 برند وجود دارد، مشتریان باید به جزئیات و کیفیت آن‌ها حساس باشند و به دقت آن را بررسی کنند، در همین رابطه اگر روی بسته روغن گیربکس اتوماتیک، جزئیات ذکر نشود، رانندگان باید از خرید آن برند روغن گیربکس خودداری کنند، چرا که در صورت مصرف چنین روغن‌های، غیر استانداردی، خودروی آن ها با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد، بنابراین در این زمینه باید بشدت دقت کنند.در چنین شرایطی نیاز است که رانندگان با اطلاعات کافی در این زمینه اقدام به خرید روغن گیربکس اتوماتیک کنند.

تب اتومات در بازار
بر اساس این گزارش،تب خودروهای اتومات داخلی این روزها در بازار کشور بالا گرفته و خودروسازان داخلی سعی دارند در این میدان رقابت جدید، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. هرچند سال‌ها از ورود اتومات‌ها به بازار خودروی کشور می‌گذرد، با این حال بیشتر میهمانان، مدل های وارداتی و گران قیمت بوده اند.

 این در شرایطی است که هم اکنون مدل‌های داخلی به تدریج در حال عرضه شدن از سوی خودروسازان کشور هستند. حرکت شرکت‌های جاده مخصوص در عرضه مدل های اتومات، بدون شک ریشه در نیاز بازار دارد و این مشتریان هستند که خودروسازها را به سمت عرضه محصولات دنده اتوماتیک سوق داده‌اند.هرچند از دید بخشی از مشتریان، همین دنده عوض‌کردن‌های پی در پی نیز جزء لذت‌های رانندگی به حساب می‌آید و راندن با اتومات‌ها، کمی بی‌روح جلوه می‌کند، با این حال به نظر می‌رسد ذائقه بیشتر مشتریان به سمت دنده اتومات‌ها چرخیده است.

بر این اساس می‌توان گفت، واقعیت این است برای مشتری ایرانی، خودروهای اتوماتیک دیگر یک کالای لوکس به حساب نمی‌آید و مشتریان خودروهای ارزان قیمت هم متقاضی این مدل خودرو هستند.از سویی پیشرفت فن‌آوری و ارایه انواع مختلف از این گیربکس‌ها با قیمت‌های پایین و هزینه نگهداری مناسب، سبب شده است وجود خودروهای اتوماتیک یک الزام برای خودروسازان در سبد محصولاتشان بشود.

 تمایل به آسایش بیشتر در رانندگی با افزایش درآمدهای مشتریان به شدت افزایش یابد و خودروسازان ایرانی هم باید با در نظر گرفتن این مهم، به استفاده از این فن‌آوری در خودروهای خود اهتمام ورزند. در واقع در آینده نزدیک مشتری ایرانی قادر خواهد بود هزینه بیشتری برای خرید خودرو پرداخت کند. این اضافه پرداخت در ازای دریافت کیفیت بالاتر و مشخصات فنی بهتر باید باشد تا توجیه کننده افزایش هزینه شود.

دلایل استقبال از خودروهای دنده اتومات
ترافیک‌های سنگین و بیماری‌های عضلانی، از جمله عوامل مهمی هستند که لذت دنده عوض کردن را برای بسیاری از رانندگان به صفر رسانده، از همین رو به اتومات‌ها بیش از پیش رو آمده‌اند. خودروسازان نیز که طی یکی دو سال گذشته با توجه به فضای کسب و کار صنعتی کشور و مشکلات بین المللی با رکودی سنگین، روبه‌رو بوده اند، با درک تغییر ذائقه بازار، به سمت عرضه محصولات اتومات رفته و این اتفاق، نوید ایجاد رقابتی سازنده و به نفع مشتری را در بازار خودروی کشور می‌دهد.

دغدغه خریداران کمتر شده
شاید بهبود زیرساخت‌های فنی اصلی ترین علت حرکت مشتریان به سمت اتومات‌هاست. بیش از این مشتریان استقبال چندانی از خودروهای اتومات نمی‌کردند، چون نگرانی‌هایی داشتند، اما حالا به واسطه زیرساخت‌های بهبود یافته و ایجاد شده، دغدغه آن‌ها برای خرید محصولات دنده اتوماتیک کمتر شده است.

بر همین اساس،مشتریان بیشتر از ناحیه مسائلی مانند نبود و کمبود قطعه خودروهای اتومات و همچنین تعمیرات تخصصی آن‌ها احساس نگرانی می‌کردند. در واقع آن‌ها به دلیل آنکه گمان می‌کردند قطعات خودروهای اتومات به سختی یافت می‌شود و در صورت خرابی، تعمیر آن‌ها سخت خواهد بود، کمتر به سمت خرید این نوع محصولات می‌رفتند. با این حال هم‌اکنون شرایط برای ارایه خدمات پس از فروش مناسب به خودروهای اتومات فراهم شده و لوازم یدکی آن‌ها نیز در دسترس است و از همین رو دیگر نگرانی‌های گذشته وجود ندارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز