پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
روز دوشنبه سی‌ام فروردین ماه جلسه‌ی نشست خبری مربوط به روز جهانی تای‌چی و چی‌کنگ با حضور اصحاب رسانه و آقایان مهدی علی‌نژاد (رئیس فدراسیون ووشو)، علیرضا خسروی (رئیس سبک تای‌چی چوان)، حامد کاتوزی (دبیر سبک تای‌چی چوان) و نماینده‌ی حامی این مراسم (دنیای آرزو ساری) در محل فدراسیون ووشو برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۷۷


تیتر20 - هدف اصلی مدیران این پروژه از حمایت مالی برگزاری روز جهانی تای چی و چی کنگ، باور آنها به بحث پیشگیری از بیماری هاست و ضمن احترام به بسیاری از سازمان های غیر دولتی مبنی بر حمایت از بیماران و جمع آوری منابع مالی جهت رفع مشکلات بیماران، دنیای آرزو به دنبال نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در میان مردم با ابزارهای مختلف از جمله همین ورزش تای چی بوده است.

اما ویژگی که پروژه دنیای آرزو ساری را از سایر پروژه های ساختمانی متمایز میکند تنها بحث سازه مستحکم، معماری خاص و یا تاسیسات به کار رفته در آن نیست بلکه دیدگاهی است که مدیران این مجموعه نسبت به ساخت آن داشتند. این پروژه به هیچ وجه قصد ندارد همانند بسیاری از مراکز دیگر صرفا محلی برای تجمع مردم، خرید و گذران اوقات فراغت آنها باشد بلکه سعی کرده است در کنار تمام این موارد به بحث فرهنگ سازی، ارتقای سبک و سطح زندگی مردم هم توجه داشته باشد.

در این نشست، پس از ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی تاریخچه‌ی این روز بین‌المللی، برنامه‌ی مراسم روز دهم اردیبهشت نیز به تفصیل اعلام شد. روز جهانی تای‌چی امسال نیز به رسم سه سال گذشته، با شعار «یک جهان، یک نفس» و با حضور تای‌چی‌کارانی از سراسر کشور و با برنامه‌های متنوع آموزشی و نمایشی، در راستای اطلاع‌رسانی درباره‌ی این رشته از هنرهای رزمی باستانی و آشنایی مخاطبان با ویژگی‌های منحصربفرد و تاثیرات سلامتی‌بخشی آن بر جسم و روان افراد برگزار خواهد شد.

یکی از نکات چشمگیر مراسم روز جهانی تای‌چی امسال، پخش مستقیم و آن‌لاین این مراسم از طریق شبکه‌ی نهاد روز جهانی تای‌چی است که به صورت هم‌زمان با دیگر کشورها خواهد بود. از این طریق تای‌چی‌کاران ایرانی نیز به عنوان عضوی از خانواده‌ی جهانی این هنر باستانی معرفی می‌شوند و فعالیت‌های آن‌ها به اطلاع مخاطبان جهانی خواهد رسید.

تمرین همگانی تای‌چی و چی‌کنگ، سخنرانی مسئولان، اجرای فرم‌های استاندارد و سنتی سبک‌های یانگ و چن از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

روز جهانی تای‌چی دهم اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در محل آمفی‌تئاتر پارک آب و آتش برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز