دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
با توجه به نزدیک شدن شروع اردوهای تیم ملی بسکتبال زیر نظر هاکان دمیر، فدراسیون بسکتبال باید درباره دو نکته مهم تعیین تکلیف کند.
کد خبر: ۶۲۸۴۰

تیتر۲۰- فدراسیون بسکتبال ایران در حالی روز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ از برکناری سعید ارمغانی و عقد قرارداد با «هاکان دمیر» ترکیه‌ای به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران خبر داد که پیش بینی می‌شد طبق اخبار قبلی،‌ قرارداد ارمغانی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۳ تمدید شود.

* ابهامات قرارداد سعید ارمغانی

طبق صحبت‌های سعید ارمغانی در نشست خبری معارفه‌اش به عنوان سرمربی تیم ملی، قرارداد این مربی باید پس از صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۳، به صورت خودکار تا پایان این مسابقات تمدید می‌شد که بنا به دلایل نامعلوم و مطرح نشده از سوی فدراسیون، این اتفاق رخ نداد که سوالاتی را بر جای گذاشته است.

ارمغانی در صحبت‌های ۴ خرداد ۱۴۰۱ خود، درباره مدت زمان قرارداد خود گفته بود: "قرارداد بنده تا آخر پنجره‌های جام جهانی است و اگر صعود کنیم تمدید می‌شود. مطمئن باشید قلب من برای بسکتبال ایران می‌تپد و کاغذ برای من مهم نیست. خودم را ایرانی می‌دانم. جواد مثل برادر کوچک من است و اگر قرارداد بنده تمدید هم نشود در هر سطحی اگر کاری از دست من بر بیاید به او کمک خواهم کرد."

حال اگر این صحبت‌های ارمغانی را در نظر بگیریم، قرارداد او باید به صورت خودکار تمدید می‌شد که این اتفاق رخ نداد. فدراسیون بسکتبال نیز در رابطه با این تصمیم خود سیاست سکوت را در پیش گرفته و خبری از مطرح کردن دلایلش برای تصمیم اتخاذ شده نیست!

* نیاز «دمیر» به زمان، بیشتر از مربیان ایرانی

با همه این اوصاف فدراسیون بسکتبال پس از کش و قوس‌های فراوان تصمیم خود را گرفت و اکنون قرار است از ۲۰ خرداد ۱۴۰۲، اردوهای آماده سازی تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، زیر نظر «هاکان دمیر» ترکیه‌ای آغاز شود.

با کنار گذاشتن ابهامات موجود درباره قرارداد ارمغانی، مطرح شدن پرسش «فدراسیون بسکتبال از دمیر چه چیزی می‌خواهد؟» بسیار مهم است. اصلی‌ترین نقدی که به جواد داوری و تصمیمش مبنی بر تغییر سرمربی تیم ملی وارد است، ندادن زمان کافی به ارمغانی است. بسیاری از کارشناسان بسکتبال معتقدند که به ارمغانی زمان کافی داده نشد تا تفکراتش را در تیم ملی پیاده کند.

دمیر ترکیه‌ای هم در آخرین مصاحبه خود گفت: "تنها مشکل من در شرایط فعلی عدم شناخت کافی از بسکتبال آسیا و ایران است. من بسکتبال جهان را می‌شناسم اما قرار است با ایران در بازی‌های آسیایی و جام جهانی حضور پیدا کنیم."

اکنون طبق اظهارات فوق، باید در نظر گرفت که هاکان دمیر برخلاف مربیان داخلی مثل ارمغانی، هاشمی و ... ، به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد تا ضمن شناخت از بسکتبال ایران،‌ در ادامه ایده‌های خود را نیز در تیم ملی پیاده کند، اما تنها حدود 3 ماه تا جام جهانی و سپس بازیهای آسیایی فرصت است و باید دید دمیر در این زمان کوتاه با تیم ایران چه خواهد کرد و در آینده او فرصت بیشتری برای هدایت ایران خواهد داشت یا به سرنوشت هاشمی و ارمغانی دچار می‌شود؟/ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز