سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
تیتر20 به مناسبت 90 امین سالروز تاسیس بانک کشاورزی گزارش می دهد:
بانک کشاورزی طی 9 دهه فعالیت توانسته نقش کلیدی و جایگاه مهم خود را در توسعه پایدار بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی جامعه به نحو قابل توجهی تثبیت کند.
کد خبر: ۶۲۸۴۷
9 دهه تلاش برای حمایت از فعالان کشاورزی/ اقدامات بانک کشاورزی برای گذار از کشاورزی معیشتی
تیتر20 - درست در 90 سال پیش در بیست و یکم خرداد ماه، بانکی با نام "فلاحتی و صنعتی" از دل بانک ملی ایران متولد شد که به واسطه آن اولین بذر امید در دل کشاورزان این مرز و بوم کاشته شد. بانکی که طی این 9 دهه حمایت گسترده‌­ای از فعالان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و پشتیبانی هدفمند از مصرف‌کنندگان محصولات غذایی و کشاورزی داشته، اکنون توانسته نقش کلیدی و جایگاه مهم خود را در توسعه پایدار بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی جامعه به بهترین نحو انجام دهد. هر چند که فعالیت اصلی این بانک در این 90 سال تغییری نکرد اما نام این بانک طی سال­های مختلف دستخوش تغییرات شد که در نهایت به نام بانک کشاورزی به تثبیت رسید.

تامین اعتبار هر پروژه بزرگ و کوچک کشاورزی در دولت های مختلف همواره توسط بانک کشاورزی صورت گرفته است. به طوریکه این بانک به عنوان یک بانک تخصصی و با تجربه 90 ساله در راستای توسعه و مدرنیزه کردن تجهیزات کشاورزی، حضوری فعال و تاثیرگذار در چرخه اقتصاد و تولیدات کشاورزی داشته است.

همزمان با تغییر سبک کشاورزی از حالت سنتی به نوین، فعالیت بانک کشاورزی نیز با تحولات نوین عجین شد و جهش بزرگی در خدمات بانکی خود ایجاد کرد. این خدمات بانکی نوین در راستای رشد و توسعه بخش بزرگ اقتصاد کشور یعنی بخش کشاورزی بکار گرفته می­شود و بانک کشاورزی در همین مسیر و با هدایت منابع به سمت تولید در بخش کشاورزی و تحکیم پایه‌های امنیت غذایی کشور حرکت خواهد کرد.

در واقع تامین مالی و حمایت از طرح های اولویت دار بخش کشاورزی، مدرن سازی کشاورزی، حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال و استفاده از فناوری های نوین، بهبود شاخص های مالی بانک و اصلاح فرایندهای کاری جهت تسهیل امور مشتریان و کشاورزان بخشی از اهداف و فعالیت­ های راهبردی بانک کشاورزی است.

 این در حالی است که بانک کشاورزی با ارزش برندی که در این 9 دهه از خود به جا گذاشته است، توانسته به عنوان یک واسطه، منابع موجود را اخذ و به جامعه کشاورزان اختصاص دهد.

بانک کشاورزی با نگاهی به گذشته و با ورود به 90 سالگی ، درصدد برنامه ریزی برای گسترش خدمات دیجیتال بانک و بانکداری الکترونیک بوده تا رضایتمندی بیشتری از فعالان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی حاصل کند. 

اقدامات بانک کشاورزی برای تبدیل کشاورزی معیشتی به کشاورزی تجاری و پایدار

پرداخت انواع تسهیلات برای رونق کسب­و­کارهای دانش ­بنیان، مکانیزه و روزآمد در بخش کشاورزی و صنایع وابسته از فعالیت­ های تولیدی در سطح مزرعه تا فرآوری محصولات، تاکید بر حفظ محیط زیست و مدیریت منابع آب، خاک و انرژی در روند تولید با حمایت از کشت­های گلخانه ای و روش های نوین آبیاری، احداث سردخانه و تأمین ماشین آلات مورد نیاز، حمایت از تولیدات استاندارد و صادرات محور و پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان، برگزاری چند دوره "استارت آپ" برای معرفی کسب­ و­کارهای دانش ­بنیان در بخش کشاورزی و ترغیب سرمایه­ گذاران، تشویق استفاده از نهاده­ های استاندارد و تایید شده نظیر بذور گواهی شده، عاملیت خرید تضمینی محصولات استراتژیک به ویژه گندم و ایجاد سامانه جامع خرید تضمینی گندم، حمایت از ایجاد بازارهای بورس کالایی، پرداخت تسهیلات برای توسعه کشت‌های قراردادی، ایجاد سامانه الکترونیکی بازارگاه نهاده­های کشاورزی با هدف سهولت و سرعت تامین نهاده­ها برای دامداران و حذف واسطه­ گری، بیمه محصولات و تاسیسات کشاورزی و … تنها بخشی از تلاش ها و اقدامات بانک کشاورزی برای تبدیل کشاورزی معیشتی به کشاورزی تجاری و پایدار طی ۹ دهه خدمت رسانی بوده است.

بی­ شک فعالیت های این بانک در این 9 دهه برای تامین مالی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و تحکیم پایه­ های امنیت غذایی بر هیچ کس پوشیده نیست و بانک کشاورزی با تکیه بر این بخش و نیز رضایتمندی مشتریان خود از ارائه خدمات نوین بانکی توانسته به جایگاهی شایسته در روز تولد 90 سالگی خود برسد.
ارسال نظرات
موضوعات روز