دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
رییس فدراسیون قایقرانی گفت: هیچ مربی خارجی نمی آید با ریال قرارداد ببندد و اگر می‌خواهیم به حد مطلوب برسیم نیازمند مربی خارجی با تجربه هستیم.
کد خبر: ۶۲۹۶۰

تیتر۲۰- فدراسیون قایقرانی یکی از فدراسیون‌هایی است که از وجود مربی برزیلی برای تیم ملی آب‌های آرام استفاده می‌کند. علیرضا سهرابیان  در گفت وگو با ایسنا درباره‌ی اینکه دستورالعمل ممنوعیت عقد قرارداد ارزی با مربیان خارجی چقدر به ضرر فدراسیون او است، بیان کرد: بخشنامه آن به ما ابلاغ شده است اما ما قبلا قرارداد خود را با مربی خارجی بسته‌ایم و نمی‌توانیم الان دخل و تصرفی در آن داشته باشیم و این کار شدنی نیست. این در مورد کسانی است که جدیدا می خواهند قرارداد ببندند اما باید بگویم که هیچ مربی خارجی نمی آید با ریال قرارداد ببندد. 

رییس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند این دستورالعمل بیشتر به ضرر رشته‌های غیر فوتبالی باشد که دنبال ارتقاء سطح کیفی هستند؟ تصریح کرد: خیلی از رشته‌های ورزشی از خارج وارد شده‌اند و برای رساندن خود به حد مطلوب نیاز به مربیان با تجربه خارجی دارند. مطمئن باشید اگر والیبال ایران از مربی خارجی ( ولاسکو) استفاده نمی کرد، به اینجا نمی رسید. اصلا در این مورد شک نکنید. قایقرانی هم جزو همین رشته‌ها است و اگر می‌خواهیم به حد مطلوب برسیم، به مربی خارجی با تجربه بالا نیاز دارد در غیر این صورت در همین حد و اندازه باقی می‌ماند.

او افزود: قایقرانی زمانی وارد مدال آوری بازی های آسیایی شد که از مربیان مجرب خارجی استفاده کرد و تکنیک ها تغییر کرد. در دوومیدانی هم تکنیک یک میلی‌متر تغییر کند، ممکن است به صعود دو پله‌ای در المپیک منجر شود. 

سهرابیان همچنین گفت: وقتی مربی خارجی وارد ایران می‌شود حتی می تواند ارزآوری هم داشته باشد. چون در این صورت لازم نیست که ورزشکاران ما برای اردو به خارج از ایران بروند از طرفی حضور مربی خارجی در ایران باعث می شود که ده‌ها مربی ایرانی در کنارش ساخته شوند. من به تمام مربیان ایران احترام می گذارم اما برخی مربیان نکات را از گذشته به ارث برده اند و همان را به ورزشکاران منتقل می‌کنند و همین باعث می شود که در مسابقات درجا بزنیم و نتیجه نگیریم. فکر می‌کنم اینکه ۲۰ نفر به مسابقه اعزام کنیم اما نتیجه نگیریم ضرررش بیشتر باشد نسبت به اینکه یک مربی خارجی بیاوریم و یک مدال بگیریم. با گرفتن همان یک مدال سرود ایران نواخته می‌شود و حتی از لحاظ سیاسی هم برای ما خوب است./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز