جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
تیتر20 گزارش می دهد:
بیمه پاسارگاد که در عرضه بیمه‌های تکمیلی طی سال‌های اخیر پیشرو بوده، در یک اقدام موثر با عرضه یک محصول در حمایت از این قشر قدم برداشته تا در کنار مستمری دریافتی از سازمان‌های تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و... جبران هزینه‌های دوران بازنشستگی کارکنان باشد.
کد خبر: ۶۲۹۶۷
چتری حمایتی که بیمه پاسارگاد برای بازنشستگان به دست گرفت
تیتر20- افراد در سن بازنشستگی نیاز به حمایت دارند، زیرا این افراد به دلیل سن بالا دیگر توانایی کار کردن ندارند و برای تامین هزینه‌های زندگی به دریافت مستمری و همچنین خدمات پزشکی و درمانی نیاز دارند.

طرح های بازنشستگی بیمه پاسارگاد، یکی از راهکارهای مهم برای حمایت از افراد در سن بازنشستگی است. این طرح، به افراد در سن بازنشستگی کمک می‌کنند تا در مواجهه با هزینه‌های درمانی و خدمات پزشکی، از مشکلات مالی جلوگیری کنند.

پرداخت مستمری تا 90 سالگی با بیمه تکمیلی بازنشستگی پاسارگاد
جدیدترین محصول بیمه پارساگاد یعنی طرح «بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی _ بازنشستگی گروهی » به توسعه بیمه‌های زندگی در بخش مستمری و بازنشستگی اختصاص دارد، بیمه‌ نامه‌ای بلندمدت با تعهدات بلندمدت است که پرداخت مستمری در زمان بازنشستگی را نیز به همراه دارد.

بیمه پاسارگاد هدف از اجرای این طرح را امنیت سرمایه انسانی و ارج نهادن به آنها عنوان کرده، در این طرح، بیمه شده حق بیمه‌ای را می‌پردازد و بیمه‌گزار که همان موسسه کارفرما است در حق بیمه مشارکت می‌کند؛ بیمه‌گزار همچنین می‌تواند به صورت اختیاری از مبالغ باز خرید سنوات برای پرداخت حق بیمه استفاده کند.

این طرح در واقع برای سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها و اصناف در جهت حمایت از سرمایه انسانی طراحی شده و از دو دوره تشکیل سرمایه (دریافت حق بیمه) و پرداخت مستمری تشکیل شده است؛ در دوره اول، افراد با حداکثر سن ۷۰ سالگی می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند و حداقل مدت مورد نیاز برای تشکیل سرمایه 5 سال و حداکثر مدت نیز 30 سال است.

از زمان قطع حق بیمه، پرداخت مستمری از سوی بیمه پاسارگاد به بیمه شده انجام می‌شود و این پرداخت تا سن ۹۰ سالگی افراد می‌تواند ادامه یابد.

مدت دوره پرداخت مستمری حداقل 5 و حدکثر 35 سال است؛ همچنین مجموع دو دوره نیز حداکثر 50 سال است، البته مشروط به اینکه سن بیمه ‌شده از 90 سال تجاوز نکند.

از مهمترین ویژگی‌هایی که این طرح دارد، تعیین حق بیمه بر اساس توان بیمه‌شده و بیمه‌گزار است. تمام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسساتی که تعداد کارکنان آنها 5 نفر یا بیشتر باشد می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

مشارکت بیمه‌گزاران در چگونگی سرمایه‌گذاری منابع بیمه‌ نامه خود 
در طرح «بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی» پاسارگاد، شرکت بیمه با جمع آوری مبالغ کوچک و سرمایه‌گذاری آن‌ها علاوه بر ارایه پوشش‌های بیمه‌ای امکان بهره‌مندی بیمه‌شدگان را از مزایای سرمایه‌گذاری مبالغ تجمیع شده فراهم می‌آورد، تفاوتی که این طرح با دیگر طرح‌ شرکت‌های بیمه‌ای دارد این است که این امکان برای بیمه‌گزاران فراهم شده که در چگونگی سرمایه‌گذاری منابع بیمه‌ نامه خود مشارکت کنند.

همچنین در این طرح امکان تخصیص مشارکت در منافع حداقل به میزان 85 درصد بازده حاصل از سرمایه‌گذاری ذخایر ریاضی وجود دارد. همچنین در این طرح، سرمایه و سود بیمه عمر از پرداخت مالیات معاف است.

امکان دریافت وام در طرح بازنشستگی پاسارگاد
تفاوتی که در این طرح وجود دارد این است که امکان پرداخت وام از محل اندوخته بیمه‌نامه برای بیمه‌گذاران فراهم شده که یکی از مزایای جذاب این طرح است. بیمه شده پس از تایید  بیمه گذار در هر دو دوره طرح مذکور امکان دریافت وام تا سقف 90 درصد ارزش بازخرید بیمه بدون تشریفات اداری و بدون نیاز به ارایه ضامن را دارد. همچنین امکان بازخرید بیمه نامه درصورت انفرادی نیز وجود دارد.

بیمه نامه پاسارگاد گامی در راستای کاهش فقر و بی‌ثباتی مالی
با توجه به وضعیت تورمی کشور، حقوق بازنشستگی کارکنان و میزان مستمری دریافتی آنان از قدرت خرید بالایی برخوردار نیست، بیشتر این افراد درآمد کمتری دارند و نمی‌توانند هزینه‌های درمانی را به طور کامل پرداخت کنند، از این رو ورود شرکت‌های بیمه‌ای مانند بیمه پاسارگاد به این حوزه می‌تواند تکمیل کننده و راهگشا باشد.

بهره‌مندی از پوشش خطر فوت تا سن 90 سالگی، دارا بودن پوشش‌های تکمیلی نظیر معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی کامل و دائم، پوشش بیمه فوت در اثر حادثه، پوشش هزینه‌های پزشکی نقص عضو و از کار افتادگی بر اثر حادثه، بیماری‌های خاص و درمان تکمیلی (هزینه بستری در بیمارستان) در دوره اول و دوم بیمه‌نامه ‌(دوره پرداخت مستمری) از دیگر مزایای قوی این طرح است.

فارغ از مزایای مطرح شده می‌توان گفت این طرح بیمه پاسارگاد علاوه بر حمایت از افراد در سن بازنشستگی، می‌تواند به عنوان یک راهکار اجتماعی به کاهش فقر و بی‌ثباتی مالی در این افراد کمک کند. با توجه به اینکه بیشتر این افراد درآمد کمتری دارند، هزینه‌های درمانی و خدمات پزشکی می‌تواند برای آن‌ها بسیار سنگین باشد، با ارایه این بیمه تکمیلی، افراد بازنشسته می‌توانند در صورت بروز بیماری یا حادثه، از هزینه‌های درمانی محافظت شوند و در نتیجه، بهبود وضعیت مالی خود را تجربه کنند. 

به طور قطع ورود بخش خصوصی به موضوع‌های حمایتی از بازنشستگان از طریق شرکت‌های بیمه‌ای، یک گام بلند در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود و اجرای این دست طرح‌ها به اثرات مثبتی در صنعت بیمه کشور منجر شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز