پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تیتر20 بررسی می کند؛
گسترش رشته های بیمه ای و مدیریت تخصصی و آموزش در حوزه نفت و انرژی، بیمه پارسیان را در جایگاه ممتاز میان بیمه ها قرار داده است.
کد خبر: ۶۲۹۹۵
جایگاه ممتاز بیمه پارسیان در حوزه بیمه های انرژی
تیتر20 - با توجه به جایگاه ممتاز ایران در دارا بودن مجموع ذخایر گازی و نفتی در جهان، استفاده از این منابع خدادادی درکشور ما نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. صنعت نفت و انرژی به دلیل برخورداری از پتانسیل بالای حادثه پذیری، امکان وقوع حوادث غیر قابل کنترل و ارزش بالای تأسیسات و تجهیزات نیازمند مدیریت کار آمد ریسک و پوشش های مالی مناسب است.

با توجه به اینکه بیمه، مناسب ترین، بهینه ترین و ارزان ترین روش تامین مالی در حوزه مدیریت ریسک است، صنعت بیمه می تواند بهترین پشتیبان و همراه صنعت نفت در پوشش ریسک ها باشد.

در بیمه انرژی ریسک‌ شرکت‌های نفتی در بخش‌های مختلف همچون سکوهای نفتی، پالایشگاه‌های نفت و گاز، پتروشیمی‌ها، حمل اموال و تجهیزات خریداری شده، مقاطعه‌کاری و اشتباه در طراحی و نصب، حریق تجهیزات و امکانات، زیان های ناشی از عدم سود و بهره وری بر اثر توقف عملیات و ریسک‌های مرتبط با کارکنان این شرکت ها تحت پوشش قرار می گیرد.

از این رو با توجه به گستردگی فعالیت های صنعت نفت و گاز، از صنایع بزرگ و حساس بالادستی تا آخرین زنجیره صنایع پایین دستی و همچنین تنوع نیازهای بیمه ای در این حوزه، بیمه پارسیان بر اساس استانداردهای بین المللی و الزامات قانونی و قراردادی رایج، محصولات بیمه ای متعددی را جهت رفع نیازهای این صنعت طراحی و ارایه کرده است.

بیمه نامه های نفت، گاز و پتروشیمی طیف گسترده ای از پروژه های در حال انجام تا واحدهای در حال بهره برداری را در دو گروه عمده بیمه های ساحلی و فراساحلی شکل داده است. از همین رو گسترش رشته های بیمه ای و مدیریت تخصصی و آموزش در حوزه نفت و انرژی بیمه پارسیان را در جایگاه ممتاز میان بیمه ها قرار داده است.

شرکت بیمه پارسیان در این حوزه و با ظرفیت بالای نگهداری و مدیریت ریسک به صورت مستقیم، به عنوان یکی از اعضای فعال کنسرسیوم بیمه های انرژی سهم عمده ای در پوشش ریسک های بزرگ صنعت انرژی کشور دارد.

این شرکت بیمه ای خدمات بیمه انرژی را به شرکت های بزرگی همچون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی گروه مپنا، نفت پارس و غیره ارایه می کند.

فعالیت این رشته بیمه معمولا به بخش آتش سوزی نفت و مهندسی نفت نیز تقسیم می شود که به دو صورت بیمه نامه های ساحلی و بیمه‌نامه‌های بخش فراساحلی در شرکت بیمه پارسیان ارایه می شوند.

بیمه نامه های انرژی ساحلی
بیمه نامه های بخش ساحلی برای فعالیت های واقع در خشکی صادر می شود و عملیات مربوط به اکتشاف و اسـتخراج نفت و گاز، پالایشگاه های نفت و گاز، توسعه پالایشگاه های نفت و گاز، تاسیسات پتروشیمی در حال بهره برداری، ساخت و نصب تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی، کارخانه های تولید روغن موتور، مخازن نفت و خطوط لوله در حال بهره برداری را در بر می گیرند.

بیمه نامه های انرژی فراساحلی
بیمه نامه های فراساحلی برای فعالیت های دریایی صادر می شود که شامل ساخت سکوهای حفاری دریایی، بارگذاری جکت ها، Deck ها و حمل و استقرار آن ها در محل نصب در دریا جهت ساخت سکوهای حفاری دریایی، بازسازی سکوهای حفاری دریایی، سکوهای حفاری دریایی در حال بهره برداری، لوله گذاری در دریا و خطوط لوله در حال بهره برداری در دریا و سایر موارد مرتبط با عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز در دریا در این دسته قرار می گیرد که به دلیل حساسیت بالای این شاخه از بیمه لازم است تمامی شرکت های بیمه گر در حوزه انرژی فعالیت های مختلف آموزشی برای کارکنان خود داشته باشند. 

از این رو شرکت بیمه پارسیان با برگزاری دوره های متعدد آموزش مدیریت ریسک و عملیات صدور بیمه‌نامه‌های انرژی تلاش کرده تا سهم بالایی در دانش کارکنان و بیمه گران خود برای این حوزه از بیمه داشته باشد.

ترویج چنین روندی با توجه به نفت خیز بودن کشورمان و نیز تعدد شرکت های بزرگ نفتی، موجب کاهش میزان خسارت، آشنایی از ریسک های بیمه ای خواهد شد. لذا تنظیم بیمه نامه با اشراف کامل کارکنان شرکت های بیمه ای، بزرگترین امتیاز محسوب شده که به واسطه آن شرکت های نفتی بیمه گزار از اطلاعات و دانشی که کارکنان آموزش دیده شرکت های بیمه ای بهره مند خواهند شد. بی شک میزان خسارت پرداختی بیمه نامه از هر شرکت بیمه گر امتیاز بزرگی در میزان جذب بیمه گزار خواهد داشت. 

ارسال نظرات
موضوعات روز