پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
تیتر20 طرح کروکی آنلاین بیمه سامان را بررسی می کند؛
بیمه سامان به عنوان نخستین شرکت بیمه‌ای با همکاری پلیس راهور ناجا، نسبت به راه‌اندازی و عرضه نرم افزار ثبت آنلاین خسارت اتومبیل اقدام نموده است. کاربران این نرم افزار هوشمند می‌توانند، در صورت عدم تشخیص مقصر صحنه تصادف با ورود اطلاعات خواسته شده، تهیه فیلم و ارسال آن برای پلیس راهور طی مدت حداکثر یکساعت نسبت به تعیین مقصر اقدام و کروکی آنلاین دریافت نمایند.
کد خبر: ۶۳۰۱۴
دریافت خسارت های خودرویی با کروکی آنلاین آسان شد
تیتر20 - همیشه زمانی که از تصادف و جبران خسارت صحبت می‌کنیم به یاد کروکی خواهیم افتاد. کروکی در حقیقت همان علت حادثه و مشخص کردن مقصر است. خسارت گرفتن بعد از برخی از تصادف‌های رانندگی به کروکی نیاز دارد که باید توسط پلیس راهنمایی و رانندگی انجام ‌شود.

 با در دست داشتن این کروکی و تشکیل پرونده می‌توان به نمایندگی‌های بیمه مراجعه کرد و خسارت وارد شده را با بررسی‌های کارشناس بیمه دریافت کرد. در برخی از موارد هم می‌توان خسارت بدون کروکی را از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کرد. اما نزدیک به 4 ماه پیش پروژه ای در قالب کروکی آنلاین وارد صنعت بیمه شد که دیگر خبری از دردسرهای روش های قدیمی در آن نیست. 

ثبت کروکی آنلاین با سامانو
فاز نخست پروژه کروکی آنلاین در رشته شخص ثالث پیاده‌سازی شده است که بر این اساس در تصادفات خودرویی جزئی که نیاز به کروکی نیست و خسارت جرحی ندارد، اپلیکیشنی مبتنی بر تلفن های هوشمند، تولید و در اختیار طرفین قرار می‌گیرد تا طرفین تصادف در صورت توافق بر سر مقصر و زیان‌دیده، به کمک آن اقدام به فیلم‌برداری و مستند‌سازی صحنه تصادف می‌کنند و بعد از تشکیل پرونده خسارت الکترونیک، صحنه را ترک می‌کنند. 

در واقع با استفاده از این اپلیکیشن دیگر نیازی به مراجعه به مراکز پرداخت خسارت نیست و از این مرحله به بعد، پرونده الکترونیکی تشکیل‌شده توسط ارزیابان خسارت متصل به سیستم، مورد ارزیابی قرار گرفته و به شرکت بیمه عامل ارجاع داده می‌شود و شرکت بیمه نسبت به پرداخت الکترونیکی خسارت به زیان‌دیده اقدام می‌کند. 

یکی از این اپلیکیشن های پرداخت خسارت کروکی آنلاین مربوط به بیمه سامان می شود که این شرکت با ارائه وب اپلیکیشن «سامانو» اعلام و ثبت خسارت مالی بیمه‌های اتومبیل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود.

در حال حاضر پرداخت خسارت‌های مالی تا سقف 30 میلیون تومان با ارسال فیلم و تصاویر زمان حادثه با این وب‌اپلیکیشن امکان‌پذیر بوده و تاکنون بیش از دو هزار پرونده خسارت  از این مسیر رسیدگی شده است.

اعلام نتیجه تعیین مقصر در سامانو کمتر از یک ساعت
یکی از مزیت‌های رقابتی سامانو صدور کروکی آنلاین است. بیمه سامان اولین شرکت بیمه‌ای است که با همکاری راهنمایی و رانندگی قابلیتی در برنامه ثبت آنلاین خسارت خود ایجاد کرده که اگر تصادفی صورت گرفت و مقصر صحنه تصادف قابل تشخیص نبود، با ورود اطلاعات خواسته شده و تهیه فیلم از صحنه تصادف، این اطلاعات برای پلیس راهور ارسال و طی مدت 20 دقیقه تا 1 ساعت، نتیجه تعیین مقصر در همان برنامه مشخص خواهد شد و به این ترتیب کروکی آنلاین قابل دریافت است.

تمام جوانب ایمنی و امنیتی به منظور جلوگیری از بروز تخلف و تقلب در این اپلیکیشن لحاظ شده است، و کاربر می‌تواند ضمن در نظر گرفتن امکان ارائه «راهنمایی صوتی» در «سامانو»، خسارت را به صورت صوتی نیز ثبت نماید. همچنین همزمان با ارسال مکان استقرار بیمه‌گذار در زمان وقوع حادثه،‌ امکان دسترسی به دوربین در این اپلیکیشن فقط به صورت «زنده» در نظر گرفته شده،‌ بنابراین احتمال ارسال تصاویر ذخیره شده وجود نخواهد داشت.

واریز مبلغ خسارت به صورت آنلاین
واریز مبلغ خسارت به حساب بیمه گذار نیز به صورت کاملا غیرحضوری و آنلاین است،‌ بنابراین می توان اعلام کرد که عملا با این روش، نیاز بیمه‌گذار برای مراجعه به شرکت بیمه سامان به حداقل کاهش می‌یابد،‌ مگر در مواردی که استثنا باشد.

در واقع با استفاده از این اپلیکیشن، می توانید بدون نیاز به کارشناس ارزیاب، خسارت‌های خودرویی خود را اعلام کنید و تشکیل پرونده دهید. به این ترتیب که مدارک و تصاویر خودرو مقصر و زیان‌دیده از طریق ورود به لینک www.pwa.samaninsurance.ir ثبت می‌شود. 





ارسال نظرات
موضوعات روز