شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
یادداشت
محمد شیخ حسینی - مدیرعامل بانک توسعه تعاون
کد خبر: ۶۳۰۶۸
سه رویکرد بانک توسعه تعاون در تحقق سیاستها و راهبردهادر سال 1402
تیتر20 - بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از موسسات مالی کشور، با هدف ارایه خدمات بانکی و تسهیلات مالی به واحدهای تولیدی و تعاونی‌ها، سعی در تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی دارد که برای دستیابی به این اهداف، راهبردهای مهمی را در نظر گرفته است.

پیشروی در مدار بانکداری دیجیتال
بانک توسعه تعاون با توجه به رشد بانکداری دیجیتال، به منظور افزایش سهم بازار و نفوذ در میان مشتریان، در سال جاری به توسعه خدمات غیر حضوری توجه ویژه‌ای دارد. با توجه به اینکه تحولات دیجیتال علاوه بر ظاهر فیزیکی و شکل قضیه، تحولات اساسی در بسیاری از فرآیندهای بانک و ارتقای تعامل با مشتریان را در پی دارد، بانک توسعه تعاون نیز به توسعه ابزارهای بانکداری دیجیتال به عنوان یکی از راهکارهای افزایش سهم بازار و نفوذ در میان مشتریان توجه دارد.

در گام اول طی سال جاری، عملیاتی شدن افتتاح حساب غیرحضوری و پرداخت تسهیلات خرد به صورت آنلاین در دستور کار قرار گرفته که از طریق سامانه «تی تی پلاس» این روند آغاز شده است.علاوه بر این، بانک در تلاش است با توسعه خدمات غیر حضوری، هزینه‌های خود را نیز کاهش دهد و به مشتریان خدمات بهتر و سریعتر ارایه کند.

انضباط مالی و اعتباری برای مهار تورم
بانک توسعه تعاون با هدف نقش آفرینی در تحقق مهار تورم، به انضباط مالی و اعتباری نیز توجه خاصی خواهد داشت. انضباط مالی و اعتباری در واقع به معنای ارایه تسهیلات اعتباری به مشتریان با شرایط مشخص و قابل پیش‌بینی است. 

این بانک تلاش خواهد کرد که با افزایش شرایط تضمین بازپرداخت تسهیلات، به کاهش ریسک اعطای تسهیلات و در نتیجه کاهش ریسک اعطای تسهیلات نامناسب کمک کند.

 با رعایت این موضوع بانک می‌تواند زمینه را برای تقویت واحدهای تولیدی و تعاونی، در ضمن کنترل تورم و نقدینگی، فراهم کند، زیرا انضباط مالی و اعتباری در کاهش قیمت تمام شده پول موثر است.

 به همین جهت لازم است که بانک ابتدا نسبت به پرداخت تسهیلات خود هدفمند عمل کند تا اعطای این تسهیلات در بخش واقعی اقتصاد صورت گیرد و انضباط اعتباری را به دنبال داشته باشد.

هدایت اعتباری با تمرکز بر بخش تعاون و حمایت همه‌جانبه از آن
با توجه به شعار سال که در خصوص مهار تورم و رشد تولید است، بانک‌ها در هر دو محور اصلی این شعار بایستی مستقیما تاثیرگزار باشند.

 بانک توسعه تعاون با تمرکز بر بخش تعاون، به رشد تولید و اشتغال پایدار در کشور کمک می‌کند. این بانک با تلاش در جهت تحقق سهم 70 درصدی تعاون در سبد تسهیلات و پرتفوی اعتباری در سال جاری (به رغم تحمیل تسهیلات متعدد تکالیفی از سوی نهادهای بالادستی)، در ضمن کنترل تورم، زمینه را برای تقویت بنگاه‌های بخش تعاونی فراهم می‌کند.

با وجود اینکه سیاست‌های این بانک با نهادهای تنظیم‌گر عموما بر مدار اعطای تسهیلات تکلیفی به بخش تعاونی تنظیم شده، اما امیدداریم در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و بزرگ در کنار تعاونیها نیز همانند سال‌های گذشته، حمایت همه‌جانبه‌ای را از تمام بنگاه‌های اقتصادی داشته باشیم.

از سوی دیگر کمک به تعاونی‌ها در امر صادرات و واردات از دیگر برنامه‌های بانک توسعه تعاون در سال 1402 خواهد بود. بانک توسعه تعاون با هدف تقویت خدمات ارزی، قصد دارد به ارتقاء حوزه بین‌الملل و رشد و توسعه عملیات ارزی کمک کند.

 با توجه به اینکه تعاون موضوعی مهم در عرصه بین‌الملل است، بانک توسعه تعاون با تقویت خدمات ارزی، می‌تواند موجبات حمایت بانک از تعاونی‌های صادرات‌گرا رافراهم آورد .

بازشناسی ظرفیت و توسعه فعالیت‌های شرکت‌ها
بانک توسعه تعاون همچنین با هدف هم افزایی با اهداف خود، به بازشناسی ظرفیت و توسعه فعالیت‌های شرکت‌ها و نظارت بر آنها بیش از پیش خواهد پرداخت. با توجه به این موضوع که شرکت‌ها ابزاری در مسیر تکمیل خدمت رسانی بانک به جامعه هدف مشغول فعالیت هستند، بانک توسعه تعاون نیز به توسعه فعالیت‌های شرکت‌ها و همسویی آنها با سیاست‌ها و راهبردهای خود در سال جاری اهمیت خواهد داد.

ارسال نظرات
موضوعات روز