پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
تیتر20 بررسی کرد
عرضه پیکاپ JAC T9 شاید از یک منظر به آبی پوشان کرمانی دست بالا را بدهد اما از منظر دیگررقابت در این بخش از بازار خودرو به شدت گرم تر و نفس گیر از گذشته خواهد.
کد خبر: ۶۳۱۶۳
دست بالای کرمان موتور در بازار پیکاپ/ کرمان موتور و تقویت سهم بازار با پیکاپ JAC T9
تیتر20 - طی سال های اخیر بازار پیکاپ به قدری جذاب و پرطرفدار شده است که بیشتر خودروسازان، این کلاس را در سبد محصولات خود قرار داده اند.

کرمان موتور پیشتر با  تولید وعرضه Jac T8 توانسته است خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار پیکاپ معرفی کند.

هر چند در حال حاضر پیکاپ های زیادی در بازار خودرو حضور دارند اما تنها برخی از خودروسازان هستند که بنا به دلایل مختلف در این بازار توانسته اند بیشترین سهم را داشته باشند.

سهم کرمان موتور از بازار پیکاپ 
در سال 1401 خودروسازان در مجموع 14924 دستگاه پیکاپ دو دیفرانسیل تولید کرده اند که 9207 دستگاه فقط توسط کرمان موتور تولید شده است.در واقع 61.9 درصد بازارپیکاپ در اختیار T8 بوده است. این آمار در حالی به دست آمده که رقبایی مانند مانند آمیکو آسنا، فوتون تونلنددیزلی، فوتون تونلند G7 ، کلوت دنده ای، مکث کلوت اتوماتیک، یواز پیکاپ، کاپرا ۲، زاگرس زامیاد در بازار حضور داشته اند. این آمار از اختلاف شدید پیکاپ KMC T8 با سایر رقبا خبر می دهد. 
 
این آمار نشان می دهد که کرمان موتور با KMC T8  هم به خوبی خلاء بازار را شناسایی کرده و هم توانسته است محصولی جذاب عرضه کند. به بیان دیگر آبی پوشان کرمانی به شناخت کافی و کاملی از بازار رسیده اند.

ادامه مسیر شرایط سخت 
البته با توجه به اتفاقاتی که اخیرا برای تولید کنندگان پیش آمده است به نظر می رسد که تولید و عرضه محصولات جدید و به روز به مراتب سخت تر از سال گذشته باشد. با این حال به رغم تمام مشکلات و چالش هایی که این روزها وجود دارد، به نظر می رسد که همچنان بازار پیکاپ با محصولات جدید از جمله Jac T9 پر رونق و گرم خواهد ماند. 

آشنایی مختصر با T9
این خودرو درفروردین ماه سال جاری در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شده است. با توجه به سیاست های سال های اخیر خودروسازان  به احتمال زیاد با نام تجاری KMC T9 در ایران عرضه خواهد شد.T9  برپایه T8  تولید شده که  که به شدت زیباتر و جذاب تر شده است. آنگونه که به نظر می رسد شرکت مادر با توجه به مشخصات فنی بالا و امکانات مناسب ترجیح داده است که بیشتر روی ظاهر این خودرو تغییرات جدید ایجاد کند.

مشخصات فنی KMC T9 کرمان موتور
با توجه به مشخصات فنی T9 به احتمال زیاد این خودرو با موتوری 2  لیتری توربوشارژ به ایران خواهد آمد.موتوری که توان تولید 187 اسب بخار با  290 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس  محصو لZF  آلمان و 8 سرعته که در نسخه های دیزلی و بنزینی مشترک است. این پیکاپ هم استفاده می شود. ضمن اینکه قطعا این محصول جدید می توان نسبت به T8  امکانات بیشتری به طرفداران این نوع خودروها ارائه کند.

نسخه های فول آپشن T9 در بازار چین به کروز کنترل، تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها، تنظیم حالت رانندگی، سانروف، چهار کیسه هوا ،دوربین ۳۶۰ درجه، قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، رادار خط خوان، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیک، مجهز هستند.

در حال حاضر T9 در نسخه های  بنزینی، دیزلی، دنده دستی و اتوماتیک به بازارهای هدف می رود.اما به نظر می رسد که این خودرو بر اساس نسخه بنزینی به کشور بیاید.

قیمت T9
البته در شرایط فعلی با توجه به وضعیت بازار،نرخ ارز و حتی برخی حواشی مبنی بر احتمال قیمت گذاری پیکاپ توسط نهادهای قیمت گذار نمی توان به طور قطع درباره قیمت KMC T9 نظر داد.
با این حال قیمت این خودرو در چین بر اساس تک یا جفت دیفرانسیل بودن متغییر است. T9  تک دیفرانسیل با موتور2  لیتری 18 هزار و 500 دلار به فروش می رود و در مدل فول آپشن قیمت آن به هزار23 و 500 دلار بالغ می شود. 

البته باید در نظر داشت که تعرفه ها و انواع و اقسام مالیات باعث خواهد شد که قیمت تمام شده با قیمت های جهانی تفاوت داشته باشد.ضمن اینکه قیمت های شرکت مادر نیز بدون افزوده شدن هزینه های خاص آن کشور اعلام می شود.

با این حال به نظر می رسد که محصول جدید کرمان موتور به طور مستقیم رقیب G9  بهمن موتور خواهد بود.هر دو شرکت نیز از زیرساخت های مناسبی برخوردار هستند.

با این حال آمار تولید نشان می دهد که آبی پوشان جاده مخصوص در زمینه پیکاپ دست بالا را دارند.البته باید منتظر ماند و دید که آیا  شماره 9 جدید می تواند امسال نیز آنها را در صدر جدول نگه دارد؟ 

اما این اتفاق در شرایطی قابل تحقق است که مشکلات تولید از جمله عدم تخصیص ارز برطرف شود و خودروسازان بتوانند در فضایی امن و آرام با خیال راحت به تولید و برنامه های توسعه بازارخود بپردازند.
 
با این حال آبی پوشان کرمانی نشان داده اند که درصورت فراهم بودن  شرایط می توانند نقش عمده ای درتولید وبازار ایفا کنند.این موضوع در دوران تحریم ها بارها اثبات شده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز