جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
تیتر20 بررسی می کند؛
در شرایط اقتصادی امروز ایجاد رقابت بین بانک‌ها نیازمند ایجاد مزیت‌های ویژه است و به نظر می‌رسد کسب رتبه نخست جذب سپرده‌های کوتاه‌ مدت برای بانک گردشگری حاصل تدابیر و به کارگیری استراتژی‌های خاصی بوده است.
کد خبر: ۶۳۳۳۸
چرا بانک گردشگری در جذب سپرده‌های کوتاه‌مدت موفق بود؟/ 3 گام جذاب بانک گردشگری برای مشتریان
تیتر20- سال 1401 برای اقتصاد ایران سال سختی بود، تورم بالا و ورود نرخ ارز به کانال‌های دور از انتظار موجب شد تعادل بازارهای مالی بهم‌ بریزد که در این میان بانک‌های کشور با یک چالش اساسی یعنی احتمال خروج سپرده و ورود به بازارهای پرسود مواجه بودند.

آنچه که مسلم است این است که پایین بودن نرخ سود بانکی نسبت به نرخ تورم به طور قطع موجب نارضایتی مشتریان بانک خواهد بود، اما چه عواملی می‌تواند این روند را تغییر دهد؟ موضوعی که در مورد بانک گردشگری صدق کرده، به طوری که این بانک توانسته در سال ۱۴۰۱ با نرخ رشد ۱۱۱ درصدی، رتبه نخست جذب سپرده‌های کوتاه‌ مدت را در بین بانک‌های خصوصی کشور کسب کند.

این بانک همچنین با رشد ۱۲۳ درصدی جذب سپرده‌های جاری و پس‌انداز بانکی در سال ۱۴۰۱، عنوان برترین بانک خصوصی کشور را از آن خود کرده است.

در شرایط اقتصادی امروز ایجاد رقابت بین بانک‌ها نیازمند ایجاد مزیت‌های ویژه است و به نظر می‌رسد کسب این رتبه برای بانک گردشگری حاصل تدابیر و به کارگیری استراتژی‌های خاصی بوده است.

3 گام جذاب بانک گردشگری برای مشتریان
بانک گردشگری در حوزه تسهیلات‌دهی عملکرد قابل قبولی داشته، به طوری که در سال 1400 میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را بیش از دو برابر افزایش داده بود، همین امر می‌تواند موجب ترغیب مشتریان در سال 1401 برای سپرده‌گذاری در این بانک بوده باشد.

از سوی دیگر این بانک در ابتدای سال گذشته با پرداخت عیدی به دعوت کنندگان افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن خود، توانست بازار جذابی را برای افتتاح حساب‌های جدید ایجاد کند و از این رو به جامعه مشتریان و سپرده‌های در اختیار این بانک افزوده شد.

با توجه به پیشرفت فناوری، بسیاری از بانک‌ها خدمات آنلاین را نیز ارایه می‌دهند که می‌تواند برای افراد جذاب باشد.

از این‌رو پیشروی بانک گردشگری در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین و حذف مقررات زائد اداری (بروکراسی) با راه‌اندازی شعبه مجازی (TOBANK) برای ارایه خدمات غیرحضوری در سال گذشته یکی دیگر از عواملی است که می‌توانسته در جذب مشتری و سپرده‌ اثرگذار باشد.

سودآوری بانک ابزاری طلایی در جذب سپرده‌های جدید
سودآوری و تضمین پرداخت سود برای بسیاری از مشتریان حائز اهمیت است و کوچکترین خبر منفی در مورد هر بانکی می‌تواند مقدمات خروج سرمایه آن بانک را فراهم کند.

بنابراین سودآوری یک بانک در جذب سپرده نقش بسیار مهمی دارد. به عنوان مثال، اگر یک بانک سودآوری خوبی داشته باشد، مشتریان به دلیل اعتماد بیشتر به بانک، تمایل بیشتری به سپرده‌گذاری در آن دارند. 

همچنین، بانک‌هایی که سودآوری بالایی دارند، می‌توانند به مشتریان خود نرخ سود بالاتری پرداخت کنند و این موضوع نیز باعث جذب بیشتر سپرده به بانک می‌شود.

سودآوری بالای یک بانک، نشان دهنده استقلال مالی آن بانک نسبت به دیگران است و این باعث می‌شود که مشتریان به دلایل امنیتی و قابل اعتماد بودن بانک، تمایل بیشتری به سپرده‌گذاری در آن داشته باشند.

بانگ گردشگری در زمینه سودآوری عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده، به طوری که سال گذشته اعلام نمود که علاوه بر کسب سود خالص 900 میلیارد تومانی در سال 1400، سود انباشته نیز با رشد 270 درصدی به 550 میلیارد تومان رسیده است.

گام موثر بانک گردشگری با قرعه‌کشی
بانک گردشگری همچنین با یک روش تبلیغی تحت عنوان جشنواره قرعه‌کشی و اهدای جوایز مختلف توانست سپرده‌گذاری در این بانک را برای مشتریان جذاب کند.

قرعه‌کشی بانکها و اهدای جوایز به مشتریان، به عنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی، می‌تواند در جذب سپرده‌های جدید به بانک کمک کند که بانک گردشگری در سال گذشته آن را به کار گرفت.

به دلیل جذابیت این روش و جایزه‌هایی که به برنده‌گان اهدا می‌کند، می‌تواند توجه مشتریان را به خود جلب کند و تعداد مشتریان جدید را افزایش و مشتریان قبلی حفظ شود.

تنوع محصولات مالی و پیشروی بانک در آنها
تنوع محصولات مالی بانک‌ها از جمله سپرده‌های کوتاه مدت، سپرده‌های بلندمدت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند برای افراد جذاب باشد، به‌خصوص اگر عملکرد رضایت‌بخشی نیز داشته باشند.

در همین راستا صندوق سرمایه‌گذاری بانک گردشگری به لحاظ پرداخت سود در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری حوزه بانکی در ردیف 5 صندوق برتر قرار دارد.

همچنین بانک گردشکری در رتبه بندی 100 شرکت برتر ایران؛ با 18 پله صعود در رتبه 34  قرار گرفت و به عنوان شرکت «پیشرو» برگزیده شد.

پذیرش سهام بانک گردشگری در بازار دوم فرابورس از دیگر اتفاقات مثبت برای این بانک بود که همین امر می‌توان تصویر روشنی از وضعیت مطلوب بانگ گردشگری ارایه کند که برای مشتریان جذاب باشد و در این بانک سپرده‌گذاری کنند.

با همه این تفاسیر بانک‌ها به عنوان موسسات مالی، دارای سیستم‌های امنیتی قوی هستند و این امر می‌تواند همچنان به عنوان یک عامل مهم در جذب سپرده‌گذاران عمل کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز