پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
تیتر20 بررسی می کند؛
شرکت بیمه البرز برای اینکه بتواند سهم بیمه‌های زندگی از جمله طرح ویژه شوکا را توسعه دهد، باید در به‌کارگیری روش‌های بازاریابی خود تجدید نظر کند.
کد خبر: ۶۳۴۲۷
ضرورت تغییر نگاه بیمه البرز در روش‌های بازاریابی/ «شوکا» را دریابید
تیتر20- بیمه البرز به تازگی محصولی تحت عنوان «شوکا» در بحث بیمه‌ زندگی به بازار عرضه کرده تا قدمی در راستای ترویج این بیمه‌ نامه بردارد، اما به نظر می‌رسد بازاریابی مناسبی برای این طرح طراحی نشده است.

از ویژگی‌های قابل توجه و نوآورانه طرح شوکا، بهره‌مندی بیمه‌گزار از تسهیلات قرض الحسنه برای خرید این بیمه نامه است. 

بازاریابی سنتی و سهم فروش کوچک
بیمه البرز مزایای مناسبی را برای این بیمه نامه تدارک دیده است اما برای خرید مشتریان به تازگی طرحی را در جهت فروش بیشتر به کار گرفته که نشان از تداوم نگاه سنتی بیمه البرز به مبحث بازاریابی دارد.

بیمه البرز برای نمایندگان فروشی که در عرضه طرح شوکا خلاقیت داشته و موفق عمل کنند، طرح‌های تشویقی زیادی را در نظر گرفته، همچنین از شبكه فروش خواسته به جای ثالث فروشی بر فروش بيمه‌های زندگی تمركز كنند که نشان می‌دهد این شرکت بر توسعه شبکه فروش بیمه‌های خرد تاکید دارد.

آخرین گزارش عملکرد بیمه البرز نشان می‌دهد، طی سه ماهه نخست امسال سهم بیمه‌های زندگی از کل بیمه‌ نامه‌های صادره توسط این شرکت بیمه‌ای تنها 4 درصد است که نسبت به دیگر شرکت‌های بیمه‌ای، سهم قابل توجهی ندارد.

به نظر می‌رسد شرکت بیمه البرز برای اینکه بتواند سهم بیمه‌های زندگی از جمله طرح ویژه شوکا را توسعه دهد، باید در به‌کارگیری روش‌های بازاریابی خود تجدید نظر کند.

آنچه که بیمه البرز از آن غافل مانده
آنچه که موفقیت یا شکست یک شرکت را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد، استراتژی است که در بازاریابی به کار گرفته می‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراهم سازی اقتصاد دیجیتال به عنوان دسترسی آسان به اطلاعات صنعت بیمه، شرکت‌های فعال در این حوزه باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا بتوانند از پیشرفت تحولات در بازاریابی بر اساس آخرین تکنولوژی‌ها عقب نمانده و استراتژی‌های خود را با فناوری روز دنیا تطابق دهند.

اینکه بیمه البرز در راستای توسعه خرده فروشی طرح ویژه خود یعنی «شوکا»، طرح‌های تشویقی برای نمایندگان فروش خود در نظر گرفته، به طور قطع در فروش این طرح می‌تواند تاثیر گذار باشد اما آنچه که امروزه می‌تواند این مسیر را کوتاه‌تر، سهل‌تر و تاثیرگذارتر کند روش‌های بازاریابی جدید است.

تکنولوژی و فناوری، بازوی تقویتی بازاریابی
در حوزه بازاریابی شرکت‌های بیمه‌ای، امروزه تحولات متعددی رخ داده است که به فروش بیشتر آنان کمک می‌کنند که مهم‌ترین آن استفاده از تکنولوژی است.

شرکت‌های بیمه‌ای امروزه از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، تحلیل داده‌ها و اینترنت اشیاء (IoT) برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان استفاده می‌کنند. این تکنولوژی‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا نیازها و الگوهای مشتریان را بهتر درک کنند و به طور هوشمندانه تجربه بیمه‌ای را به آنها ارایه دهند.

بنابراین سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای برای برپایی و اجرای روش‌های بازاریابی مبتنی بر تکنولوژی، بسیار موثر واقع خواهد شد.

از سوی دیگر امروزه استفاده از رسانه‌های اجتماعی را نمی‌توان در کمک به بازاریابی حرفه‌ای نادیده گرفت.

 با توجه به روند رو به رشد استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های بیمه‌ای نیز به این رسانه‌ها روی آورده‌اند. آنها از طریق این شبکه‌ها با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند، اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارند و تبلیغات خود را در این رسانه‌ها قرار می‌دهند. این روش بازاریابی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به جمعیت بزرگی از مشتریان دسترسی پیدا کنند و با آنها در ارتباط باشند.

«شوکا» نیازمند بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا نیز یکی دیگر از اثرگذارترین روش‌های بازاریابی است که بیمه البرز برای طرح بیمه زندگی خود یعنی «شوکا» که طرحی جذاب است می‌تواند این روش را به کار گیرد.

بازاریابی محتوا به معنای ارایه محتوای ارزشمند و جذاب به مشتریان است. شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند از روش بازاریابی محتوا استفاده کنند تا به مشتریان خود آموزش‌های بیمه، راهنمایی‌ها و نکات مفید را ارایه دهند. این روش نه تنها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به مشتریان اعتماد بیشتری بدهند، بلکه آنها را به خرید و استفاده از خدمات بیمه ترغیب می‌کند.

شرکت بیمه‌ البرز در زمینه بازاریابی محتوایی، اقدام قابل توجهی انجام نداده و همین امر مانع از شناخت طرح شوکا به مشتریان می‌شود که می‌تواند فروش آن را تحت تاثیر قرار دهد.

با همه این تفاسیر بهترین روش بازاریابی که بتواند شرکت‌های بیمه‌ای را از روش‌های سنتی دور کند، ترکیبی از استفاده از تکنولوژی، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا است. با استفاده از این روش‌ها، شرکت‌ها می‌توانند به طور هوشمندانه‌تر و جذاب‌تر به مشتریان خود نزدیک شده و فروش بیشتری را به دست آورند.

ارسال نظرات
موضوعات روز