پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
با عرضه چانگان UNI-V هیبریدی؛
شرکت پارس خودرو به عنوان یکی از سه خودروساز بزرگ کشور در کنار ایران خودرو و سایپا، این روزها توانسته سهم مناسبی از بازار خودروی کشور را به خود اختصاص دهد .
کد خبر: ۶۳۴۵۳
بازگشت مقتدرانه پارس‌خودرو به بازار خودروهای لوکس
تیتر20 - این شرکت توانسته است با ارائه محصولات متنوع، با کیفیت و به روز، هواداران خود را همواره سورپرایز کند، در این زمینه واردات خودروی چانگان UNI-V هیبریدی که با نام UNI-V iDD شناخته می‌شود، جدیدترین گام پارس‌خودرو در این زمینه به شمار می رود.

 این درحالیست که هدف از انتخاب این سدان، به نظر می‌رسد، احیای عرضه خودروهای لوکس توسط پارس خودرو در ذهن مشتریان باشد. این سدان خانوادگی بزرگ چانگان در کشورهای عربی همسایه ایران و روسیه نیز درحال عرضه  بوده و در این کشورها نیز با استقبا همراه شده است.

مشخصات فنی چانگان UNI-V هیبریدی
چانگان UNI-V هیبریدی دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت است که توانایی تولید 167 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 260 نیوتن‌متر را دارا است. در کنار این موتور بنزینی از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۷ اسب بخار نیز استفاده شده که گشتاور خروجی این موتور الکتریکی به ۳۳۰ نیوتن متر می‌رسد. ظرفیت باتری‌‌های این خودرو نیز ۱۸.۴ کیلووات ساعت است.

بیشینه سرعت این خودرو 215 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن نیز 6.5 ثانیه اعلام شده و زمان لازم برای شارژ باتری‌های UNI-V iDD نیز حدود 2.6 ساعت خواهد بود. در حالت تمام برقی چانگان UNI-V هیبریدی قابلیت پیمایش 100 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل باطری‌ها خواهد داشت.جعبه دنده به کار رفته در چانگان UNI-V هیبریدی نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال قدرت به محور جلو بوده که این جعبه دنده دارای سامانه الکتریک درایو است.

از سویی قیمت این خودرو در نسخه‌های پایه از ۲۲ هزار دلار آغاز شده و در نسخه‌های فول تا ۲۷ هزار و ۴۰۰ دلار نیز می‌رسد؛ بنابراین چانگان Uni-V جزء محصولات گران قیمت چینی خواهد بود. این سدان فست‌بک که قرار است با آمدنش بازار خودرو‌های هیبریدی در ایران را متحول سازد، رقیب جدی و سرسختی برای سدان‌های مونتاژی بازار اعم از KMC J7 کرمان موتور و ریسپکت پرایم بهمن موتور نیز خواهد بود. از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی این سدان جذاب در نسخه فول، می‌توان به کروزکنترل، رادار رانندگی بین خطوط، سنسور تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سنسور نور و باران، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تشخیص چهره راننده، اتوهلد و ترمزپارک برقی اشاره کرد.

آینده روشن پارس خودرو
دهه 80 برای پارس خودرو به نوعی سرآغاز بازگشت به اصل این شرکت بود. پارس خودرو از زمانی که «جیپ ایران» نام داشت و بعدها که جنرال موتورز سهام آن را خرید، به میزبانی از محصولات لوکس شهرت داشت و با آغاز دهه 80، این شرکت باز هم پذیرای چنین خودروهایی شد.

 ماکسیما، پاترول، رونیز، سرانزا، نیسان پیکاپ، تیانا، مورانو و قشقایی خودروهایی هستند که در قالب محصولات به اصطلاح لوکس در پارس‌خودرو مونتاژ شدند، حال دوباره بعد از سال‌ها این خودروساز جاده مخصوص با واردات چانگان UNI-V هیبریدی در این مسیر گام برداشته است.  

میراث رنو برای پارس خودرو
فصل جدید زندگی پارس‌خودرو در اواسط دهه 80 کلید خورد. در سال 82، سازمان گسترش و نوسازی صنایع  ایران و رنوی فرانسه قراردادی با نام پلت‌فرم مشترک ایکس-90 را امضا کردند، قراردادی که پارس خودرو نیز به نمایندگی از سایپا در آن حضور داشت. حضور رنو در پارس خودرو کمک کرد این شرکت به نوعی تحت آموزش‌های خودروسازهای فرانسوی قرار گیرد و یکی از بهترین ومحبوب‌ترین محصولات تاریخ خودروسازی ایران را تولید کند. این درحالیست که بعد از این قرارداد پارس خودرو البته علاوه بر تندر-90، مگان را نیز همزمان تولید می‌کردند، خودرویی که در آن دوران محصولی نسبتا لوکس به حساب می‌آمد.

در ادامه نیز با توجه به خطوط مجهز پارس خودرو، رنویی‌ها ترجیح دادند تولید ساندرو را که به نوعی مدل ‌هاچ‌بک تندر-90 به شمار می‌رفت به این شرکت واگذار کنند. تابستان 94 و پس از آنکه اجرای برجام کلید خورد، ساندرو نیز مهمان خط تولید پارس خودرو شد. با توجه به توجه به چنین پیشینه‌ای طی این سال‌ها پارس خودرو توانسته به خوبی مشتریان خودرو را راضی نگه دارد و هر دوره که شرایط و امکانات فراهم بوده ،توانسته است محصولات جدید و با کیفیتی را روانه بازار کند، در سال پیش‌رو نیز این خودروساز برنامه‌های متنوعی را برای تولید و واردات خودروهای مختلف در دستور کار خود دارد.

به نظر می رسد با توجه به محصولاتی که پارس خودرو در دستور کار دارد، بازارخودرو باید خود را برای شدیدتر شدن رقابت بین تولیدکنندگان آماده کند.
ارسال نظرات
موضوعات روز