پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
تیتر20 گزارش می دهد:
فولاد هرمزگان با تدوین نقشه راه کارشناسی شده در مسیری حرکت می کند که نتیجه آن دستیابی به محصولات کیفی است و توانسته رکورد زنی های خود را ادامه دار کند. نتیجه این اتفاق آن است که امروز توانسته محصولی در سطح انتظار مشتریان خود تولید کند، اتفاقی که نتیجه آن را باید در آمارهای فروش داخلی و صادرات مشاهده کرد.
کد خبر: ۶۳۵۳۷
برگ برنده «فولاد هرمزگان» رقابت در بازار را سخت کرد
تیتر20- در خردادماه سال جاری، رکورد کیفی تختال‌های بدون عیب شرکت فولاد هرمزگان به 99.65 درصد افزایش یافت و گِرید جدید میکروآلیاژی S355J0WP (Corten) نیز با موفقیت تولید شد. درواقع رکورد زنی در فولاد هرمزگان به داستانی همیشگی تبدیل شده و این مجموعه در تلاش است تا با این سیاست از رقبا پیشی بگیرد. 

تولید تختال کیفی یکی از برگ های برنده فولاد هرمزگان است که توانسته این مجموعه را به یکه تاز این محصول در بازار تبدیل کند و حتی یکی از نقاط قوت آن در صادرات باشد. درواقع برنامه ریزی این تولیدکننده فولاد در مسیری قرار دارد که بتواند بازار را به طور کامل در اختیار بگیرد. 

این در حالی است که بازارجهانی در حوزه تختال با رقابت شدیدی همراه است که بی تردید عرضه تختال با کیفیت می تواند نقش مهمی در افزایش سهم این بازار داشته باشد و در ارز آوری فولاد هرمزگان اثر گذار باشد. در این میان فولاد هرمزگان با تولید تختالی با کیفیت بالا و همچنین با قیمت تمام شده رقابتی توانسته از بازیگران اصلی تولید این محصول و صادرات آن باشد. 

درواقع این مجموعه به عنوان یکی از اصلی ترین زیرمجموعه های شرکت فولاد مبارکه توانسته در تولید تختال با کیفیت کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است. 

در خردادماه 1402 فولاد هرمزگان موفق شد میزان تختال‌های کیفی بدون عیب سطحی را که نیاز به عملیات تکمیلی نداشته به 99.65 درصد برساند. رکورد قبلی تختال‌های کیفی در بازرسی گرم به میزان 99.45 درصد کل تختال‌های تولیدی، در فروردین ‌ماه سال گذشته بود. این موضوع حاکی از انجام مطالعات فنی و ارتقای تکنولوژی ها و سیستم های مدیریتی است که در تلاش است تا این میزان را افزایش دهد. 

اما دستیابی به این موفقیت چه تاثیری بر عملکرد فولاد هرمزگان دارد؟ دستیابی به تختال کیفی رقابت در این بازار را برای سایر تولیدکنندگان سخت می کند و از سویی دیگر باعث می شود تا فولاد هرمزگان در مدار مشتری مداری حرکت رو به جلویی را نسبت به گذشته داشته باشد و همین امر بتواند مهر تاییدی بر عملکرد فولاد هرمزگان باشد. 

این مجموعه در سال های اخیر تنها بر رکورد زنی های کمی متمرکز نشده است، بلکه آمارها نشان می دهد در یک سال اخیر تلاش کرده تا میزان کیفیت تختال های تولیدی را افزایش دهد و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کند. 

فولاد هرمزگان تمامی روند تولید را در رصد کارشناسی قرار داده است تا بتواند در کنار افزایش تولید خود، میزان کیفیت محصولات تولیدی را ارتقا دهد. این در حالی است که این مجموعه با توجه به موقعیت جغرافیایی ، یکی از بازیگران اصلی صادرات محسوب می شود پس حرکت به سمت تولید محصولات کیفی تر می تواند بر حجم صادرات این مجموعه هم اثر گذار باشد.

 شاید اصلی ترین نکته برای دستیابی به این موفقیت، نگاه مدیریتی باشد که حالا کارنامه فولاد هرمزگان نشان می دهد این مجموعه با نگاه تخصصی در مسیر نقشه راه تدوین شده در حرکت است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز