پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
ماه‌‌های تیر و مرداد که جزو گرم‌‌ترین ماه‌‌های سال هستند، ‌‌ زمانی برای سفر به مناطق سردسیر ایران است. اسم منطقه سرد که می‌‌‌‌آید نام چند استان در شمال غربی بیشتر به ذهن می‌‌‌‌رسد.
کد خبر: ۶۳۵۴۸

تیتر۲۰- ماه‌‌های تیر و مرداد که جزو گرم‌‌ترین ماه‌‌های سال هستند، ‌‌ زمانی برای سفر به مناطق سردسیر ایران است. اسم منطقه سرد که می‌‌‌‌آید نام چند استان در شمال غربی بیشتر به ذهن می‌‌‌‌رسد، آذربایجان غربی‌‌، آذربایجان شرقی و اردبیل. علاوه بر آن مشهد با توجه به فرا رسیدن محرم مخاطبان خاص خود را دارد.
اگر فرض بگیریم یک خانواده سه نفره قصد داشته باشد سفری به این مقاصد با وسایل حمل‌ونقل عمومی داشته باشد، این سفر چقدر برایش هزینه خواهد داشت؟ نگاهی به پایگاه‌‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما‌‌، قطار و اتوبوس نشان می‌دهد‌‌، هزینه رفت و برگشت هوایی به مقصدی مانند تبریز به ازای هر نفر، دو میلیون و 792‌هزار تومان است که برای یک خانواده سه نفره عددی معادل هشت میلیون و 376‌هزار تومان می‌شود.
این هزینه به مقصد اردبیل که جزو مقاصد پرطرفدار تابستان است برای هر نفر دو میلیون و 48‌هزار تومان می‌شود که برای خانواده سه نفره شش میلیون و 144‌هزار تومان است. درباره مقصدی مانند ارومیه برای هر نفر این مبلغ دو میلیون و 400‌هزار است که برای خانواده سه نفره به هفت میلیون و 200‌هزار تومان می‌‌رسد.

درباره مشهد به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای هر نفر دو میلیون و 620‌هزار تومان است که برای خانواده سه نفر هفت میلیون و 860‌هزار تومان می‌شود.  چنانچه این خانواده سه نفره بخواهد هزینه‌‌های خود را مدیریت کند یا قطار را به هواپیما ترجیح می‌دهد آنگاه برای سفر به تبریز به ازای هر نفر این هزینه 730‌هزار تومان خواهد بود که خانواده سه نفره باید دو میلیون و 190‌هزار تومان بپردازد.
درباره مراغه به عنوان یکی از شهرهای نزدیک تبریز این عدد برای هر نفر 400‌هزار تومان و برای خانواده سه نفره به یک میلیون و 200‌هزار تومان می‌‌رسد. درباره مشهد قطارها متنوع است و هزینه هر نفر بین 400‌هزار تا یک میلیون و 600‌هزار تومان متغیر است.
به این ترتیب هزینه خانواده سه نفره نیز بین یک میلیون و 200 تا چهار میلیون و 800‌هزار تومان تفاوت خواهد داشت.  با توجه به محدودیت خطوط ریلی و هوایی، ‌‌ اتوبوس نسبت به سایر وسایل حمل‌ونقل تنوع مقصدی بیشتری دارد.

در این زمینه هزینه اتوبوس به مقصد تبریز به ازای هر نفر 420‌هزار تومان است که برای خانواده سه نفره یک میلیون و 60‌هزار تومان می‌شود. مراغه به عنوان دیگر شهر این استان هزینه‌‌اش اندکی کمتر است و به ازای هر نفر بلیت اتوبوس رفت و برگشت 400‌هزار تومان و برای خانواده سه‌نفره یک میلیون و 200‌هزار تومان است.مرند و شبستر دو شهر دیگر استان آذربایجان شرقی هزینه‌‌های مشابهی دارند که شامل 480‌هزار تومان به ازای هر نفر و یک میلیون و 440‌هزار تومان برای یک خانواده سه نفره است.
درباره سراب از شهرهای دیگر این استان هزینه هر نفر 436‌هزار تومان می‌شود که برای یک خانواده سه نفره به یک میلیون و 308‌هزار تومان می‌‌رسد. برای مشهد که ساعت‌‌های مختلفی اتوبوس‌‌ها به سمت این مقصد حرکت می‌کنند هزینه هر نفر 640‌هزار تو مان و برای خانواده سه نفره یک میلیون و 920‌هزار تومان است.

در استان آذربایجان غربی، هزینه سفر اتوبوسی به ارومیه به ازای هر نفر 560‌هزار تومان می‌شود که برای خانواده سه نفره به یک میلیون و 680‌هزار تومان می‌‌رسد. این هزینه درباره مهاباد برای هر نفر 480‌هزار تومان و برای خانواده سه نفره یک میلیون و 440‌هزار تومان است. سلماس دیگر شهر این استان است که هزینه سفر با اتوبوس به آن 510‌هزار تومان و برای خانواده سه نفره یک میلیون و 530‌هزار تومان می‌شود. درباره پیرانشهر این مبلغ برای هر نفر 560‌هزار تومان و برای یک خانواده سه نفره یک میلیون و 680‌هزار تومان است.
اردبیل یکی از مقاصد بسیار پرطرفدار است که هزینه سفر اتوبوسی به آن به ازای هر نفر 500‌هزار تومان می‌شود و این مبلغ برای خانواده سه نفره یک و نیم میلیون تومان است. مشکین شهر به عنوان یکی از مقاصد جذاب سفر در سال‌های اخیر است که هزینه آن از اردبیل بیشتر است. برای سفر اتوبوسی به این شهر هر گردشگر هزینه‌‌ای معادل 580‌هزار تومان باید بپردازد که برای خانواده سه نفره به یک میلیون و 740 تومان می‌‌رسد.

درباره سرعین این مبلغ برای هر نفر 560‌هزار تومان و برای خانواده سه نفره یک میلیون و 680‌هزار تومان است. پارس آباد یکی دیگر از شهرهای این استان است که هزینه سفر اتوبوسی برای هر نفر 660‌هزار تومان می‌شود و برای یک خانواده سه نفره یک میلیون و 980‌هزار تومان است. خلخال به عنوان دیگر مقصد گردشگری این استان برای هر نفر سفر اتوبوسی هزینه‌ای معادل 420‌هزار تومان دارد که درباره خانواده سه نفره به یک میلیون و 69‌هزار تومان می‌‌رسد. نمین دیگر شهر این استان است که برای هزینه سفر اتوبوسی هر نفر باید 480‌هزار تومان پرداخت. این مبلغ برای خانواده سه نفره یک میلیون و 440‌هزار تومان می‌شود./دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
موضوعات روز