دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
تیتر20 گزارش می دهد؛
بانک تجارت طی سال‌های اخیر در راستای تسهیل ارایه وام و اعتبار به مشتریان با به کارگیری بانکداری مدرن و دیجیتال توانسته قدم‌های موثری بردارد.
کد خبر: ۶۳۶۱۰
کوتاه شدن مسیر دریافت وام بانکی در بانک تجارت
تیتر20 - تحولات دیجیتال در بخش‌های مختلف اقتصادی روز به روز در حال گسترش است و بانک‌ها نیز به عنوان یکی از نهادهای مالی مهم کشور از این قاعده مستثنا نبوده و همواره در تلاش بوده‌اند که در گسترش تحولات دیجیتال و فرهنگ‌سازی آن پیشرو باشند.

یکی از مواردی که اجرایی شدن و به ثمر نشستن آن در سیستم بانکی طی فرایند طولانی و زمان‌بری انجام می‌شود مربوط به موضوع اعطای تسهیلات به مشتریان است که همواره با نارضایتی آنها همراه بوده است.

یکی از بانک‌هایی که طی سال‌های اخیر در راستای تسهیل اعتباردهی به مشتریان قدم برداشته بانک تجارت است که با به کارگیری بانکداری مدرن و دیجیتال توانسته این مسیر موفق باشد.

سفته الکترونیک پلی برای رسیدن سریع به وام بانکی
اوایل خرداد ماه امسال بود که بانک تجارت از جدیدترین محصول خود تحت عنوان «سفته الکترونیک» رونمایی کرد و هدف از عرضه این محصول را  تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات آن هم به صورت غیرحضوری عنوان کرد.

این محصول که از آذر ماه سال گذشته زیرساخت‌های آن فراهم شده بود در خرداد ماه امسال مجوز عملیاتی گرفت و از طریق اپلیکیشن باجت بانک تجارت به مشتریان ارایه شد؛ سفته الکترونیک این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند که از آن به عنوان ابزار ضمانت و وثیقه برای دریافت تسهیلات در کانال‌های بانک استفاده شود.

سفته الکترونیکی به این صورت است که اشخاص حقیقی دریافت کننده تسهیلات غیرحضوری از بانک تجارت می‌توانند از طریق اپلیکیشن باجت، درخواست سفته الکترونیک را ارایه کرده تا این سفته در وجه بانک صادر شود.

بر این اساس فرآیند امضای سفته از سوی تسهیلات گیرنده و ضامنین به صورت کامل، دیجیتال خواهد بود. سفته الکترونیکی در روند اعطای وام به مشتریان بانکی نقش مهمی دارد. با استفاده از سفته الکترونیکی، فرآیند اعطای وام به صورت سریع‌تر، آسان‌تر و با کمترین هزینه انجام می‌شود. 

با استفاده از سفته الکترونیکی، مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین درخواست وام دهند. این باعث می‌شود که فرآیند درخواست وام سریع‌تر و با کمترین زمان ممکن انجام شود. 

در سفته الکترونیکی، اطلاعات شخصی و مالی مشتریان به صورت امن و حفظ شده و مشتریان بدون نگرانی از دست دادن مدارک کاغذی مربوط به اطلاعات شخصی و مالی خود می‌توانند درخواست وام خود را پیگیری کنند.

از سوی دیگر با استفاده از سفته الکترونیکی، فرآیند بررسی و تایید درخواست وام سریع‌تر و با کمترین هزینه انجام می‌شود. بانک‌ها با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، به راحتی می‌توانند اطلاعات مالی و شخصی مشتریان را بررسی کرده و درخواست وام را تایید کنند و سریع‌تر وام را به حساب مشتری منتقل کنند.

به طور کلی، ارایه سفته الکترونیکی توسط بانک تجارت در روند اعطای وام به مشتریان بانکی باعث بهبود فرآیند درخواست وام، بررسی و تایید درخواست و انتقال وام می‌شود.

علاوه بر این موارد استفاده از سفته الکترونیک هزینه‌ها را کاهش می‌شود، این سفته توسط بانک تجارت تنها با کارمزد اندکی صادر می‌شود که همین امر بر کاهش هزینه‌های چاپ و توزیع آن موثر است.

با این اقدام دیجیتالی بانک تجارت سفته کاغذی حذف می‌شود و فرایند صدور و انتقال آن به صورت سریع‌تر و با کمترین زمان ممکن انجام می‌شود؛ همچنین صدور سفته الکترونیک باعث دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به آن می‌شود و افراد می‌توانند به صورت آنلاین نسبت به آن اقدام کنند.

کاهش خطرات سرقت و تقلب، حفظ اطلاعات شخصی و مالی محرمانه کاربران، ضمانت سفته و امکان واخواست سفته به صورت الکترونیکی نیز از دیگر مزایای سفته الکترونیک بانک تجارت است که با هدف دیجیتالی کردن سرویس‌های تسهیلات و اعتبارات به مشتریان، طراحی و توسعه داده شده است.

«باجت» گامی موثر در تسهیل دریافت تسهیلات
از دیگر اقدامات مهم بانک تجارت در راستای تسهیل ارایه تسهیلات، عرضه اپلیکیشن «باجت» در سال گذشته بود که در عرصه ارایه خدمات کاملا غیرحضوری تدوین و اجرایی شده است.

یکی از مهمترین خدمات این اپلیکیشن امکان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از درخواست تا معرفی ضامنین و دریافت تسهیلات بدون حتی یکبار حضور در شعبه بانک است، به این صورت که تمامی فرآیند تشکیل پرونده، افتتاح حساب، امضای دیجیتال، امضای فرم‌های قرارداد، پرداخت کارمزد‌های مربوطه و نهایتا واریز مبلغ تسهیلات به صورت کاملا مکانیزه و غیرحضوری در این اپلیکیشن انجام می‌شود.

همچنین اعطای اعتبار کوتاه‌مدت ماهانه BNPL محصول دیگر باجت است که روند تسهیلات دهی خرد را تسهیل کرده و انجام تمام مراحل به صورت کاملا غیرحضوری است. مشتری، با استفاده از این محصول می‌تواند سبد متنوعی از کالا و خدمات مورد نیاز خود را تهیه و وجه آن را در پایان ماه بدون پرداخت سود، تسویه کند.

این محصول برای اولین بار در سیستم بانکی کشور با هدف افزایش قدرت خرید اشخاص حقیقی و کارکنان سازمان‌ها به کار گرفته شد؛ استفاده و تسویه آن بر روی پلتفرم باجت، نشانگر سهولت ارایه این اعتبار به نسبت به دیگر ابزارهای تامین مالی خرد است که به صورت کاملا غیر حضوری برای مشتریان بانک فراهم است.

قطار تکنولوژی و دنیای دیجیتال مسیر خود را سریع‌تر از پیش می‌پیماید و و وابستگی افراد به آن در حال افزایش است؛ نهادهای اقتصادی از جمله بانک‌ها برای بقا و حفظ سهم خود از بازار راهی جز تطابق با آن و ارایه محصولات به‌روز ندارند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز