جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
تیتر20 گزارش می دهد:
فولاد هرمزگان به عنوان یکی از مهمترین زیرمجموعه های هلدینگ فولاد مبارکه توانسته در کنار افزایش تولید و اجرای طرح های توسعه ای، به رضایتمندی 84.3 درصدی مشتریان خود دست پیدا کند که رقابت در بازار را برای دیگر تولیدکنندگان فولاد سخت تر از گذشته می کند. بدون شک این موضوع نتیجه تمرکز فولاد هرمزگان برارتقای دانش فنی و تکنولوژی است که توانسته کیفیت محصولات تولیدی را ارتقا دهد.
کد خبر: ۶۳۶۶۲
موفقیت های پی در پی «هرمز» به رضایتمندی مشتریان رسید
تیتر20- فولاد هرمزگان براساس هدف گذاری انجام شده به سمت افزایش تولید، تنوع محصولات و حفظ کیفیت در حال حرکت است که درنهایت بر میزان امتیاز در حوزه مشتری مداری آن اثر گذار است. بدون شک عمده موفقیت فولاد هرمزگان را باید در بازارهای هدف آن مشاهده کرد که بر میزان فروش داخلی و خارجی هم تاثیر مستقیم دارد.

ارزیابی های صورت گرفته در فولاد هرمزگان نشان می دهد که میزان رضایت مشتریان داخلی از کیفیت محصولات این مجموعه به 84.3 درصد رسیده است که در مقایسه با دیگر رقبای هرمزگان ، در میزان بالایی از عملکردها قرار دارد. این موضوع می تواند یک نوید برای سهامداران «هرمز» و یک هشدار برای رقبای آن باشد. 

 فولاد هرمزگان که استارت حضور پرقدرت در بازار را با رکوردزنی های پی در پی شروع کرد. اتفاقی که نیازمند ارتقای تکنولوژی، مدیریت تامین مواد اولیه، انرژی و... بود. در واقع فولاد هرمزگان به دنبال افزایش کمی و کیفی تولیدات خود بود. به همین دلیل سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و افزایش همکاری با شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت تا این موضوع به موازات افزایش تولید و رکوردزنی ها پیش رود.

اما نتیجه اصلی برای فولاد هرمزگان چه بود؟ 
هرچند این مجموعه با تمرکز بر افزایش تولید و رکوردزنی های پی در پی، سهم خود را در عرضه محصولات به بازار افزایش داد اما نکته مهم آن بود که این افزایش تولید باید در کنار کیفیت رقم خورد که خوشبختانه این مهم در فولاد هرمزگان محقق شد. حال امروز فولاد هرمزگان با تکیه بر افزایش کیفیت، توانسته سهم خود در بازار داخلی رو افزایش دهد که حاکی از اعتماد هرچه بیشتر مشتریان آن است. 

از سویی دیگر افزایش کیفیت و تولید که مزیتی رقابتی محسوب می شود؛ می تواند رقابت در بازار داخلی یا حتی بازارهای خارجی را برای این مجموعه آسان تر کند.

 به عنوان مثال در پی بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی این مجموعه همچون تختال و در کنار مزیتی همچون نزدیکی به آب ها آزاد، قدرت رقابت فولاد هرمزگان در برابر سایر تولیدکنندگان فولادی، در بازارهای صادراتی بیشتر خواهد بود و همین موضوع باعث می شود تا ارزآوری این مجموعه افزایش پیدا کند.

بی تردید نزدیکی به آب های آزاد، افزایش کیفیت و کمیت که ناشی از رشد بهره وری است می تواند قیمت تمام شده را اقتصادی کرده و باعث سوددهی بیشتری برای مجموعه شود. 

اگر از نگاه کلی به بررسی این موضوع بپردازیم خواهیم دید رضایت 84.3 درصدی مشتریان فولاد هرمزگان  تنها با یک فاکتور محقق نشده است، بلکه مجموعه ای از تمام اقدامات در کنار هم قرار گرفته تا امروز بتواند در حوزه مشتری مداری درخشش خوبی در بین زیرمجموعه های فولاد مبارکه و همچنین دیگر تولیدکنندگان فولاد داشته باشد.
 
فولاد هرمزگان نشان داد با تمرکز بر تحقیق و توسعه و ارتقای دانش فنی، می توان علاوه بر افزایش تولید شاهد رضایت حداکثری مشتریان خواهد بود که در نهایت منجر به ارتقای هرچه بیشتر جایگاه این مجموعه در میان تولیدکنندگان فولاد و همچنین دستیابی به بازارهای جدید می شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز