پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸
از آشتی تا اعتماد ، صادرات بانکی مشتری‌مدار و خاطره‌ساز
تیتر20- اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که پس از افتتاح اولین حساب بانکی زندگی‌تان، دفترچه حساب یا کارت بانکی‌تان را با اشتیاق به مادر بزرگ  و پدر بزرگتان نشان داده‌اید تا اولین هدیه‌های واریزی را از آنها دریافت کنید، به احتمال زیاد آنها نیز از خاطرات اولین تجربه بانکی‌شان برای شما صحبت کرده‌اند.

آنچه در میان قریب به اتفاق خاطرات آنان مشترک است، نام تعداد انگشت شماری بانک است که مادربزرگ و پدربزرگ‌ها اولین تجربه بانکی خود را در آن تجربه کرده‌اند؛ یکی از این بانک‌ها، بانک صادرات است، بانکی که قدمت آن به بیش از 70 سال می‌رسد و بی شک یادآور اعتمادی است که به پشتوانه آن، بانک صادرات تا به امروز پا بر جا بوده است.

آنچه در درباره بانک صادرات به چشم می‌خورد رویکردی متفاوت‌تر از یک بانک دولتی است و این بانک به عنوان بانکی که از ادغام هیچ بانک دیگری تاسیس نشده همچنان نام اولین بانک خصوصی ایران را یدک می‌کشد.

محمدعلی مفرح، آغازگر یک اعتماد ملی
محمدعلی مفرح فردی است که به عنوان بنیانگذار بانک صادرات شناخته می‌شود، او با جمعی از دوستان خود در سال 1331 با سرمایه دو میلیون تومانی به صورت اعتباری و سه هزار و پانصد تومانی به صورت قرضی بانک صادرات را تحت نام اولیه «بانک صادرات و معادن ایران» تاسیس کرد و تا سال 1356 به عنوان مدیرعامل در این سمت مشغول به کار بود.

در دوران مدیریت مفرح، دستاوردهای زیادی نصیب بانک صادرات شد، طی این دوره تعداد شعب بانک صادرات از یک شعبه به 3500 شعبه در سال 1357 رسید. همچنین در سال 1354، بانک صادرات در ردیف یکی از صد بانک برتر جهان قرار گرفت.
از آشتی تا اعتماد ، صادرات بانکی مشتری‌مدار و خاطره‌ساز
مفرح در دوران مدیریت خود تعداد شعب خارج از کشور را به 60 شعبه رساند که بیشتر آن‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بقیه در لبنان، مصر، یونان، آلمان، فرانسه، انگلستان و آمریکا ایجاد شد.

صادرات، بانک برای آشتی مردم
سیر تحول و تغییرات بانک صادرات از ابتدا تاکنون نشان‌دهنده پیشروی این بانک در صنعت بانکی کشور و توجه به شعبه و ارایه خدمات بهتر به مشتریان بوده است. در حال حاضر بانک صادرات حدود 2هزار شعبه در سراسر کشور دارد و بانکی است که بیشترین تعداد شعب را در مناطق محروم دارد.

آنچه که در مورد بانک صادرات بیش از هرچیز به چشم می‌خورد ارتباط بهینه و موثر با مشتریان آن هم به صورت چهره به چهره است.

اصل ثابت و جدایی ناپذیر بانک صادرات از ابتدا بر پایه نوآوری در ارایه محصولات و خدمات بانکی و احترام به مشتریان بوده و همواره بر شعار خود یعنی «بانک صادرات ایران در خدمت مردم» و «حق با مشتری است» تاکید کرده است.

به طور قطع اعتماد مشتریان طی سال‌های اخیر توانسته حجم زیادی از نقدینگی کشور به سمت این بانک سرازیر کند.

آنچه که در مورد بانک صادرات گفته و شنیده می‌شود فراتر از یک بانک است، بانکی که برای مردم خاطره‌ساز بوده و به عنوان بخشی از معماری یک شهر، محل شعبه آن نشانی برای آدرس دادن بین مردم بوده است. طبق آنچه به ثبت رسیده، بانک صادرات توانسته در دوران قبل از انقلاب مردم را با نظام بانکی آشتی دهد و محل امنی برای نگهداری سپرده‌های آنها باشد.

مشتری‌مداری، اصل اول بانک صادرات
بانک صادرات همواره در تلاش بوده در راستای مشتری مداری با چیدمان خاصی با مشتری در ارتباط باشد. در گذشته شیوه کار در بانک‌ها به این صورت بوده که برای هر باجه یک شرح وظیفه در نظر گرفته می‌شده، به این صورت که یک باجه تنها قبض دریافت و یک باجه دیگر آن را ثبت می‌کرد؛ اما آنچه بانک صادرات در روند خود طراحی کرده به این صورت بوده که یک باجه تمام امور مربوط به یک فرد را انجام می‌داد، اقدامی که در نوع خود خاص بود و مشتری را وارد جریان و روندهای طولانی باجه به باجه نمی‌کرد. در واقع هر باجه، یک بانک بود.

تفکر افزایش تعداد شعب در واقع صحه‌ای بر تلاش این بانک بر تقویت مشتری‌مداری و ارایه خدمات به مردم است.

هرچند با توسعه بانکداری مدرن نیاز به شعب نسبت به قبل کمتر شده اما همواره برخی مشتریان بانک به دنبال اعتماد و اطمینان در مورد پول خود هستند. با دیدن و گفتگو با کارشناسان بانک در شعبه، مشتریان احساس می کنند که پولشان در امنیت است و در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانند به شخص حضوری اعتماد کنند. همین موضوع همواره مورد توجه بانک صادرات بوده و به موازات توسعه بانکداری مدرن و الکترونیک خود، اهمیت توجه به شعب و مشتریان حضوری را فراموش نکرده است.

آنچه که در حال حاضر به صورت تجمیعی در اپلیکیشین‌های بانکی به مشتریان ارایه می‌شود پیش از این به صورت آنالوگ در کانترهای شعب بانک صادرات برای مشتریان فراهم شده و این بانک در راستای مشتری مداری خدمات متنوعی را ارایه داده و در واقع در دوران خود، بسیار مدرن بوده است.

بانک صادرات همواره در تلاش بوده افرادی را در شعب به کار گیرد که بتوانند در راستای راهنمایی به مشتریان کمک کنند تا بهترین راهکارهای مالی را برای خود پیدا کنند.

در مجموع امید است این بانک خصوصی که بانکی نام آشنا برای مردم ایران است بتواند همچنان در نقش موثر خود را در آبادانی و پیشرفت کشور ایفا کند و اعتماد ملت را نادیده نگیرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز