جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
تیتر20 گزارش می دهد:
شرکت‌های بیمه‌ای برای رقابت در بازار و جذب مشتریان جدید، نیاز به استفاده از روش‌های نوین بازاریابی دارند. این روش‌ها شامل استفاده از تکنولوژی، شبکه‌های اجتماعی، تحلیل داده‌ها و استفاده از روش‌های تبلیغاتی جدید هستند که طرح بیمه پارسیان نیز با تکیه بر همین روش‌های نوین بازاریابی پایه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۶۴۲۳۱
ترسیم مسیر جدید بازاریابی در طرح «سازمان فروش بیمه‌های زندگی» بیمه پارسیان
تیتر20- بیمه پارسیان به تازگی از طرحی رونمایی کرده که نشان از گام جدی این شرکت بیمه‌ای در جهت تقویت ساختار بازاریابی و افزایش فروش بیمه‌ نامه زندگی دارد.

شرکت بیمه‌ای که تاکنون عملکرد قابل قبولی را برای سهامدارن به ارمغان آورده و پیش از این نیز با تشکیل «کمیته تحول دیجیتال» توانسته بود با به کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته و ارایه محصولات به روز و فناورانه در راستای راحتی مشتریان و جذب و نگه‌داشت آن ها تمرکز کند، اکنون از طرح «سازمان فروش بیمه‌های زندگی» خود رونمایی كرده تا بتواند میزان فروش این نوع بیمه را توسعه و گسترش دهد.

سازمان فروش بیمه‌های زندگی
بیمه پارسیان همواره در زمینه گسترش شبکه فروش نسبت به دیگر شرکت‌ها پیشتاز بوده و توانسته از این طریق درآمدهای قابل توجهی را کسب کند؛ به نظر می‌رسد طرح «سازمان فروش بیمه‌های زندگی» نیز در راستای همین موضوع باشد تا بتواند از این طریق به توسعه فروش این بیمه‌ نامه پر طرفدار که ضریب نفوذ آن در ایران نسبت به استاندارد جهانی در سطح پایین‌تری قرار دارد کمک کند.

آنطور که بیمه پارسیان عنوان کرده، این شرکت به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های آیین‌نامه شماره 96 یعنی آیین نامه نمایندگی فروش بیمه‌های زندگی و همچنین تاکید بر ایجاد ساختار بازاریابی چند سطحی اقدام به اجرای تشکیل «سازمان فروش بیمه‌های زندگی» کرده است.

تمرکز بیمه پارسیان بر افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در جامعه از این جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که داشتن بیمه زندگی و عمر باعث می‌شود که افراد احساس امنیت بیشتری در زندگی خود داشته باشند و نگرانی‌های مالی در صورت وقوع اتفاقات ناگوار را کاهش دهند، همچنین بیمه‌های زندگی به عنوان یک نوع سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شوند که باعث می‌شوند افراد بتوانند با پرداخت حق بیمه مورد نظر خود، علاوه بر دریافت انواع پوشش های بیمه ای در طول مدت بیمه نامه، از یک مستمری قابل اطمینان برای دوران بازنشستگی خود، بهرمند گردند.

به طور قطع اجرای برنامه هایی که موجب تمرکز بیشتر شبکه فروش، بر یک محصول خاص مانند بیمه های زندگی شود، می تواند تاثیر محسوس، بر توسعه بازار آن محصول داشته باشد.

اینکه بیمه پارسیان قصد دارد از طریق این سازمان پورتفوی بیمه‌های زندگی را افزایش دهد حاکی از این است که از توانمندی خود در این زمینه آگاه بوده و تصمیم دارد با تقویت ابزارهای لازم، بازار بزرگتری را تحت پوشش قرار دهد و پهنه فعالیت‌های خود را گسترش دهد.


بازاریابی چند سطحی، گام رو به جلو بیمه پارسیان
آنچه را که بیمه پارسیان در طرح «سازمان فروش بیمه‌های زندگی» دنبال می‌کند، ایجاد ساختار بازاریابی چندسطحی برای فروش بیمه‌های زندگی، توسعه فروش بیمه‌نامه‌های زندگی و افزایش پورتفوی آن می باشد.

بازاریابی چند سطحی در دنیای امروز یک روش در حوزه بازاریابی خدمات و محصولات است که بدون صرف هزینه‌ تبلیغات، شرکت‌های بیمه ای می‌توانند با توسعه سریع شبکه نمایندگی خود به فروش بیشتر دست پیدا کنند.

درواقع بازاریابی چندسطحی نوعی شیوه فروش است که امروزه از سوی شرکت‌های بزرگ دنیا نیز به کار گرفته می‌شود و همچنان طرفداران زیادی نیز دارد.

با استفاده از ساختار بازاریابی چندسطحی، شرکت بیمه‌ای می‌تواند، علاوه بر کاهش هزینه های بازاریابی به افزایش فروش، از طریق دسترسی به شبکه بزرگی از فروشندگان دست یابد.

دسترسی شرکت بیمه‌ای به شبکه حرفه ای از فروشندگان، ارایه خدمات بهتر به مشتریان و نظارت بر عملکرد فروشندگان را نیز به دنبال خواهد داشت.

با این تفاسیر، بیمه پارسیان نیز با به کارگیری این استراتژی بازاریابی، هدف افزایش فروش بیمه‌های زندگی را دنبال می‌کند.

سود دو طرفه در طرح سازمان فروش بیمه های زندگی پارسیان
بیمه پارسیان در طرح «سازمان فروش بیمه‌های زندگی»، توانمندسازی نمایندگان شرکت برای ایجاد تیم‌های فروش بیمه زندگی و توسعه کمی و کیفی نمایندگان فروش بیمه‌های زندگی از طریق اجرای برنامه‌های آموزشی مستمر، کارا، اثربخش و هدفمند و همچنین جذب و توانمندسازی افراد علاقه مند به فروش بیمه های زندگی و ایجاد درآمد برای ایشان را در دستور کار قرار داده است.

جذب افراد علاقه‌مند، و تبدیل آنها به فروشندگان بیمه های زندگی از طریق برنامه‌های آموزشی، می‌تواند به افزایش شناخت برند شرکت بیمه‌ای پارسیان کمک ویژه‌ای نماید.

به طور کلی، ساختار بازاریابی چندسطحی به شرکت بیمه‌ای کمک می‌کند تا در بازار رقابتی امروز جایگاه خود را بهبود بخشد و فروش خود را افزایش دهد. اگر بیمه پارسیان در این مسیر بتواند به خوبی طرح خود را اجرایی کند، به طور قطع اثرات مثبت آن را در آینده خواهد دید. پیش‌بینی‌ها مبنی بر آن است که در صورت اجرای موفقیت آمیز این طرح، بیمه پارسیان بتواند جایگاه ویژه‌ای را در رشته بیمه‌های زندگی به دست آورد.

همچنین این طرح می‌تواند مسیری آزموده شده‌ای برای دیگر شرکت‌های بیمه‌ای شود تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند.

ارسال نظرات
موضوعات روز