پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
جوایز بانک ملی به مشتریان خیرخواه/ حساب قرض‌الحسنه روزنه امید نیازمندان
تیتر20- بانک ملی تاکنون چهل و دو دوره قرعه کشی جوایز برای حساب‌های قرض الحسنه برگزار کرده و به زودی چهل و سومین دوره آن را نیز برگزار خواهد کرد.

قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه رسمی سنتی در میان بانک‌های ایران است که همه ساله بانک‌های دولتی و برخی بانک‌های خصوصی نسبت به آن اقدام می‌کنند و جوایزی را برای دارندگان این حساب‌ها در نظر می‌گیرند.

جوایز جذاب بانک ملی برای قرعه‌کشی و جذب مشتری
جوایزی که بانک ملی برای آخرین دوره قرعه‌کشی خود طی سالجاری در نظر گرفته به طور قطع برای مشتریان جذاب است؛ جوایزی که عبارتند از 1307 جایزه 100 میلیون تومانی،  1307 جایزه 50 میلیون تومانی، 1307 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 1307 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و میلیون‌ها تومان جوایز دیگر.

قرعه‌کشی بانک‌ها و اعطای جوایز به حساب‌های قرض‌الحسنه یکی از روش‌های موثر در جذب مشتری و افزایش سپرده‌گذاری در بانک‌ها است که بانک ملی توانسته در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته باشد.

این روش، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی، باعث می‌شود که مشتریان بیشتر به بانک توجه کنند و با آگاهی از اینکه با سپرده‌گذاری در بانک، فرصت برنده شدن جوایز را دارند، احتمالا نسبت به افتتاح حساب در بانک مذکور اقدام کنند.

علاوه بر جذب مشتری، قرعه‌کشی بانک‌ها و اعطای جوایز به حساب‌های قرض‌الحسنه، می‌تواند به افزایش سپرده‌گذاری در بانک نیز کمک کند. با این روش، مشتریان ممکن است تمایل داشته باشند تا مبلغ بیشتری را در حساب خود سپرده کنند، به عنوان مثال برای افزایش فرصت برنده شدن جایزه.

همچنین، برنده شدن جایزه می‌تواند به عنوان یک انگیزه برای مشتریان باشد تا به مدت طولانی‌تر در بانک سپرده‌گذاری کنند و این باعث می‌شود که سپرده‌های آن‌ها در بانک به طور پایدار افزایش یابد.

قرض‌الحسنه و دردی که از جامعه دوا می‌شود
آنچه در مورد حساب‌های قرض‌الحسنه و تلاش بانک‌ها برای افزایش این دسته از سپرده‌ها اهمیت دارد، نحوه به کارگیری این منابع است.

منابعی که از طریق حساب‌های قرض‌الحسنه برای بانک‌ها ایجاد می‌شود هیچ هزینه‌ای را برای آنها ایجاد نمی‌کند و مشمول پرداخت سود قرار نمی‌گیرد که از این جهت برای بانک‌ها بسیار اهمیت دارد.

از سوی دیگر این منابع عموما صرف اموری می‌شود که مستقیم با معیشت و زندگی خانوارها سروکار دارد، به بیان دقیق‌تر منابع قرض‌الحسنه در بانک‌ها برای مواردی ازجمله ازدواج، درمان بیماری، نیازهای بسیار ضروری، وديعه مسکن و اشتغال زايی صرف می‌شود که اکثرا به افراد و خانواده‌های نيازمند پرداخت می‌شود.

در واقع در سپرده‌های قرض‌الحسنه، نوعی انسان دوستی نیز نهفته است که هرچقدر این فرهنگ به بانک‌های دیگر نیز ترویج داده شود و بانک‌های تخصصی قرض‌الحسنه تقویت شود، حجم قابل توجهی از نیازهای افراد نیازمند جامعه از این طریق برطرف می‌شود و مردم بيش از پيش نشان خواهند داد كه به فكر يكديگر هستند.

بانک ملی در کنار اجرای طرح‌های عام المنفعه؛ همواره با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در مسیر گره گشایی و توان‌افزایی آحاد جامعه تلاش کرده است.

باتوجه به اینکه سطح تورم در کشور بالا است و روز به روز قدرت خرید مردم کمتر می‌شود، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند سپرده‌های خود را در حساب‌های بلندمدت و سودده نگهداری کنند و یا آن را در بازارهای مالی دیگر سرمایه‌گذاری کنند؛ از این جهت بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها باید جوایز مربوط به قرعه‌کشی‌ها را به سطح قابل قبول و جذابی برای مشتریان برسانند که این سنت حسنه قرض‌الحسنه همچنان جاری باشد.

آثار و برکات قرض الحسنه
حساب‌های قرض‌الحسنه و سپرده‌های آن یکی از روش‌های موثر در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی جامعه است. این حساب‌ها باعث می‌شوند که افرادی که به دلیل عدم دسترسی به منابع مالی، نمی‌توانند به راحتی به سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری بپردازند، به این فرصت دست یابند. با سپرده‌گذاری در حساب قرض‌الحسنه، این امکان برای بانک‌ها فراهم می‌شود که توان بیشتری برای کمک و پرداخت تسهیلات به این افراد داشته باشند.

پرداخت وام قرض الحسنه توسط بانک ملی هموار موثر بوده است. این بانک با تخصیص اعتبار در یک دهه اخیر تعداد 10 میلیون و 300 هزار و 941 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 67 هزار میلیارد تومان در راه توسعه و آبادانی مناطق محروم، پرداخت وام ازدواج، خوداشتغالی، رفع احتیاجات ضروری، کمک به سیل و زلزله زدگان، رفع مشکلات اشتغال جوانان، تعمیر مسکن روستایی، خوداشتغالی، مشاغل حمایتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، کمک به ستاد دیه و ... پرداخت کرده که نشان از عملکرد قابل قبول این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

در نقطه مقابل، سپرده‌گذاری در حساب قرض‌الحسنه باعث می‌شود که بانک‌ها نیز بتوانند برای پروژه‌های مختلف و نیازمند جامعه، منابع مالی فراهم کنند. این منابع مالی می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذاری در صنایع و شرکت‌های جامعه مورد استفاده قرار گیرد و باعث رشد اقتصادی و ایجاد شغل در جامعه شود.

بانک ملی طی یک دهه اخیر با جمع آوری منابع و سپرده‌های قرض الحسنه مردمی در مسیر پیشبرد اهداف توسعه‌ای و همسو با سیاست مسئولیت‎ اجتماعی، با اجرای بیش از 260 طرح بزرگ عام‌المنفعه و خیرخواهانه با صرف اعتباری بالغ بر 56 میلیارد تومان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشت و درمان، اقتصادی، ایجاد زیر ساخت‌ها و توسعه فضاهای آموزشی در اقصی نقاط کشور نقش موثری در رونق و شکوفایی اجتماعی و فرهنگی مردم این مناطق داشته است.

حساب قرض‌الحسنه را به جوایز تقلیل ندهید
با توجه به اینکه قرعه‌کشی بانک‌ها و اعطای جوایز به حساب‌های قرض‌الحسنه، یک روش موثر در جذب مشتری و افزایش سپرده‌گذاری در بانک بوده و حساب‌های قرض‌الحسنه و سپرده‌های آن به عنوان یک راهکار اجتماعی و اقتصادی موثر در جامعه شناخته می‌شوند، بانک‌ها باید به دقت برنامه‌ریزی کنند و جوایز مناسب و جذابی را برای مشتریان انتخاب کنند و همچنین، با توجه به اینکه حساب‌های قرض‌الحسنه و سپرده‌های آن برای افراد نیازمند و کم درآمد یک فرصت است، باید سعی شود تا با ایجاد شرایط مناسب، به افراد بیشتری این فرصت داده شود تا بتوانند به سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری در این زمینه بپردازند.

اما نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که بارها این موضوع از سوی بانک‌ها مطرح شده که برخی حساب‌ها برای قرعه‌کشی باز و پس از آن بسته می‌شود، اقدامی که نشانی از احسان و حس خیرخواهی برای اهداف تعریف شده منابع قرض‌الحسنه در آن وجود ندارد.

بنابراین انتظار می‌رود علاوه بر تعیین جوایز ارزنده برای قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه، اهداف خيرخواهانه و انسان دوستانه مردم و نیت بزرگ آنان نيز مورد تشويق و تقويت قرار بگيرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز