پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
تیتر20 بررسی کرد:
درحالیکه طی چند سال اخیر صنعت خودروی کشورمان با تحریم روبرو بوده، برخی از خودروسازان طی این سال‌ها توانسته‌اند محصولات خود را صادر کنند، حال برای اولین بار در بین خودروسازان خصوصی، شرکت کرمان‌موتور موفق شده برخی از محصولات خود را به بازار عراق صادر کند.
کد خبر: ۶۴۲۳۹
کرمان موتور به دنبال فتح بازارهای صادراتی
تیتر20  - بر این اساس صادرات نخستین محموله خودروهای J4 کرمان موتور به عراق، با وجود تحریم‌های اقتصادی و برندهای خارجی متعدد، آغاز شده است. صادرات J4 به عراق یک دستاورد بزرگ برای شرکت ایرانی بوده و سرآغازی برای گسترش روابط تجاری خودروسازان با کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

برنامه گسترده کرمان موتور در زمینه صادرات
علاوه بر صادرات به عراق در برنامه‌ریزی‌های کرمان موتور، صادرات خودرو به بازارهای روسیه، کشورهای شمال آفریقا و همچنین کشورهای مستقل مشترک‌المنافع هم برنامه ریزی شده که ظرف چند ماه آینده عملی می‌شود. این شرکت ایرانی در سال جاری حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودرو به کشورهای مختلف صادر می‌کند که عمده آن‌ها J4 هستند.

به بیان دیگر،صادرات J4 به عراق تنها بخش کوچکی از برنامه‌های کرمان موتور در زمینه صادرات به حساب می‌آید.

این شرکت قصد دارد با بهبود توان رقابتی خودروهای داخلی، توسعه بازارهای صادراتی، ارتقای کیفیت و تکنولوژی محصولات و همین‌طور افزایش توان تولید، شایستگی صنعت خودروسازی کشور را به رخ جهان بکشد.

کرمان موتور هم‌اکنون خودروی J4 را با ۷۰ درصد داخلی‌سازی و با همکاری قطعه‌سازان برتر داخلی تحت برند KMC تولید و به بازار عرضه می‌کند. این خودرو با رعایت استانداردهای ایمنی و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ساخته شده و انتظار می‌رود بتواند به موفقیت بالایی در بازار منطقه دست یابد.

از سویی پیش‌قدم شدن کرمان موتور در صادرات خودرو نشان می‌دهد که علی‌رغم نبود پشتیبانی دولتی و مشکلات متعدد در صنعت خودرو، بخش خصوصی توانسته به تاب‌آوری و توان رقابتی تحسین‌برانگیزی در بازارهای جهانی دست پیدا کند.

مزایای صادرات کرمان موتور به عراق
صادرات خودرو توسط شرکت کرمان موتور به عراق مزایای زیادی به همراه دارد، از جمله اینکه عراق یک بازار بزرگ و گسترده برای خودروها و وسایل نقلیه است که افزایش صادرات به این کشور می‌تواند فرصت‌های تجاری جدید را برای کرمان موتور ایجاد کند.

همچنین ورود به بازار عراق می‌تواند به افزایش فروش خودروهای کرمان موتور منجر شود و در نتیجه به افزایش درآمد و سود شرکت کمک کند. از سویی ورود به بازار خارجی می‌تواند به کرمان موتور کمک کند تا با رقبا در بازار جهانی رقابت کند و تجربه‌های جدیدی در زمینه بازاریابی و فروش کسب کند.

توسعه صادرات به عراق کرمان موتور را به ارائه محصولات و خدمات جدیدی برای تامین نیازهای بازار عراق ترغیب خواهد کرد که این موضوع از اهمیت بسزایی نیز برخوردار است. همچنین افزایش تولید و صادرات محصولات کرمان موتور به عراق می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌های اشتغال در داخل کشور شود.

این درحالیست که صادرات به عراق می‌تواند منجر به افزایش درآمد کرمان موتور شود و درآمدی جدید را برای شرکت ایجاد کند و این فرصت به کرمان موتور اجازه می‌دهد تا در مسیر رقابت با سایر شرکت‌های خودروسازی جهانی قرار گیرد و تجربه‌های جدیدی را کسب کند.

حضور در بازارهای خارجی می‌تواند به تقویت تصویر برند کمک کند و شهرت کرمان موتور را در سطح جهانی افزایش دهد. در نهایت نیز وابستگی به بازار داخلی ریسک‌هایی را به همراه دارد. صادرات به عراق می‌تواند این وابستگی را کاهش داده و تنوعی در مشتریان شرکت ایجاد کند.

تولید اولین خودرو ملی بخش خصوصی توسط کرمان موتور
بر اساس اعلام مسئولان این خودروساز، تولید اولین خودرو ملی بخش خصوصی در آینده‌ نزدیک توسط شرکت کرمان موتور انجام خواهد شد. از سویی برنامه‌ریزی برای صادرات این خودرو از اولویت‌های کرمان موتور است و پس از عراق، صادرات خودرو به سه مقصد صادراتی دیگر در منطقه طی ماه های آینده عملیاتی خواهد شد.

همچنین کرمان موتور قصد دارد با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی، برنامه‌های صادراتی خود را گسترش داده و با ارائه محصولات با کیفیت در بازارهای جهانی حضور یابد و از این طریق، به توسعه صنعت خودرو در کشورمان کمک کند.

همچنین رویکرد شرکت کرمان موتور خلق برند ملی خودرو در بازارهای بین‌المللی، کسب سهم بازار بیشتر برای خودرو ایرانی در بازار جهانی، ارزآوری به کشور و افزایش نرخ رشد ایجاد اشتغال است.

از سویی اهداف آینده این خودروساز کرمانی در زمینه صادرات خودروها، شامل افزایش حجم صادرات به کشورهای جدید و توسعه بازارهای صادراتی، افزایش توان رقابتی خودروهای تولیدی ایرانی، بهبود کیفیت و تکنولوژی خودروهای تولیدی و افزایش توان تولید است.

ارسال نظرات
موضوعات روز