پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 06
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
بانک تجارت، بازوی توانمند تجار/ تسهیلگری بانک تجارت در نقل و انتقال وجوه ارزی
تیتر20- بانک تجارت در زمینه مبادلات و معاملات ارزی همواره پیشرو بوده و توانسته ثبات خود را نیز طی سال‌های اخیر در این مسیر تثبیت کند. 

طبق آنچه معاون بانک تجارت اعلام کرده، این بانک توانسته سهم خود را در فعالیت‌های ارزی در مجموع ابزار پرداخت‌های اعتبار و برات و حواله به بیش از 19 درصد برساند که سهم قابل توجهی است.

فعالیت ارزی بانک‌، گامی اساسی برای توسعه کشور 
بدیهی است که فعالیت‌های ارزی بانک‌ها به عنوان یکی از عوامل اساسی در توسعه اقتصادی یک کشور محسوب می‌شود. بانک‌ها به عنوان نهادهای مالی، نقش مهمی در ایجاد و توسعه بازارهای مالی دارند و با تامین منابع مالی ارزی و ارایه خدمات مطلوب در زمینه فعالیت‌های ارزی، به شرکت‌ها و صنایع کمک می‌کنند تا فعالیت‌های خود را گسترش دهند و با چالش‌های کمتری آن را به ثمر برسانند. 

بانک‌ها به عنوان نهادهای مالی، نقش مهمی در تسهیل تجارت و تبادلات بین‌المللی دارند. آنها با ارایه خدمات مختلفی اعتبار، برات و حواله، به شرکت‌ها و صنایع کمک می‌کنند تا به بهترین شکل از فرصت‌های تجاری بین‌المللی استفاده کنند. 
 
گام بلند بانک تجارت در مبادلات ارزی 
کسب رتبه نخست بانک تجارت در فعالیت‌های ارزی نشان از اهتمام این بانک در تسهیل‌گری نقل‌و‌انتقال وجوه ارزی دارد. اقدامی که تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی کشور دارد، آن هم در شرایط تحریمی که بازار ارز کشور با چالش‌های بسیاری در زمینه تامین ارز برای تولیدکنندگان و واردکنندگان مواجه است و وجود یک شبکه مسنجم ارزی بیش از پیش ضرورت دارد. 

تسهیل‌گری بانک تجارت در زمینه ارزی به معنای ارایه خدمات تبادل ارز از سوی این بانک به شرکت‌ها و صنایع مخلتف است تا بتوانند وجوه خود را به صورت سریع و آسان به دیگر کشورها منتقل کنند. 

بانک تجارت توانسته تراکنش‌های بین‌المللی را تسهیل کند؛ برای مثال، این بانک با ارایه خدمات حواله به صنایع کمک کرده تا به سرعت و با کمترین هزینه، وجوه مورد نیاز برای معاملات خود را به دیگر کشورها منتقل کنند و مبادلات تجاری را به راحتی انجام دهند. 

ارایه خدمات تسهیلات اعتباری بین‌المللی از سوی بانک‌ها نیز این شرایط را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند که بتوانند به سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها بپردازند؛ هرچند بانک تجارت در این باره جزئیات کاملی را ارایه نکرده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این بانک به عنوان بانک سازمانی وزارت نفت در سال گذشته همچون سال‌های قبل با تامین مالی پروژه‌های مهم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به حمایت از این پرداخته است. 

این بانک در سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف صنعت نفت و پتروشیمی سرمایه‌گذاری داشته و بالغ بر 14 میلیارد دلار از حجم تعاملات ارزی و بین‌المللی این حوزه را ساماندهی کرده است. 
 
سودسازی چشمگیر بانک تجارت از معاملات ارزی 
عملکرد بانک تجارت در بهار امسال نشان از رشد بیش از پنج برابری سود مبادلات و معاملات ارزی این بانک نسبت به بهار سال گذشته دارد. این سود در بهار امسال به حدود 800 میلیارد تومان رسیده است. 

آنچه در حال حاضر در شرایط تحریمی کشور ایران اهمیت دارد، بهبود شرایط ارزی برای تولیدکنندگان و وارد کنندگان چه به لحاظ تامین ارز و چه به لحاظ نقل و انتقال راحت ارز است. 

در شرایط تحریمی، بانک‌ها می‌توانند با ارائه خدمات تبادل ارز، به شرکت‌ها کمک کنند تا به بهترین شکل از فرصت‌های تجاری موجود در بازارهای غیر تحریمی استفاده کنند. در این شرایط بانک‌ها نقش ویژه‌ای دارند و می‌توانند با ارایه خدمات حواله، به شرکت‌ها و صنایع کمک ویژه‌ای کنند. 

بانک تجارت در سه ماهه نخست سال جاری رکورد قابل ملاحظه‌ای در برات اسنادی و حواله ارزی در میان شبکه بانکی داشته و همین امر باعث شد تا در جایگاه نخست در میان بانک‌های کشور قرار گیرد.

بانک‌ها یکی از اعضای مهم بازار ارز هستند زیرا بخش عمده معاملات ارزی در بازارهای جهانی ارز به صورت بین بانکی انجام می‌شود. هرچقدر بانک‌ها بتوانند عملیات نقل و انتقالات ارزی را (به ویژه برای تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان) را تسهیل کنند درواقع به پویایی اقتصاد و توسعه اقتصادی کمک خواهند کرد و ارایه خدمات در زمینه فعالیت‌های ارزی از سوی بانک‌ها موجب می‌شود مبادلات تجاری در سطح بالاتر و در زمان کمتری انجام پذیرد.

اقدامات بانک تجارت در زمینه فعالیت‌های ارزی قابل قبول بوده و امید است این اقدامات تداوم داشته باشد تا بانک‌های دیگر نیز بتوانند با الگو برداری از بانک تجارت در این مسیر پیشروی داشته باشند.

ارسال نظرات
موضوعات روز