يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
پیشروی بانک تجارت در بانکداری مدرن
تیتر20 - بانک تجارت طی سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی را در راستای توسعه خدمات غیرحضوری انجام داده است که آخرین محصول آن «چکاد» یا همان چک امن دیجیتال است.

در دنیای امروز، با پیشرفت فناوری و اینترنت، توسعه خدمات غیرحضوری از سوی بانک‌ها ضرورت دارد. این خدمات شامل ارایه خدمات بانکی از طریق اینترنت، موبایل بانکینگ، خدمات پرداخت الکترونیکی و خدمات مشتری محور هستند.

چکاد، ایجاد امنیت خاطر بانک تجارت برای مشتریان
تازه‌ترین محصول بانک تجارت در این زمینه به ایجاد چک امن دیجیتالی اختصاص دارد که این بانک از طریق همراه بانک در اختیار مشتریان قرار داده است. بانک تجارت هدف از این خدمت را امکان مدیریت آنلاین مبادله چک برای مشتریان عنوان کرده است.

چک دیجیتالی یا e-check یکی از خدمات بانکی غیرحضوری است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به صورت الکترونیکی چک صادر کنند و از آن به عنوان روش پرداخت استفاده کنند.

از آنجا که نسخه فیزیکی چک برای افراد همواره با نگرانی‌هایی مثل امکان سرقت یا تحریف آن وجود دارد، این اقدام بانک تجارت موجب امنیت بالا، سرعت بالا در ثبت و پردازش، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، حذف نگرانی افراد در خصوص ثبت چک در سامانه و عدم امکان سرقت یا تحریف چک می‌شود که مزایای قابل توجهی است.

در واقع چک دیجیتال نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌‌کند.

افراد برای استفاده از چک دیجیتالی، به راحتی می‌توانند از طریق همراه بانک تجارت و همچنین ثبت امضای الکترونیکی از طریق برنامه «هامون»  و همچنین داشتن یک حساب جاری با امکان صدور دسته چک از خدمات سامانه چک دیجیتال استفاده کنند. همچنین آن دسته از افرادی که از قبل دارای یک حساب دارای دسته چک کاغذی باشند، در زمان درخواست مجدد دسته چک امکان دریافت دسته چک دیجیتال یا کاغذی برای حساب مزبور برای آنها وجود دارد.

مزایای «چکاد»
بانک مرکزی زیرساختی ایجاد کرده تا صادرکنندگان یا انتقال‌دهندگان چک از طریق امضای دیجیتال، احراز هویت و اعتبارسنجی شوند و همین امر امنیت چک‌‌های دیجیتال را دو چندان می‌کند.

آنطور که بانک تجارت گزارش داده سامانه چک دیجیتال و کد نهاب امنیت چک‌های دیجیتال را بیش از پیش تضمین می‌کنند. چک دیجیتال سامانه مرکزی چک دیجیتال است و نهاب هم سامانه‌ای‌حاوی اطلاعات هویتی مشتریان بانکی است که با اختصاص دادن شماره شناسایی ویژه برای هر کاربر بانکی، امکان احراز هویت آسان و سریع افراد در شبکه بانکی را فراهم می‌کند.

جلوگیری از سوء استفاده و تغییر در برگ چک دیجیتال، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، حذف مراحل زمان‌گیر مثل جابه‌جایی، دسته‌بندی و حسابداری چک‌ها، مدیریت ریسک بهتر، سرعت بالای فرآیندهای صدور و پرداخت چک، عدم نگرانی افراد در خصوص ثبت چک در سامانه پیچک و امکان مدیریت چک‌ها از طریق همراه بانک تجارت، از دیگر مزایای استفاده از چک الکترونیک بانک تجارت است.

چک دیجیتال، خدمتی نو برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه
استفاده از چک دیجیتالی باعث می‌شود تراکنش پرداخت به سرعت و بدون نیاز به حضور در بانک انجام شود. این به مشتریان کمک می‌کند تا زمان و هزینه‌های مربوط به حضور در بانک را کاهش دهند.

از سوی دیگر چک دیجیتالی با استفاده از فناوری رمزنگاری، اطلاعات مالی را به صورت امن ارسال می‌کند. این باعث می‌شود تا خطر سرقت چک و تقلب در پرداخت‌های الکترونیکی نیز کاهش یابد. بانک تجارت مهمترین مزیت «چکاد» را امنیت عنوان کرده است.

همچین استفاده از چک دیجیتالی به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به راحتی و با کمترین هزینه، تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند. علاوه بر این، این خدمت به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به سادگی و در هر زمانی، بدون نیاز به حضور در بانک، چک صادر کنند.

علاوه بر امنیت و سرعت تراکنش پرداختی که چک دیجیتالی به همراه دارد، این محصول باعث می‌شود تا هزینه‌های مربوط به چاپ و توزیع چک کاغذی کاهش یابد. همچنین، این خدمت به بانک‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌های پرسنلی و فضایی را کاهش داده و به صورت موثرتری به مشتریان خود خدمات ارایه دهند.

تجارت در مسیر توسعه بانکداری مدرن
توسعه خدمات غیرحضوری از سوی بانک‌ها، به شرکت‌ها، مشتریان و خود بانک‌ها کمک می‌کند تا به بهترین شکل از فرصت‌های تجاری و اقتصادی استفاده کنند که بانک تجارت طی سال‌های اخیر توانسته در این زمینه محصولات مطلوبی را به مشتریان خود ارایه دهد. 

حرکت بانک‌ها در مسیر بانکداری الکترونیکی و ارایه خدمات مدرنی همانند «چکاد بانک تجارت» به آنها کمک می‌کند تا بازار خود را گسترش دهند و در صنعت بانکداری کشور رقابت کنند. دسترسی به خدمات آنلاین، به شرکت‌ها و مشتریان نیز کمک می‌کند تا به سرعت و با کمترین هزینه، تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند و به طور قطع این امر در توسعه اقتصاد کشور نقش مهمی خواهد  داشت.


ارسال نظرات
موضوعات روز