پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
تیتر20 جدیدترین محصول پارس خودرو را بررسی کرد
به زودی سهند به عنوان یک سدان جدید با نشان پارس خودرو راهی بازار خودرو خواهد شد. سدانی که با توجه به سابقه تولید کننده و همچنین امکانات و مشخصاتی که دارد می تواند جایگاه ویژه ای درسگمنت خودروهای اقتصادی ایفا کند. با این حال باید دید که سهند چه نیازی از بازار خودرو را پاسخ می دهد .
کد خبر: ۶۴۳۹۲
سهند چه نیازی از بازار خودرو را پاسخ می دهد؟
تیتر20  - هر چند امروزه تعداد زیادی سدان با مشخصات فنی مختلفی و قابل قبول در بازار وجود دارد .اما  سهند پارس خودرو علاوه بر امکانات فنی و رفاهی مناسبی که دارد نقطه قوتی دارد که می تواند آن را از سایر رقبا متمایز کند و آن امکان سفارش گذاری امکانات از سوی مشتریان است.

این امتیاز و حق انتخابی که به مشتریان داده می شود ویژگی خاصی است که در بازار خودرو چندان مسبوق به سابقه نیست.اما پارس خودرو با سهند راهی را آغاز کرده است که می تواند دست مصرف کننده را برای انتخاب با توجه به نیازها و همچنین در هزینه باز بگذارد.

چون برخی از امکاناتی که در کیفیت و امنیت سهند تاثیرگذار نبوده و تنها باعث بهتر و یا لذت بخش تر شدن رانندگی می شود  بسته به انتخاب مشتریان قابلیت انتخاب پیدا کرده اند. از جمله آنها می توان به انتخاب سیستم مولتی‌مدیا، سانروف، کروز کنترل، فرمان برقی با طراحی جدید، سنسور باران، ترمز اضطراری و دوربین عقب و برخی آپشن های دیگر اشاره کرد.

در واقع غیر از طراحی به روز و مشخصات فنی ، این حق انتخاب را می توان یکی از وجوه تمایز این محصول نسبت به رقبا دانست.

بر اساس مشخصاتی فنی ای که منتشر شده است ، خودروی جدید پارس خودرو  قرار است دو تیپ بنزینی دنده‌ای، ۲ تیپ دوگانه سوز دنده‌ای و ۲ تیپ بنزینی ، اتوماتیک یعنی در 6 مدل روانه بازار شود. 

مشخصات فنی سهند
سهند پارس خودرو همانند سایپا اطلس در نسخه بنزینی ازموتور M۱۵ GSI بهره می‌برد که نسخه ارتقا پیدا کرده پیشرانه M۱۵ است. این موتور ۸ سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

نسخه دوگانه سوز CNG این سدان سایپا نیز به یک پیشرانه ارتقا پیدا کرده مجهز شده است که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۷ اسب بخار و گشتاور ۱۱۶ نیوتن‌متر را تولید کند.

امکانات سهند 
تیپ‌های دنده‌ای N۳۲۵ و N۳۲۳ که به‌عنوان پایه‌ترین تیپ‌های سهند محسوب می‌شوند از امکاناتی چون رادیوپخش، سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری، دزدگیر، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، تنظیم برقی زوایای داخلی آینه‌های جانبی، ۲ کیسه هوای ایمنی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، رینگ‌های فولادی قالپاق‌دار، سیستم پایش فشار باد تایرها و فرمان هیدرولیک با غربیلک D-TYPE بهره می‌برند.

سهند در تیپ‌های فول دنده‌ای N۳۲۶ و N۳۲۸ نسبت به دو تیپ N۳۲۵ و N۳۲۳ به امکانات بیشتری چون آنتن کوسه‌ای، ۲ بلندگوی عقب، مانیتور لمسی ۷ اینچی همراه با دوربین عقب، سانروف، تریم داخلی دو رنگ، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به‌صورت برقی همراه با گرم‌کن و چراغ راهنما و همچنین کنترل سیستم صوتی از روی فرمان مجهز شده است.

سهند مجهز به گیربکس اتوماتیک (CVT) نیز در دو تیپ N۳۲۷ (L) به‌عنوان نسخه پایه اتوماتیک و تیپ (N۳۲۹ (E به‌عنوان نسخه فول اتوماتیک روانه بازار خواهد شد. تیپ (N۳۲۷ (L یا نسخه پایه اتوماتیک از امکاناتی چون فرمان برقی D-TYPE، لیمیت کنترل، سیستم کروز کنترل، روکش پارچه و چرمی صندلی‌ها بهره می‌برد. البته این تیپ از سانروف بی‌بهره مانده است.

پارس خودرو برای تیپ (N۳۲۹ (E یا نسخه فول اتوماتیک امکانات بیشتری چون سیستم هشدار دهنده باز بودن درها، ۲ بلندگوی تیوتر، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رادار نقطه کور (BSD)، سنسور باران، شیشه‌های دودی عقب، تنظیم برقی دو جهته صندلی راننده و رینگ‌های آلومینیومی را در نظر گرفته و آن را به فول‌ترین تیپ این خودرو تبدیل کرده است. همچنین فقط این تیپ از رینگ آلومینیومی بهره می‌برد و مابقی نسخه‌ها فقط رینگ فولادی با قالپاق دارند.

طراحی سهند
در طراحی سهند از المان های به روز استفاده شده است . یعنی شاهد پیچیدگی و گره های خاص نیستیم و در مقابل با استفاده از خطوط موازی ، ساده و هماهنگ و همچنین تریم دو رنگی که انتخاب شده است ، در عین سادگی جذابیت بصری خاصی به سهند داده است.
 
کیفیت سهند
هرچند هنوز سهند پا به خیابان های کشور نگذاشته است اما همانطورکه اشاره شده با توجه به سابقه پارس خودرو و از سوی دیگر با توجه به تاکید شرکت مادر، نیازهای بازار و انتظار جامعه ، قطعا در سهند علاوه بر رعایت ، رعایت دقیق تمامی استانداردهای محیط زیست و ایمنی ، از قطعاتی استفاده شده است که کیفیت و ایمنی بالایی دارند.

چرا که این محصول را می توان پرچمدار نسل جدیدی از سدان های اقتصادی پارس خودرو و سایپا دانست.این خودرو هم باید اسم و رسم خوب پارس خودرو را حفظ کند و هم مسیر را برای نسل ها و مدل دیگر همواره کند.

رقابت درون گروهی
شاید تنها نکته قابل توجه در تولید خودروهای اقتصادی این است که رقبای سهند مانند ساینا و نمایی دیگر کوییک و اطلس همگی از یک خانواده‌ هستند. این مساله از یک سو می تواند رقابت درون گروهی ایجاد کرده و بر اساس تقاضا تولید محصولات پر طرفدار را نسبت به سایر محصولات بیشتر کند و از سوی دیگر با توجه به نداشتن رقیب ، قیمت اقتصادی باعث تقاضای بیشتر و افزایش آن در بازار شود.

البته تولید ۱۵ هزار دستگاه سهند در دستور کار قرار دارد.بنابراین در صورت تقاضای بیشتر و برای جلوگیری از قیمت سازی در بازار احتمال دارد که تیراژ ان هم تغییر کند.

اما به هر حال تولید خودروهایی مانند سهند که از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی کشور بهره می برد هم موجب افزایش تنوع و عرضه در بازار خواهد شد وهم در کنار خودروهای وارداتی تقاضاهای بیشتری را پوشش خواهد داد که می تواند در کاهش قیمت های بازار نقش موثری داشته باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز