جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار ارزآوری گردشگری سلامت را در کشور ثبت کرده‌ایم که از آثار قدرت نرم در بخش سلامت است.
کد خبر: ۶۴۴۵۹

تیتر۲۰-  بهرام عین‌اللهی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای و نوسازی بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران در حوزه قدرت نرم توان و ظرفیت بالایی دارد که محصول نیروی انسانی متخصص و متبحر کشور است. به تازگی اولین شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران را در کشور عراق راه‌اندازی کردیم. هزینه کامل این مرکز دانشگاهی توسط دولت عراق پرداخت شد و پشتیبانی نیروی انسانی آن توسط کشور ما صورت می‌گیرد.

عین‌اللهی با تأکید براین‌که ما امروزه به دانشمندانی نیاز داریم که دیپلمات کشور محسوب شوند و با توجه به صرف هزینه‌های کشور برای این افراد، تعهد کامل به کشور داشته باشند، اظهار داشت: کادر درمان بیمارستان لبافی‌نژاد بسیار کارآمد هستند و به این واسطه، این بیمارستان در سطح کشور به‌عنوان یک مرکز نمونه شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: بیمارستان لبافی‌نژاد به عنوان یک بیمارستان پرکار با درصد اشغال تخت بیش از ۹۰ درصد نمونه یک کار جهادی شناخته می‌شود. به این واسطه تعامل و همکاری وزارت بهداشت و سازمان تأمین‌اجتماعی در این مدل موفق، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که پروژه‌هایی که امروز در مرکز درمانی شهید دکتر لبافی‌نژاد افتتاح می‌شود حاصل زحمات فراوان در مجموعه کادر درمان و سازمان تأمین‌اجتماعی است، از تلاش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه توسعه ظرفیت‌های درمانی تقدیر و ابراز امیدواری کرد همکاری و هم‌افزایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه سلامت کشور بیش از پیش تقویت شود.

وزیر بهداشت با تقدیر از خدمات رایگان این بیمارستان به بیمه‌شدگان و با اشاره به نوسازی و تعمیرات کلینیک دندانپزشکی بیمارستان لبافی‌نژاد، گفت: هزینه‌های بالای خدمات دندانپزشکی یکی از مشکلات حوزه درمان است که باید برای آن و تسهیل دسترسی مردم به این خدمات چاره‌اندیشی کرد.

بیمارستان لبافی‌نژاد؛ مدل موفق مرکز درمانی کشور

بیمارستان لبافی‌نژاد؛ مدل موفق مرکز درمانی کشور
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این آیین گفت: بیمارستان شهید لبافی‌نژاد مدل منحصربه‌فردی در کشور در زمینه همکاری و هم‌افزایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود.

علیرضا زالی اظهار داشت: با توجه به دستاوردهای مهمی که در سال‌های اخیر در این مرکز درمانی حاصل شده، این مدل را در واقع باید مدلی موفق در حوزه درمان دانست که ماحصل آن ارائه خدمات با کیفیت به جامعه به‌ویژه بیمه‌شدگان تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی است. این مرکز درمانی در حوزه خدمات چشم پزشکی، اورولوژی و عفونی خدمات گسترده به مراجعان ارائه می‌دهد و با افتتاح پروژه‌های نوسازی شده، توسعه خدمات را در این بیمارستان شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بیمارستان لبافی‌نژاد را باید امروز به‌عنوان یک قطب خدمات درمانی کلیه به شمار آورد. همچنین در حوزه‌های پیوند قرنیه و تحقیقات عفونی نیز این مرکز درمانی از نمونه‌های موفق در کشور است و علاوه بر این، این مرکز درمانی را باید یکی از مراکز ممتاز در حوزه آموزش پزشکی دانست.

توسعه و تقویت خدمات درمانی بیمارستان لبافی‌نژاد
‎مدیرکل درمان تامین‌اجتماعی استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به این‌که طرح‌های افتتاح‌شده در بیمارستان لبافی‌نژاد، خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی را تسهیل و تقویت خواهد کرد، افزود: بیشترین تعداد پیوند کلیه در سنوات گذشته در این مرکز درمانی انجام شده است و بیمه‌شدگان سازمان بهترین خدمات را از این مرکز درمانی دریافت می‌کنند.

بابک عدلی ادامه داد: راه‌اندازی دوباره بیمارستان هدایت پس از احداث ساختمان جدید در ماه‌های گذشته، توسعه بیمارستان فیاض‌بخش در آینده نزدیک و افزایش تخت‌های بیمارستانی آن به ۵۵۰ تخت و آغاز به کار طراحی و ساخت مراکز درمانی در شهرهای رودهن، ملارد و دماوند در ماه‌های آتی، از اقدامات اداره‌کل درمان تأمین‌اجتماعی تهران به شمار می‌رود.

عدلی با اشاره به اینکه ۴۰ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در استان تهران مشغول ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستند، گفت: امیدواریم که با بهره‌بردای از پروژه‌های درمانی تامین‌اجتماعی، رشد و ارتقای خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش را شاهد باشیم.

بهره‌برداری از ۶ پروژه با هزینه ۳۶ میلیارد تومان و یک میلیون یورو
رئیس بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد در این مراسم گفت: امروز ۶ پروژه در این بیمارستان با هزینه ریالی ۳۶ میلیارد تومان و هزینه ارزی یک میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد که ماحصل بیش از ۱۰ ماه تلاش شبانه‌روزی در بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد است.

محمدحسین سلطانی افزود: حمایت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، بیمارستان لبافی‌نژاد را در کشور و منطقه در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است.

سلطانی گفت: مرکز جراحی‌های سرپایی بیمارستان با اعتبار ۱۱.۵ میلیارد تومان راه‌اندازی شده و بخش پزشکی هسته‌ای نیز با افزایش ۸۶ متری فضا و نصب دستگاه‌های پیشرفته به بخشی تشخیصی و درمانی تبدیل شده است. برای راه‌اندازی بخش سی.تی.اسکن بیمارستان نیز ۲۸۶ هزار یورو هزینه شده است. کلینیک دندانپزشکی این مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی، با ظرفیت پذیرش روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار با تعداد چهار یونیت آغاز به کار می‌کند./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز