دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۰
برند لوازم ورزشی نایک آلمان در یک اقدام غیرمعمول با برگزاری نمایشگاهی خاص به نام «ماهیت حرکت» در هفته مد میلان شرکت کرد.
کد خبر: ۶۴۵۷


تیتر20 -  برند لوازم ورزشی نایک آلمان در یک اقدام غیرمعمول با برگزاری نمایشگاهی خاص به نام «ماهیت حرکت» در هفته مد میلان شرکت کرد.

جان هوک (John Hoke) معاون مدیر بخش جهانی این برند ورزشی درباره برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: «برند نایک سال‌ها به عنوان بازدیدکننده به میلان می‌آمد و اکنون ما به این نتیجه رسیده‌ایم که شاید بهتر باشد تنها بازدیدکننده نباشیم بلکه در نمایشگاه حضور پیدا کنیم.»

او می‌افزاید: «میلان عرصه‌ای منحصربه‌فرد است که می‌توانیم از طریق آن با افراد علاقه‌مند به طراحی گفتگو کنیم و ما می‌خواهیم در اینجا جهان ورزش را به سمت پیشرفت ببریم.»

نمایشگاه «ماهیت حرکت» در یک منطقه صنعتی در جنوب شهر قرار گرفته و در آن طراحی‌هایی مفهومی از نام‌های بزرگ و بین‌المللی مد با موضوع مفهوم حرکت به نمایش گذاشته شده است که البته بسیاری از آنها کار تیم طراحی داخلی خود شرکت نایک است.

هوک در توضیح این آثار می‌گوید: «این نمایشگاه نمونه‌ای عالی از نمایش همکاری نایک با هنرمندان، افراد خلاق و طراحان خارجی است که فرهنگ و طراحی را به سمت پیشرفت می‌برند.»

نایک در این نمایشگاه  درمجموع 8 طراحی اصلی از هنرمندان خارج از این شرکت به نمایش گذاشته شده است که همه آنها در برابر دیوارهای بلند سفیدی قرار دارند که با استفاده از جعبه‌های کتانی شرکت نایک ساخته شده‌اند. از جمله آثار این نمایشگاه می‌توان به صندلی طراحی شده توسط گرگ لین، معمار شناخته شده اشاره کرد که از جنس فیبر کربن بوده و در جریان برنامه‌های ورزشی، ورزشکار را سرد و گرم می‌کند.

ماکس لمب (Max Lamb) طراح بریتانیایی، سازه‌ای بزرگ را با استفاده از بلوک‌های غول‌ آسای مرمر، آلومینیوم و پلی‌استر ساخته است که روی بالشتکی از هوا شناور بوده و تنها با استفاده از یک انگشت می‌توان آنها را حرکت داد.

لیندزی آدلمان (Lindsey Adelman) طراح اهل نیویورک نیز یک لوستر دارای موتور طراحی کرده است که طراحی آن از ساختار درخت الهام گرفته شده است و کل لوستر گاه به گاه می‌لرزد.

طراحان دیگر از موادی استفاده کرده‌اند که معمولا در تولید محصولات نایک استفاده می‌شود. مارتینو گامپر (Martino Gamper) با استفاده از پارچه‌های مخصوص نایک برای کتانی، یک مجموعه درام طراحی کرده و برتجان پات (Bertjan Pot) نیز با کار کردن کفی کتانی‌های نایک روی تایر اتومبیل و تراکتور، مجموعه‌ای مفهومی طراحی کرده است.

هوک درباره این طراحی‌ها می‌گوید: «همانطور که در این فضا قدم می‌زنید، فرصت‌هایی متفاوت برای دیدن، برداشت و تفسیر هر کدام از این طراحان از مفهوم ماهیت حرکت دارید.»

بعد از عبور از سالن طراحان خارجی، وارد بخش طراحی‌هایی می‌شویم که تیم طراحی داخلی نایک انجام داده و البته جدیدترین محصول این شرکت به نام نایک فری نیز یکی از این طراحی‌هاست.

هوک درباره این بخش می‌گوید: «مفهوم نایک فری به این مسئله می‌پردازد که چطور می‌توانیم حرکتی طبیعی‌تر در پا ایجاد کنیم. این سفری است که 15 سال است آن را آغاز کرده‌ایم و اکنون جدیدترین دیدگاه‌های‌مان را در اینجا نمایش می‌دهیم که مدت‌ها روی آنها کار کرده‌ایم.»
اما بخش نهایی این نمایشگاه به 30 کفش ورزشی آزمایشی اختصاص دارد که برای تقویت حرکت بدن طراحی شده‌اند. هوک در توضیح آنها می‌گوید: «اینها در واقع 30 خودروی مفهومی هستند. ما طراحان خودمان را آزاد گذاشتیم تا تجربه‌ای جدید برای زیر پای مشتریان خلق کنند. از نظر ما آنها این مسئله بسیار مهم است زیرا در واقع چشم‌اندازی است به دیدگاه نایک درباره ورزش و ورزشکاران.»
از جمله دیگر نمایشگاه‌هایی که در حاشیه هفته مد میلان و به‌صورتی نوآورانه ایجاد شده‌اند می‌توان به اتاق مینیاتوری لی بروم در پشت ون تحویل کالا و نیز «جنگل نور» اشاره کرد که سو فوجیموتو، معمار ژاپنی آن را برای برند COS طراحی کرده است./مدآنلاین










ارسال نظرات
موضوعات روز