دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
تیتر۲۰ گزارش می‌دهد؛
بررسی وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد سمگا نشان می‌دهد که این شرکت توانسته در یک روند مثبت بازدهی خود را بالاتر از تورم حفظ کند، زیرا استراتژی سمگا افزایش سرمایه در مسیر رشد سودآوری بوده است.
کد خبر: ۶۴۵۷۴

تیتر ۲۰ -  شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با نماد «سمگا»  با هدف توسعه صنعت گردشگری کشور و سرمایه‌گذاری فعالیت دارد و در شرایط کنونی سرمایه گسترده ای در این بخش دارد و توانسته نقدینگی خوبی را هم از طریق بورس جذب کند.


سرمایه اولیه سمگا مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است که طی چندین مرحله افزایش سرمایه به مبلغ ۱٬۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و در آخرین مرحله ۵۰۰ میلیارد از محل اندوخته به سرمایه شرکت افزوده شده است، همچنین افزایش سرمایه قبلی شرکت در سال ۱۴۰۰ و از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای بوده است.
بیش از ۴۷ درصد از سهام این شرکت متعلق به گروه مالی گردشگری است و به‌عبارتی گروه مالی گردشگری به‌صورت تلفیقی سهامدار عمده سمگا محسوب ‌می‌شود.

۳۷ درصد از سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان متعلق به گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگی است. مجموع مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت در پایان فصل بهار امسال حدود مبلغ ۴۶۰۰ میلیارد تومان محاسبه است.

همچنین مجموع مازاد ارزش پرتفوی غیربورسی سمگا  ۴۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است و با تقسیم مجموع حقوق صاحبان سهام و مازاد ارزش پرتفوی بورسی و غیربورسی بر تعداد سهام شرکت، « ان ای وی» هر سهم سمگا ۱۱۶۱ تومان برآورد شده که با در نظر گرفتن قیمت روی تابلوی سهم فاصله زیادی با آن دارد.

در حال حاضر از نظر تکنیکالی این سهم در داخل یک کانال قرار دارد و هم اکنون در کف کانال قرار گرفته و در صورتی که روند صعودی آن آغاز شود می تواند به راحتی سقف قیمتی سال ۹۹ را هم بشکند و به سمت بالا حرکت کند.

در حال حاضر این سهم نسبت به سایر نمادهای بازار سرمایه در ۴ ماهه اخیر اصلاح کمتری داشته است و از طرف دیگر در ۹ ماهه حدود ۳۸ درصد بازدهی داشته که به نسبت بسیاری از نمادهای دیگر عملکرد قابل قبولی داشته است.

این سهم در سال مالی گذشته حدود ۱۲۱ تومان به ازای هر سهم سود ساخته بود و «پی بر ایی» سهم به حدود ۳ رسیده بود و حالا در سه ماهه نخست امسال به ازای هر سهم حدود ۱۱ تومان سود ساخته است، در واقع سمگا با سرمایه ثبت شده۱۵۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  از محل سود سهام محقق شده ۱۰٫۵ میلیارد تومان درآمد داشته است.

 از آنجایی که این نماد شرکت های غیر بورسی زیادی دارد که سودساز هستند پیش بینی می شود در پایان سال مالی سودسازی بیشتری نسبت به سال مالی قبل داشته باشد.

از طرف دیگر بعد از پایان یافتن کرونا و همچنین افزایش روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای عرب همسایه میزان ورود گردشگر از کشورهای دیگر به ایران افزایش یافته و همین مساله چشم انداز روشن تری را برای شرکت های سرمایه گذار در صنعت گردشگری ترسیم می کند.

در حال حاضر وضعیت تکنیکال شرکت هم حکایت از این دارد که در محدوده مناسبی قرار گرفته است و با توجه به اینکه شاخص کل بورس هم در محدوده حمایتی قرار دارد و اگر قرار باشد اصلاحی در بورس اتفاق بیفتد زمانی خواهد بود، از این رو نماد سمگا هم در کف تکنیکالی خود می تواند پتانسیل لازم برای یک جهش بزرگ پیدا کند.

در حال حاضر اندیکاتور ایچیموکو حکایت از این دارد که خروج پول از این نماد کاهش یافته و ابر قرمز باریک شده و از طرف دیگر کیجونسن و تنگنسن در حال نزدیک شدن به هم هستند و پیش بینی می شود در نزدیکی ابر قرمز یک کراس داشته باشند.

همچنین مک دی حکایت از این دارد که ورود پول به نماد آغاز شده و در صورتی که روند صعودی بورس ادامه داشته باشد نقدینگی بیشتری وارد این نماد خواهد شد و از آنجایی که آر اس آی هم از سطح اشباع ۳۰ گذشته پیش بینی می شود کم کم خود را به بالای ۵۰ برساند هرچند این موضوع می تواند تا حدودی زمانبر باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش