جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند؛
بانک صادرات توانسته با توسعه بانکداری شرکتی، منابع قابل توجهی را در این بخش جذب کند.
کد خبر: ۶۴۶۳۰

افزایش سهم بانک صادرات از منابع مشتریان بزرگ/ تعامل با مشتریان شرکتی یکی از ویژگی‌هایی بانک صادرات

تیتر20 - اسفند ماه سال گذشته بود که اداره کل بانکداری شرکتی بانک صادرات ایران با هدف ارایه خدمات ویژه به مشتریان و واحدهای تولیدی بزرگ کشور افتتاح شد و تاکنون عملکرد مطلوبی را به ثبت رسانده است.


بانکداری شرکتی که خود زیرمجموعه بانکداری تجاری بوده درواقع مجموعه خدمات بانکی است که به شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ و صنایع ارایه می‌شود و همان‌طور که از اسم آن برمی‌آید بر مرتفع‌سازی نیازهای مشتریان شرکتی تمرکز دارد.


توجه بانک صادرات به نیاز مشتریان بزرگ
بانکداری شرکتی یکی از حوزه‌های مهم بانکداری است که در آن بانک‌ها با شرکت‌ها و سازمان‌ها به عنوان مشتریان خود همکاری می‌کنند.
آنطور که بانک صادرات اعلام کرده، از مهرماه سال گذشته که بانکداری شرکتی در چارت سازمانی این بانک قرار گرفته، منابع مشتریان ویژه تخصیص یافته به این بخش طی این مدت مجموعا 36 درصد رشد داشته که 25 درصد آن مربوط به چهار ماه نخست امسال بوده است.


بانک صادرات توانسته طی این مدت سهم خود را از منابع مشتریان بزرگ در شبکه بانکی افزایش دهد و اعتماد آنها را جلب کند. ریشه این رشد و این اعتماد به طور قطع به عملکرد بانک صادرات در این زمینه برمی‌گردد.بانک صادرات برای جذب مشتریان شرکتی، خدمات متنوعی از جمله اعطای وام، صدور ضمانت‌نامه، ارایه پوشش بیمه و سایر خدمات مالی را ارایه داده که برای مشتریان جذاب بوده است. به طور قطع ارایه خدمات با کیفیت موجب می‌شود تا شرکت‌ها و سازمان‌ها به بانک اعتماد و در نتیجه با آن همکاری کنند.


ارایه خدمات بر اساس نیاز مشتری نیز از دیگر دلایلی است که بانک صاردات توانسته بر اساس آن منابع خود را در بانکداری شرکتی افزایش دهد.
بانک باید خدمات خود را بر اساس نیاز و الگوی رفتاری مشتریان خود ارایه دهد. به عنوان مثال، اگر شرکتی نیاز به وام دارد، باید بانک بتواند این نیاز را به صورت سریع و با شرایط مناسب برآورده کند. بنابراین به ‌نظر می‌رسد عملکرد بانک صادرات در این زمینه قابل قبول بوده است.


نقش پررنگ فناوری‌های جدید در بانکداری شرکت
استفاده از فناوری‌های جدید و نوآورانه نیز می‌تواند عاملی برای افزایش سهم بانک صادرات از منابع مشتریان بزرگ شبکه بانکی بوده باشد.
ارایه خدمات و مشاوره‌های مالی و سرویس‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات از دیگر برنامه‌های بانکداری شرکتی بانک صادرات است. این بانک اعلام کرده سامانه بانکداری شرکتی در آینده¬ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود و بسیاری از خدمات مورد نیاز مشتریان ویژه بانکداری شرکتی در محل فعالیت مشتری با دقت و سرعت انجام خواهد شد. به طور قطع این اقدام می‌تواند به افزایش جذب مشتریان جدید شرکتی کمک ویژه‌ای کند.


تعامل با مشتریان شرکتی یکی از ویژگی‌هایی است که بانک صادرات بر آن تمرکز کرده است. بانک باید با مشتریان خود تعامل داشته باشد و نظرات آن‌ها را در مورد خدمات خود دریافت کند تا بتواند خدمات خود را بهبود بخشد.


بانک صادرات در این راستا 10 مدیر ارتباط با مشتری (RM) که از نیروهای زبده این بانک هستند را برای تسهیل کار مشتریان ویژه این بانک تخصیص داده، به طوری که هر کدام از این مدیران ارتباط در یک صنعت فعالیت می¬کنند و به صورت تمام‌وقت در خدمت این تعداد از مشتریان بانک خواهند بود.


در نهایت، بانک صادرات توانسته برای جذب مشتریان شرکتی و موثر عمل کردن در بانکداری شرکتی، به نیازهای مشتریان خود توجه کند و خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب را ارایه دهد و رضایت آن‌ها را افزایش دهد. ناگفته نماند که ظرفیت‌های برندینگ این بانک نیز خود عاملی در جهت افزایش اعتماد مشتریان بزرگ است. بانک صادرات سال‌های زیادی است که در صنعت بانکداری کشور در حال فعالیت است و تاکنون خدمات زیادی را به شرکت‌ها و مشتریان بزرگ ارایه داده است.

تقویت توان مالی از کانال بانکداری شرکتی و افزایش منابع
بانک صادرات ، با توجه به نقش مهمی که در پشتیبانی از تجارت و اقتصاد کشور دارد، همواره به دنبال افزایش منابع خود بوده، به همین دلیل افزایش منابع بانک صادرات از کانال بانکداری شرکتی می‌تواند تاثیرات متعددی روی توانایی مالی این بانک داشته باشد.


اولین تاثیر افزایش منابع بانک صادرات، افزایش توانایی بانک در ارایه خدمات بانکی به مشتریان است. با افزایش منابع، بانک صادرات می‌تواند سرمایه گذاری بیشتری در زمینه فناوری، آموزش کارکنان و بهبود ساختار سازمانی خود داشته باشد. این امر باعث می‌شود که این بانک بتواند خدمات بهتر و کامل‌تری را به مشتریان خود ارایه دهد و در نتیجه، مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.


دیگر تاثیر افزایش منابع بانک صادرات، افزایش توانایی بانک در ارایه تسهیلات به صنایع و شرکت‌ها است. با افزایش منابع، بانک می‌تواند سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه تسهیلات بانکی داشته باشد و در نتیجه، به شرکت‌ها و صنایع بیشتری تسهیلات ارایه دهد و همین موجب می‌شود که صنایع و شرکت‌ها بتوانند به راحتی به منابع مالی نیاز خود دسترسی پیدا کنند و در نتیجه، توسعه و رشد بیشتری را تجربه کنند.

تلاش همه جانبه بانک صادرات برای جلب اعتماد مشتریان
از سوی دیگر افزایش منابع بانک صادرات منجر به افزایش سطح اعتماد مشتریان به بانک می‌شود. با افزایش منابع، بانک صادرات می‌تواند روی امنیت و پایداری خود بیشتر تمرکز کند و در نتیجه، مشتریان بیشتری به بانک اعتماد کنند. افزایش مشتریان نیز موجب افزایش سهم بازار بانک در بین رقبا می‌شود.


افزایش منابع یکی از کانال‌های افزایش سودآوری بانک است. با افزایش منابع و با سرمایه‌گذاری در زمینه تسهیلات و خدمات جدید، بانک صادرات می‌تواند به سودآوری بیشتری دست یابد.

تحریریه
ارسال نظرات
موضوعات روز