پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
آمار‌ها نشان می‌دهد نقش بانک سپه در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بسیار پررنگ بوده، به طوری که از ۵۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواجی که طی پنج ماهه نخست سال جاری از سوی سیستم بانکی کشور پرداخت شده، حدود ۱۰ درصد آن توسط بانک سپه پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۴۸۵۱

پرداخت تسهیلات تکلیفی در بانک سپه شتاب گرفت/ بانک سپه بازوی توانمند اقتصادی دولت در زمینه تسهیلات حمایتی

تیتر20- دولت در راستای حمایت از معیشت خانوارها، اشتغال‌زایی، افزایش تولید، پشتیبانی از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و تنظیم بازار و همچنین ارایه خدمات، تکالیفی را به بانک‌های دولتی محول می‌کند که خارج از ضوابط بانکی بوده و بانک‌ها باید با استفاده از منابع داخلی خود و سپرده‌های مردمی، اهداف مورد اشاره را تحقق بخشند تا گامی موثر در راستای افزایش رفاه خانوارها برداشته شود.
فارغ از اینکه تسهیلات تکلیفی چه بار مالی را بر دوش بانک‌ها اضافه می‌کند و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد، اما پرداخت این نوع تسهیلات و تکلیف آن به بانک‌ها از سوی دولت همواره با نیت خیر صورت گرفته است.
یکی از بانک‌هایی که در این زمینه توانسته پیشرو باشد و عنوان بازوی توانمند اقتصادی دولت در زمینه تسهیلات تکلیفی عمل کند، بانک سپه است.
شتاب بانک سپه در پرداخت تسهیلات تکلیفی
بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات تکلیفی از سوی این بانک از ابتدای سالجاری نشان از روند فزاینده پرداختی‌ها دارد.
بانک سپه در سال گذشته حدود 18.7 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، قرض‌الحسنه خوداشتغالی کمیته امداد، بهزیستی و کمک ودیعه مسکن مستاجرین پرداخت کرده و در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری در زمره بانک‌های برتر بوده است.
بانک سپه در سال جاری نیز روند پرداخت تسهیلات تکلیفی را تداوم داده و بر سرعت پرداخت این نوع تسهیلات افزوده است.
آمارهایی که از عملکرد بانک سپه در سال جاری در دسترس است نشان می‌دهد این بانک طی دو ماهه نخست امسال حدود 1.8 همت تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده و میزان آن را در ماه‌های بعدی افزایش داده است.
پرداخت تسهیلات تکلیفی بانک سپه در خرداد ماه، بیش از پرداختی‌های دو ماهه نخست امسال بود، به طوری که تسهیلات تکلیفی پرداختی بانک سپه در پایان خرداد ماه نسبت به پایان اردیبهشت با رشد 145 درصدی (معادل 2.6 هزار میلیارد تومان) به حدود 4.4 هزار میلیارد تومانی رسید.
این بانک میزان پرداختی‌ها را در تیر ماه باز هم افزایش داد و با پرداخت حدود 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی، میزان آن را در پایان چهار ماهه نخست سال‌جاری به بیش از 8.3 هزار میلیارد تومان رساند که نسبت به پایان خرداد ماه حدود 90 درصد رشد داشته است.
در مرداد ماه نیز پرداخت تسهیلات تکلیفی از سوی بانک سپه شتاب گرفت و این بانک در پنجمین ماه سال جاری معادل 3.2 همت تسهیلات در این زمینه پرداخت کرد.
در مجموع بانک سپه در پنج‌ماه نخست سال جاری در حوزه تسهیلات تکلیفی بیش از 11.5 هزار میلیارد تومان در قالب بیش از 86 هزار و 805 فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزایی، کمک ودیعه مستاجران و بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در اجرای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

پرداخت تسهیلات تکلیفی در بانک سپه شتاب گرفت/ بانک سپه بازوی توانمند اقتصادی دولت در زمینه تسهیلات حمایتی

پیشروی بانک سپه در اقدامات حمایتی
تسهیل ازدواج و فرزندآوری از موضوعات مهم و مورد تاکید مسئولان کشور بوده و بر پرداخت تسهیلات تکلیفی در این زمینه همواره تاکید شده است.
آمارها نشان می‌دهد نقش بانک سپه در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بسیار پررنگ بوده، به طوری که از 58 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواجی که طی پنج ماهه نخست سال جاری از سوی سیستم بانکی کشور پرداخت شده، حدود 10 درصد آن توسط بانک سپه پرداخت شده است.
این بانک همواره سعی کرده اثرگذاری تسهیلات اعطایی خود ‌را با محوریت مهار تورم و رشد تولید پرداخت کند.
خرداد ماه امسال نیز این بانک به جهت پیشگامی در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و حمایت از کارآفرینان مورد تقدیر معاون رییس جمهور قرار گرفت.
همچنین در راستای دستور وزیر اقتصاد مبنی بر پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان بدون ضامن، بانک سپه با پرداخت بیشترین تسهیلات بدون ضامن در جایگاه نخست قرار گرفت.
در مجموع می‌توان گفت همراهی بانک‌هایی همچون سپه در پرداخت تسهیلات تکلیفی و سیاست‌های حمایتی دولت برای جامعه مفید است. این اقدامات باعث افزایش فعالیت‌های اقتصادی، حفظ و تقویت بازار، حفظ و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد بانک و کاهش ریسک اعطای تسهیلات می‌شود.
همچنین، با افزایش رضایتمندی مشتریان و افزایش اعتبار بانک، بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیز تحقق می‌یابد.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز